Strona 1 z 1

[Golf mk2] Jaki indeks licznika?

: czw sty 27, 2005 01:33
autor: blaade
Mam pytanko odnośnie indeksu licznika w Golfie II 1.3 CL z 5cio biegową skrzynią. Ile powinien on wynosić?Dodam,że licznik mam z zegarkiem (a raczej miałem bo zainstalowałem sobie ostatnio licznik z obrotkiem i coś mi się wydaje, że zaniża mi on prędkość o ok. 5 km/h). Może ktoś już robił taką podmiankę i wie co w trawie piszczy i jak to skorygować?

: czw sty 27, 2005 03:05
autor: Pan Japuk
Prawdę mówiąc to nie wiem czy Cię nie wprowadzę w błąd w tej chwili ale na mój rozum to jakbyś miał prędkościomierz o złym indeksie to oszukiwałby proporcjonalnie do bieżącej prędkości a nie o stałą wartość (np. 5 km/h). Czyli na małej prędkości przekłamywałby niezacznie a przy dużej prędkości mógłby sporo oszukiwać. Ale jaki indeks powinieneś mieć - niestety nie wiem.

: czw sty 27, 2005 04:03
autor: blaade
Rzeczywiście masz rację...jadąc po mieście nie widzę za bardzo różnicy(miasto=wolna jazda) zaś jak śmigam np. po obwodnicy to już różnica jest bardzo odczuwalna(spokojnie ponad 10km/h)...

: czw sty 27, 2005 16:45
autor: Pan Japuk
No to powiedz jeszcze czy zawyża czy zaniża w stosunku do rzeczywistej prędkości. No i oczywiście czy założyłeś zegary z takim samym indeksem jak miałeś hehe.

: czw sty 27, 2005 16:51
autor: Hoover
No i ja mam taki sam problem co BLAADE, ile powinien wynosić index dla 1.3 '91?

: czw sty 27, 2005 17:52
autor: guli
U mnie 1,3 wtrysk, 1991 skrzynia 4 biegowa jest 935

Re: [Golf mk2] Jaki indeks licznika?

: czw sty 27, 2005 18:00
autor: Ciukier
blaade pisze:Mam pytanko odnośnie indeksu licznika w Golfie II 1.3 CL z 5cio biegową skrzynią. Ile powinien on wynosić?Dodam,że licznik mam z zegarkiem (a raczej miałem bo zainstalowałem sobie ostatnio licznik z obrotkiem i coś mi się wydaje, że zaniża mi on prędkość o ok. 5 km/h). Może ktoś już robił taką podmiankę i wie co w trawie piszczy i jak to skorygować?
Jak się nie myle miałeś 935 teraz pewnie masz 950 i dlatego jest jak jest, poczytaj starsze posty coś było na ten temat.

Pozdr

: czw sty 27, 2005 21:35
autor: Pan Japuk
Nie wiem dokładnie jaki powinien być indeks na prędkościomierzu ale jak 950 oszukuje nieznacznie to znaczy że prawdopodobnie powinien być 935 lub 970 (zależy w którą stronę przekłamuje).

: pt sty 28, 2005 00:16
autor: blaade
Pan Japuk pisze:Nie wiem dokładnie jaki powinien być indeks na prędkościomierzu ale jak 950 oszukuje nieznacznie to znaczy że prawdopodobnie powinien być 935 lub 970 (zależy w którą stronę przekłamuje).
Przekłamuje mi w dół tzn. zaniża mi prędkość...więc który powinienem mieć 935 czy 970? A jeśli któryś z nich to słyszałem że może mnie poratować przekładnia ślimakowa w skrzyni? Czy to prawda? I jakiej w takim razie szukać?

: pt sty 28, 2005 00:52
autor: Pan Japuk
Jak mówisz że Ci zaniża to chyba powinieneś mieć wartość wyższą niż 950. Jak się orientuję to indeks prędkościomierza mówi o tym ile obrotów musi wykonać linka na 1 km przejechanej drogi. Czyli (przykładowo) jak linka wykona 950 obrotów a powinna wykonać 970 to będziesz miał różnicę prędkości i przejechanych kilometrów. Co do ślimaków na lince to z tego co się orientuję występują 2 rodzaje - przynajmniej tak się dowiedziałem w sklepie jak kupowałem dla siebie. Są białe i czarne. Różnią się ilością zębów ale jakie są ilości zębów - nie mam pojęcia.

