Strona 1 z 1

[MK2] Parksystem do MK2

: wt sie 22, 2006 15:02
autor: kubanet6
Witam
Chcialbym zamatowac do mojego Golfika parksystem. Znalazlem na allegro gotowy system
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=120607426
Zastanawiam sie czy moglbym sam to wszystko podlaczyc czy lepiej wybrac sie do mechanika, zeby nic nie zje**c. Gdzie najlepiej zalozyc sensory na zdezaku czy pod nim?
Dzieki i pozdrawiam

: wt sie 22, 2006 17:32
autor: miś fazi
zakładaj na zderzaku bo jak załozysz pod to wyłapie Ci kazde nierówności nawet garby na ulicy a zakładanie jest bardzo proste

: wt sie 22, 2006 17:40
autor: juby
Tylko w zderzak i kierunek czujnika równoległy do powierzchni podłoża. Fajny zestawik i jeszcze otwornice dali :food:
Myśle że montaż nie powinien przyspożyć Ci większego problemu, no chyba że masz 2 lewe ręce :jezor:

: wt sie 22, 2006 18:04
autor: kubanet6
Z opisu wynika, ze system uruchamia sie automatycznie po uruchomieniu samochodu. Czyli wystarczy zrobic otworki zamatowac sensory wszystko ze soba polaczyc i powinno smigac :grin: . Mam rozumiec, ze nie trzeba grzebac nic w skrzyni biegow :hmm: Moj wujek mial Audi A4(niestety spodobala sie zlodzieja :crazy: ) i tam system uruchamial sie po wbiciu wstecznego.

: wt sie 22, 2006 18:51
autor: juby
kubanet6, nawet jeśli po wbiciu wstecznego to podejrzewam że impuls pobierany jest ze świateł cofania. Ale jeśli z przodu masz też 2 czujniki to system działa cały czas. Tylko czy nie będzie Cię złościł np na światłach jak ktoś blisko podjedzie?

: wt sie 22, 2006 19:20
autor: x27
w bejcch tak ejst ze masz do wyboru ze parktrnic dziala ci caly czas albo wzaleznosci od wrzucenoge bieg przy parkowaniu :), takich wynalazkow to nie znam osbno dokupywanych :D

: wt sie 22, 2006 21:36
autor: Agamek12
A po grzyba Ci parktronik w mk2? Przecież tam wszystko widać (chyba że masz 150cm wzrostu)! Ale jak masz ochotę, to instaluj, montaż jest banalny: wiercisz dziury w zderzaku, wkładasz sensory, przeciągasz kable sensorów do centralki, zasilanie centralki podłączasz do świateł cofania, ciągniesz kabel od centralki do wyświetlacza, podłaczasz i przyklejasz wyświetlacz i po robocie. No chyba że chcesz mieć to z przodu, wtedy jakiś włącznik. Pytanie tylko po co? Szkoda kasy, kup sobie coś bardziej przydatnego, np. zimówki, nowy akumulator albo radio, lub kup "parktronik" za 100 zł - i tak nie będziesz z niego korzystał (!) bo jak wspomniałem na początku, w mk2 wszystko widać.
Ja planowałem zrobić takie coś w Xsarze (bo tam przez tylną szybę prawie nic nie widać), ale entuzjazm i chęci odeszły, a czasu (z powodu pracy 300 km od domu) też na to nie mam - zresztą cofam na "lusterka" i "dotyk".

: wt sie 22, 2006 21:41
autor: bongo
Agamek12 pisze:A po grzyba Ci parktronik w mk2?
Też tak myśle...250 zł.wydasz,wywiercisz dziury w zderzaku a jak sie popsuje albo znudzi to lipa bedzie.

: wt sie 22, 2006 21:44
autor: frantz
fajny bajer, ale czy az tak jest ci potrzebny ? tak jak powiedział Adamek w MK II wszystko widać

: wt sie 22, 2006 21:57
autor: Grzesiekk1982
Tylne powinny działąć przy włączeniu świateł cofania. Inaczej to można w korku dostać pie****ca!!!! Przecież zawsze ktoś podjeżdza na mniej niż 2 metry, będzie w zasięgu a to będzie piszczeć i piszczeć!!! A przód?? No jeśli będziesz trzymać dystans to nie zwariujesz, chyba że staniesz przed przejściem i ludzię będą iść niedaleko. Fabryczne są podpinane pod światła cofania. A przednie nie wiem- x27 napisał, że w BMW działają cały czas.

A teraz ciekawostka :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm:
Kopiuję text z opisu aukcji:

# 8 sensorów ultradźwiękowych z profilowaniem do montażu w zderzakach prostych lub pochylonych do osi jezdni

# instalacja sensorów w zderzaku, 4 sensory z tyłu, 2 sensory z przodu pojazdu

4+2=6 :) co z pozostałymi dwoma? Może dadzą przenośny buzzer i będzie mozna po lesie iść bez latarki w nocy ;)

A tak serio- zapytaj gościa jak to działa w praktyce, skoro włącza się wraz z zaplonem a nei światłami cofania (tył) i czy cały czas działą przód.

: śr sie 23, 2006 05:43
autor: bodzio_j
Całkiem niedawno na TVN TURBO pokazywali jak zamontować taki zestawik ( bez przednich sensoró).W zestawie też była otwornic do wywiercenia otworów pod sensory. W/g fachowca, montaż trwa ok. 3h. Cztery sensory w zderzaku (sposób montażu musi być dość precyzyjny), centralka w bagażniku, podłączone pod światła cofania, wyświetlacz na desce. Czy warto? Moim zdanie tak. Nie ma tak, że nigdy nie opełni się błędu. Wystarczy, że raz cofanie wykona się nieuważnie i koszty naprawy przekroczy koszt urządznia. Po2. Stojący samochód faktycznie dość łatwo zauważyć, ale może trafić się jakaś niższa przeszkoda ( murek, czy coś podobnego) i bum.