Strona 1 z 1

Mk3 1.8 ABS - awaria silnika ??

: czw sie 24, 2006 18:01
autor: czechu81
Wiec po kolei - postaram sie w skrocie
zaczelo sie od wymiany uszczelki pod glowica
uszczelki obie byly wymienione
termostat i czujnik wentylatorow

Po odebraniu auta pojezdzilem ze 2 dni.
-auto kiepsko wchodzilo na obroty - trzeba bylo minimalnie przyspieszyc zaplon
-kontrolka oleju sie zapalala na chwile po odpaleniu auta po czym ponownie gasla
-temperatura nie przekraczala 75-80 stopni - wentyaltory sie od razu wlaczaly

sprawdzilem czujnik od wentylatora - okazalo sie ze na nim jest napisane 83-95 wiec wymienilem na taki 95-102

i sie powoli zaczynaly robic coraz wieksze problemy
temperatura raz sie podnosila do 110 a innym razem stala na 80

w ramach testu znow wlozylem ten pierwszy czujnik
w pewnym momecie okazalo sie ze temperatura wchodzi na 110 a chlodnica i czujnik sa zimne

potem znow sie wlaczaly caly czas ...

w pewnym momencie ze zbiorniczka wyrownawczego zaczela kipiec woda - nie wylewala sie z piana jak to bylo przed wymiana uszczelki tylko chlapala na boki jak by sie gotowala ...

auto wyladowalo u mechanika - silnik znow byl rozebrany - nowa uszczelka jest nie ruszlona , glowica sprawdzona ze jest ok

auto bylo zabrane na nowy test - chemia ktora miala pokazac czy silnik jest szczelny
jakis plyn byl wlany do chlodnicy , auto bylo dobrze zagrzane
no i to samo - plyn chlapie ze zbiorniczka na boki , ale sie nie zabarwia wiec gosc stwierdzil ze ma doswiadczenie z tym i ze silnik (glowica blok uszczelka) jest na pewno szczelny

ale w skrocie on nie wie co sie moze dziac - wiec w tej chwili jestem bez fury i bez planow co dalej sprawdzac - smigam japoncem o pojemnosci 850 cc :>

pomocy ...

PS. dolewanie zimngo plynu odbywalo sie zgodnie z zasadami zdrowego rozsadku ;)

: czw sie 24, 2006 18:11
autor: bodzio_j
Temperatura- to wygląda na niesprawny termostat. Fakt, że był wymieniany o niczym nie świadczy.

: czw sie 24, 2006 19:01
autor: tomyart
Jak wyzej.
Poszukaj postów dot. wymiany termostatów, czesto nowy termostat swiruje

: czw sie 24, 2006 19:21
autor: dzikgtc
Jeżeli termostat to tylko markowy Wahler, na allegro taki kosztuje 28zł. A inne to sobie wyrzucic po otwarciu pudełka. Jak kupisz Wahlera to bedziesz mial cały czas 90 stopni (pod warunkiem ze wszystko inne tez masz sprawne)

: czw sie 24, 2006 21:15
autor: marek2907
dzikgtc pisze:Jeżeli termostat to tylko markowy Wahler
tylko Wahler i powinno bćyć OK

: czw sie 24, 2006 22:06
autor: Adamtd
jak najbardziej termostat na początek obojętnie jakiej firmy aby tylko miał pasmo działania 84-95 stopni.

: czw sie 24, 2006 22:13
autor: kosmot
popieram, że termostat, miałem identyczny przypadek w renault 19, ale dla pewności proponuje zwyczajnie wyrzucić termostat, na czas testów, jeśli się diagnoza potwierdzi kupić nowy termostat, ja tak przynajmniej zrobiłem.

: pt sie 25, 2006 07:21
autor: czechu81
Adamtd pisze:jak najbardziej termostat na początek obojętnie jakiej firmy aby tylko miał pasmo działania 84-95 stopni.
no dzisiaj bedzie wyjety i sprawdzony.

a co z czujnikiem wentylatora ??
ten pierwszy mial napisany podobny zakres , a potem jak poprosilem o termostat do mk3 abs to dostalem taki z napisem 95 -102

: pt sie 25, 2006 07:24
autor: bodzio_j
czechu81, jeśli termostat jest uwalony to nie puszcza wody do chłodnicy i wtedy wyłącznik wentyla nie zadziała. Prawdopodobnie Twój termostat wieszał się - raz puszczał, a raz nie. Wymień termosta i wtedy zobaczymy.

: pt sie 25, 2006 07:35
autor: czechu81
bodzio_j pisze:czechu81, jeśli termostat jest uwalony to nie puszcza wody do chłodnicy i wtedy wyłącznik wentyla nie zadziała. Prawdopodobnie Twój termostat wieszał się - raz puszczał, a raz nie. Wymień termosta i wtedy zobaczymy.
taki jest plan . termostat bedzie sprawdzony

ale ponawiam pytanie co z tym czujnikiem wentylatora
mam koncowke kabla na 3 "bolce" ( o to pytaja w sklepach jak kupowalem :)

ale mozna dostac rozne . z roznymi zakresami liczb
np 83-95 lub 95 -102

ktory jest prawidlowy i co oznaczaja te liczby ?

: pt sie 25, 2006 07:38
autor: bodzio_j
Wyłącznika na razie nie zmieniaj. Nie wiem jak w mk3, ale w mk2 wentyl na dwa stopnie obrotów, i dlatego są trzy piny.Pierwszy stopień włącza się chyba przy ok 96st, drugi chyba nieco pow. 100, ale nie pamiętam dokładnie.

: pt sie 25, 2006 10:59
autor: Adamtd
czechu81 pisze:ten pierwszy mial napisany podobny zakres , a potem jak poprosilem o termostat do mk3 abs to dostalem taki z napisem 95 -102
I według mnie dali Ci dobry.
Tylko jak termostat nie zrobi pełnego otwarcia to wentylator nic nie da

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 11:00 ]
czechu81 pisze:i co oznaczaja te liczby ?
Według wszelakich znaków na niebie oznacza to przy jakiej temperaturze załaczają się poszczególne stopnie wentylatora

: ndz sie 27, 2006 22:45
autor: czechu81
Wiec . rozwiazanie bylo w sumie proste :/

Ten trojnik ktory rozprowadza plyn chlodzacy - zamontowany z przodu silnika do glowicy - jakis cudem sie zapchal

Puszczal plyn ale bardzo powoli.
To co wyszlo ze srodka wygladalo jak jakis silikon - taka guma.
Ten problem jest juz wiec rozwiazany.

Ale nadal jest inny...

Ale musze jeszcze cos wybadac zanim opisze bo na razie nie mialem juz do tego sily

W skrocie temperatura staje na 75 stopni i koniec.
I w sumie nie wiem czy to termostat , czy wentlator sie za wczesnie wlacza.....

A po za tym ostatnio cos kiepsko wchodzi 1 i 2 bieg...

Przechwalilem ostatnio golfika i sie zaczel psuc ;)