Strona 1 z 2

[MK3] Czy 1.8 90KM ADZ jest silnikiem kolizyjnym ???

: czw sie 24, 2006 15:45
autor: Cultstyle
Czy 1.8 90KM ADZ jest silnikiem kolizyjnym ??? :arrow: :idea:
Chodzi o pasek rozrządu a raczej jakie są konsekwencje jego zerwania

[ Dodano: 24 Sie 2006 15:58 ]
Chyba z tym pytaniem będę się musiał udać do serwisu VW bo nie jesteście w stanie w 100% na nie odpowiedzieć :!: :?: :arrow: :idea:

: czw sie 24, 2006 16:58
autor: pw524
Nie spotkałem się z tym oznaczeniem ale silniki 1.8 vw z tych lat są raczej wszystkie bezkolizyjne.

: czw sie 24, 2006 17:34
autor: SToRM
Pawel-b28 pisze:Nie spotkałem się z tym oznaczeniem ale silniki 1.8 vw z tych lat są raczej wszystkie bezkolizyjne.
RP => ABS => ADZ - kolejna wariacja i lifting tego bazowego motoru

raczej bezkolizyjny

: czw sie 24, 2006 19:26
autor: juby
99% bezkolizyjny, jak większość 8v w VW
SToRM pisze:RP => ABS => ADZ
wcześniej też był RH :bigok:

: czw sie 24, 2006 20:16
autor: piter13
tak osmio zaworowe bezkolizyjne, szesnastki tak

: pt sie 25, 2006 22:10
autor: Cultstyle
:!: :arrow: :?:piter13 ale jesteś w 100% pewny że jest bezkolizyjny :!: :arrow: :?:
Czyli jak by się pasek zerwał to ustawiam koła na znakach przy okazji wymieniam napinacz i jade dalej

: pt sie 25, 2006 23:34
autor: szlapon
mam ten motorek ale jak bedziesz mial pecha to ci w drewnianym kosciele cegla na leb spadnie!!! Moim zdaniem przy zerwaniu paska moze sie kazdy silnik uszkodzic! rozrzad w golfie jes bardzo tani i nie ma go sensu "testowac na zerwania" ( 90 zl, a np. Vectra B 700zl)

: ndz sie 27, 2006 21:42
autor: miś fazi
silniki ADZ to takie same silniki jak ABS tylko mają lzejsze zawory i mają po jednej spręzynie na zawór nie po dwie jak ABS

: czw lis 30, 2006 03:09
autor: Cultstyle
szlapon pisze:mam ten motorek ale jak bedziesz mial pecha to ci w drewnianym kosciele cegla na leb spadnie!!! Moim zdaniem przy zerwaniu paska moze sie kazdy silnik uszkodzic! rozrzad w golfie jes bardzo tani i nie ma go sensu "testowac na zerwania" ( 90 zl, a np. Vectra B 700zl)


Nie mam zamiaru testować ale jak wiadomo paski też pękają i chciał bym wiedzieć czy w takim przypadku jestem tym szczęśliwym pechowcem, czy mam wielkiego pecha. To dosyć ważne.

Zna ktoś budowę ADZ ?

: czw lis 30, 2006 09:54
autor: ćwikła
Sa to silniki bezkolizyjne...pod wzgledem zerwania paska jak i pod kazdym innym wzgledem.... :bigok: ...lataja jak pszczólki:)...wymiana paska to koszt ok 150zł..wiec ja osbiscie wymieniam go co 40 tys bo po co ryzykowac....a masz pewnosc ze autko nie stanie ci gdzies w drodze

: czw lis 30, 2006 13:25
autor: Pinhead
Powiadacie że ADZ jest bezkolizyjny ? Dziwne skoro ABS jest kolizyjny :) A zarówno ABS jak ADZ mają stopień kompresji 10:1 czyli taki bezkolizyjny RP z tłokiem podjeżdzającym nieco wyżej przez co już nie jest bezkolizyjny :)

: czw lis 30, 2006 13:34
autor: Juhas
Panowie dołączając się do tematu chiałbym zapytać przy okazji dyskusji o silnik 1,8 AAM 55 KW jak sie z nim sprawy mają jeśli chodzi o kolizyjność?

: sob gru 09, 2006 01:03
autor: Cultstyle
RP 1781 81 86,4 4R 66 Golf II/Jetta 11/87-7/89 si, (kat) Mono-Jetronic 35

ADZ 1781 81 86,4 4R 66 Golf III/Vento, Golf Cabrio 10/94-7/95 si Mono-Motronic MA


Dane ze strony http://vwgolf.pl/index.php?id=danesilnikow1

Skok tłoka i moc taka sama wiec głowica nie jest niżej ani tłok nie idzie wyżej.

Mam zasadę jeżeli nie jestem pewien tego co pisze, to tego nie pisze.

: sob gru 09, 2006 02:00
autor: Pinhead
Różnica w stopniu sprężania (RP-9:1 ADZ-10:1) to jak myślisz skąd się bierze ? :bajer:
Skok tłoka i moc taka sama wiec głowica nie jest niżej ani tłok nie idzie wyżej.
Mam zasadę jeżeli nie jestem pewien tego co pisze, to tego nie pisze.
Stopień kompresji jest wyższy, skok tłoka taki sam więc logiczne że tłoki sa inne. Jeśli tłok nie podjeżdzał by wyżej to i stopień kompresji nie mógł by się zwiększyć przy takim samym skoku.