Strona 1 z 2

[mk2 1,6 benzyna] dlaczego dymi?

: śr sie 23, 2006 17:58
autor: mateosj
Posiadam golfa mk2 z 91r 1,6 benzyna 170.000tys przejechane Ostatnio postanowilem wymienic olej w silniku Pan mechanik poradzil abym zala 100% syntetyk Po kilku dniach eksploatacij zauwazylem ze podczas zapalania moj golfik puszcza dym z rurki Dym ma barwe jasna trzoszke jakby szarawy Dlaczego tak sie dzieje? Czy przyczyna tkwi w zle dobranym oleju?Z gory dziekuje za odpowiedz

: śr sie 23, 2006 18:01
autor: krzysiek77
a na jakim oleju jeździłeś przed wymianą?bo wydaje mi się że przy takim przebiegu powinien być już mineralny zalany.ja mam 211000 i mam już minerala od jakiś 30000.

: śr sie 23, 2006 18:05
autor: marepako
zlewaj to szybko bo rozszczelnisz silnik. jesli super byl poprzedni wlasciciel to cud jak bylby polsyntetyk. przy tym przebiegu to lalbym tylko mineral. pewnie i u niego kupuiles olej?? poprostu utopiles "troche" grosza na syntetyk i filtr oleju. no i musisz kupic nastepny zestaw czyli olej + filtr

: śr sie 23, 2006 18:30
autor: harrygo1
Wogóle co to za mechanik który proponuje dla auta o przebiegu ok 200000 km olej syntetyczny powinien ci ten olej za darmo wymienić a po tym zabiegu lepiej zmień tego "szpeca" na innego mechanika

: śr sie 23, 2006 19:29
autor: mateosj
Dzieki Jestem strasznie wkurzony na tego mechanika, nie chce juz uzywac innych slow bo bylby pewnie to ostatni moj raz na tym forum A czy moglibyscie polecic mi jakiegos dobrego mechanika w Wawie A i jaki konkretny olej polecacie ? Z gory dziekuje

: śr sie 23, 2006 20:27
autor: dejmien
Osobiście używam półsyntetyka lotosa bo jest dobry i tani :grin:

Ja polecam takie oleje :

: śr sie 23, 2006 23:53
autor: grzechu2410nn
lotos nieeeeeeeeee mobil i castrol to sie liczy nie lotos nie moze tani jest ale czy dobry poczytaj na forum o olejach to sie dowiesz co masz lac , a ten mechanior to chyba był pijany na jedno oko ze polecił ci taki olej Boże co za ludzie sa na tym swiecie

: czw sie 24, 2006 11:11
autor: marepako
co do lania oleju... polecam temacik :
http://fc4k.pl/~fux/phpBB2/viewtopic.php?t=629&start=0

: czw sie 24, 2006 13:40
autor: muchenz
grzechu2410nn pisze:lotos nieeeeeeeeee mobil i castrol to sie liczy nie lotos
Nie wypisuj bzdur! W klubie punto są samochody, które przejechały 200-400 tys. km na Lotosie semi. i śmigają dalej.

: czw sie 24, 2006 14:09
autor: Pinhead
mateosj, wymień uszczelniacze zaworowe (bez ściągania głowicy). I nie słuchaj Panów co ci chcą wmówić że twój silnik to trypel pod mineralny. 170tyś to on się dopiero dobrze dotarł :)

: czw sie 24, 2006 19:02
autor: marepako
nikt tu nie mowi ze trypel tylko troszke TBN (wogole lepkosc, sklad-tu tylko syntetyczny itd) rozni sie w mineralnym , polsyntetyku (ktory tak naprawde ma dodatkow syntetycznych w ok 25%) a syntetycznym. mozna lac i syntetyk kwestia wyboru. bedziesz mial blask w silniku, wszedzie czysto. tylko nie zdziw sie jak po 500km nagle zgubisz cisnienie oleju bo caly syf zostanie wyplukany z silnika i osadzi sie na smoku od pompy i wszystkich kanalach olejowych.no tak mozna pewnie spuscic olej wyczyscic wszystko i znow bedzie cisnienie.tyle ze na cylindrach bedzie mniejsze bo wyplucze tak samo spod pierscieni osad, pierscienie beda mialy wiekszy luz, zbierajacy nie bedzie tak bral oleju a pozniej bedziemy szukac drugiego silnika. co do takich wartosci jak co ile olej i jaki to mozna odpuscic nawet tabele producenta auta i poczytac tabele producenta ktorego wlewamy olej wtedy bedzie wieksza jasnosc

: czw sie 24, 2006 19:17
autor: Pinhead
Syf nie uszczelnia pierścieni a jak już zalał syntetyka pełnego to trudno, tragedii nie ma skoro silnik ma tylko 170tyś przebiegu. Szansa że coś poważnego się uszkodzi jest niewielka a po wymianie tego oleju będzie mógł pozostać przy full syntetyku co odbije się pozytynie na silniku. A takie dymienie przy odpalaniu wzkazuje na wyrobione uszczelniacze zaworowe.

: czw sie 24, 2006 20:29
autor: frantz
jak długo jeździłeś na mineralnym i teraz zalałeś syntetyka to zrobiłes błąd, a tak przy okazji jedz do tego mechanika i zap........ol mu
mechanik :toimonster: :toimonster: :toimonster:

: czw sie 24, 2006 20:37
autor: stachmiesz
w życiu nie zmieniaj minerala na syntetyk. odwrotnie i owszem w każdej chwili. a tak możesz tylko się doszekać wycieków z silnika. syntetyk ci wypłucze i wyjdą nieszczelności. tak a propos to mógłbyś napisać na jakim oleju wczesniej jeździłeś...


tu masz o olejach mineralnych jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0