: pt sty 28, 2005 02:41
autor: blaade
Pan Japuk pisze:Jak mówisz że Ci zaniża to chyba powinieneś mieć wartość wyższą niż 950. Jak się orientuję to indeks prędkościomierza mówi o tym ile obrotów musi wykonać linka na 1 km przejechanej drogi. Czyli (przykładowo) jak linka wykona 950 obrotów a powinna wykonać 970 to będziesz miał różnicę prędkości i przejechanych kilometrów. Co do ślimaków na lince to z tego co się orientuję występują 2 rodzaje - przynajmniej tak się dowiedziałem w sklepie jak kupowałem dla siebie. Są białe i czarne. Różnią się ilością zębów ale jakie są ilości zębów - nie mam pojęcia.
Czyli w sumie to nie jesteś dokładnie pewnien jak mi pomóc...:(
Może dodam, że na swoim starym liczniku (tym z zegarkiem) była naklejka z oznaczeniem W=935 a teraz mam zamontowany pewnie licznik o indeksie 950 i stąd to zaniżanie kilometrów...Tylko jak to wobec tego skutecznie wyeliminować?Przy pomocy ślimaka? Ale jakiego?? :kac: A może po prostu zrobię kolejną podmiankę tylko że tym razem kól z 13" felg na 15" alusie i będzie po sprawie (z tego co wiem to takie 15ki zawyżają nieco kilometry :grin: )

: sob sty 29, 2005 00:25
autor: Pan Japuk
Jeżeli miałeś rzeczywiście zegary z indeksem 935 to radzę Ci poszukać takich zegarów. To będzie najprostsze rozwiązanie z możliwych. Rozmiarem felg nie wyrównasz różnicy. Musiałbyś założyć koła o większej średnicy niż masz do tej pory a przecież wiadomo że jak teraz masz 13" to jak założysz 15" to opony będą niskoprofilowe i w rezultacie średnica koła pozostanie taka sama albo nawet mniejsza. Zegarów z obrotomierzem jest na rynku sporo. Moim zdaniem po prostu poszukaj zegarów a te co masz w tej chwili sprzedaj. Ja mam Diesla i tu sytuacja z obrotomierzem jest trudniejsza a do benzyny można przebierać wybierać na każdej giełdzie. Taka jest moja rada Kolego.

: sob sty 29, 2005 01:35
autor: arek
Pan Japuk pisze:Jeżeli miałeś rzeczywiście zegary z indeksem 935 to radzę Ci poszukać takich zegarów. To będzie najprostsze rozwiązanie z możliwych. Rozmiarem felg nie wyrównasz różnicy. Musiałbyś założyć koła o większej średnicy niż masz do tej pory a przecież wiadomo że jak teraz masz 13" to jak założysz 15" to opony będą niskoprofilowe i w rezultacie średnica koła pozostanie taka sama albo nawet mniejsza. Zegarów z obrotomierzem jest na rynku sporo. Moim zdaniem po prostu poszukaj zegarów a te co masz w tej chwili sprzedaj. Ja mam Diesla i tu sytuacja z obrotomierzem jest trudniejsza a do benzyny można przebierać wybierać na każdej giełdzie. Taka jest moja rada Kolego.
To znajdź mi zegary do benzyny na 1 wtyke , chętnie qpie nawet kilka sztuk :bajer: Pamiętaj , że mówimy o zegarach na 1 wtyke , nie na 2 wtyczki co jest ich pełno na giełdach :chytry:

A co do tego indeksu Panowie to nie wiem czy znajdziecie wogóle zegar z obrotkiem na 1 wtyke i do tego z indeksem 935 czy 970 :grin: Nic tylko życzyć powodzenia :satan:

: sob sty 29, 2005 05:26
autor: blaade
arek pisze:To znajdź mi zegary do benzyny na 1 wtyke , chętnie qpie nawet kilka sztuk :bajer: Pamiętaj , że mówimy o zegarach na 1 wtyke , nie na 2 wtyczki co jest ich pełno na giełdach :chytry:

A co do tego indeksu Panowie to nie wiem czy znajdziecie wogóle zegar z obrotkiem na 1 wtyke i do tego z indeksem 935 czy 970 :grin: Nic tylko życzyć powodzenia :satan:
Dobrze gada :grin:
Konia z rzędem temu kto znajdzie mi taki licznik :chytry: :jezor: