Strona 1 z 2

[MK3 2E] Problem z czujnikiem spalania stukowego

: wt sie 22, 2006 12:07
autor: budzio18
Witam!
tak jak w temacie mam maly problem z tym czujnikiem a mianowice od jakiegos czasu autko jak sie nagrzeje to podczas przyspieszania od 200obr zaczyna dziwnie przerywac!
wkoncu zaopatrzylem sei w kabelke i podlaczeylem swoje autko pod kompa i komp pokazal mi blad czujnika stukowego
wykasowalem blad i jedzilem zaraz po wykasowaniu bylo oki autko smigalo jak dawniej ale po paru dniach znowu zaczelo przerywac i ponownie je podlaczylem i zpbaczylem blad czujnnika
wykasowalem i bylo oki ale taraz normalnie to non stop ten blad wyskakuje jak go wykasuje pojezdze troche jakies 20km i zaczyna przerywac i lipa!
MOje pytanie czy to napewno ten czujnik bo tylko taki blad jest!
gdzie wogole mam szukac tego czujnika tzn gdzie jest zamontowany bo nie wiem!

: wt sie 22, 2006 12:49
autor: dziejo
Masa drgająca reaguje swoją bezwładnością w rytmie drgań wzbudzonych przez ciśnienie gazu w cylindrze i przenosi te siły na pierścieniowy element ceramiczny czujnika.To działanie siłowe powoduje przemieszczenie ładunku elektrycznego wewnątrz elementu piezoceramicznego-między obiema stronami ceramik powstaje napięcie elektryczne,które jest pobierane przez płytkę stykową i przetwarzane dalej w sterowniku.Czułość wyraża się napięciem wyjściowym przypadającym na jednostkę 1g przyspieszenia [mV/g].
Podawane przez czujnik napięcie jest wyznaczane za pomocą wysokoomowego wzmacniacza napięcia zmiennego,np.w sterowniku zapłonu bądź w układzie sterowania silnika Motronic.Miejsce montażu czujnika jest w takim miejscu,aby można było rozpoznać spalanie stukowe w każdym z cylindrów.Sygnały(drgania) są przenoszone przez śrubę mocującą czujnik.Oczywiście śruba ta jest przykręcona do bloku odpowiednim momentem obrotowym.No i nie wolno stosować żadnych podkładek pod ni

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 12:51 ]
Filtr powierza, i ciśnienie paliwa to podstawa... spalanie stukowe jest spowodowane zbyt małą ilością paliwa... źle sobie przelicza ile potrzeba paliwa. Podaje mu za mało i występuje spalanie stukowe

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 13:14 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f8 ... aecb3.html

: wt sie 22, 2006 18:05
autor: budzio18
@dziejo

dzieki za wyjasnienie
ale cos bilizej moglbys napisac?

bo mowisz o malej ilosci paliwa? no nie wiem jak to jest bo nic nie zmienialem i na LPG i na Pb jest ten sam objaw i wywala ten blad w kompie!

czyli jak czujnik jest walniety to sa takei objawy jak pisalem?
a mozesz jeszce okreslic gdzie go woogle szukac?? w silniku 2E??

: wt sie 22, 2006 19:07
autor: Adamtd
dziejo pisze: spalanie stukowe jest spowodowane zbyt małą ilością paliwa... źle sobie przelicza ile potrzeba paliwa. Podaje mu za mało i występuje spalanie stukowe
dziejo no nie jest tak do końca jak napisałeś bo definicja mówi:
spalanie detonacyjne (stukowe) - jest wywoływane rozpreżająca się palącą czescią mieszanki, która podgrzewa i spręża pozostała część w której zostaje przekroczona temp, zapłonu. Po przekroczeniu temp zapłonu mieszanka spala się gwałtownie powodując nagłe wahania ciśnienia. Występujące drgania masy gazu wywołują dźwięki metaliczne o częstotliwości rzędu 3000 Hz.
Sposoby zaradcze :
- zmniejszenie stopnia sprężania (konstrukcyjne rozwiązanie)
- zastosowanie paliwa o większych liczbie oktanowej
- zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu (to jest stosowane w silniku)

: wt sie 22, 2006 21:09
autor: budzio18
ale czy ktos mi odpowie konkretnie bez zadnych ksiazkowych teorii
bede wdzieczny

: wt sie 22, 2006 21:40
autor: Adamtd
budzio18 pisze:ale czy ktos mi odpowie konkretnie bez zadnych ksiazkowych teorii
Stary no trzeba dwie rzeczy zrobić w tym wypadku:
- odkręcić czujnik, oczyścić blok ze rdzy i przykręcić czujnik momentem 20Nm - sprawdzić ciągłośc kabelków
- jak nie pomoże to wymiana czujnika

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 21:49 ]
Aha - nie wiem gdzie jest ten czujnik w Twoim silniku, ale szukaj z przodu lub tyłu bloku silnika tak powyżej połowy. Czujnik przeważnie wygląda jak ucho lub gruba podkładka przykręcona śrubą.

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 21:51 ]
Co dolokalizacji niech się ktoś odeziw kto ma też 2E, ale myślę że sam bez problemu znajdziesz - bo liczba czujników jest ograniczona.

: śr sie 23, 2006 10:02
autor: BigBlack
Z tego co pamietam to czujnik w 2E jest miedzy 2, a 3 cylindrem na bloku z przodu silnika.

: czw sie 24, 2006 16:28
autor: budzio18
zalaczam fokte to moze ktos mi pokaze gdzie on ejst :)

: czw sie 24, 2006 21:58
autor: snowak
Lepsza fota - zaznaczyłem gdzie jest czujnik (fota z http://www.passatgl5.polnet.biz/golf3/galeria/29.htm)
Obrazek
Myślę, że go bez trudu znajdziesz, bo wychodzi z niego przewód :)

: pt sie 25, 2006 15:39
autor: budzio18
wielkie dzieki!! :)

a nie wiesz czy jak te bledy wyskakuja tego czunika to jest jego wina czy jeszcze jakas inna przyczyna moze byc??

a autko ma 215tys przebiegu to moze tez byc normalne zuzycie?

: pt sie 25, 2006 18:02
autor: snowak
Kolega dziejo powiedział jak działa, Kolega Adamtd napisał co zrobić. Gdzie jest wiesz. Podziękuj im i zrób to co Ci radzą. :bigok:

P.S.
:rolleyes: Zeby nie było, że moj post to off topic :axe:
Jeżeli pojawia się błąd to nie bez powodu. Albo czujnik i/lub połączenie mechaniczne do silnika i/lub połączenie elektryczne do kompa nie domaga.

Daj znać co było, bo pewnie ktoś, kiedyś będzie miał podobny problem.

: pt sie 25, 2006 18:55
autor: Adamtd
budzio18 pisze:a nie wiesz czy jak te bledy wyskakuja tego czunika to jest jego wina czy jeszcze jakas inna przyczyna moze byc??
W tym przypadku na 50% wina mocowania czujnika na 50% sam czujnik.

: śr wrz 06, 2006 15:15
autor: budzio18
niestety czyszczenie nic nie pomoglo!
po odkreceniu okazalo sie ze czujnik juz przezyl swoje i niestety musialem go wymienic (240zl) i jak narazie jest wszystkoi ok autko nie przerywa i nie ma bledow

: sob wrz 09, 2006 00:30
autor: Elwis
Chciałbym się podłączyć pod ten temacik posiadam mk3 gti 2e , czy objawy przerwania mogą wystąpić tylko na samej benzynie??? Bo gdy jeżdze na gazie jest ok, a jak przełączam na benzyne to jak jade równo to przerywa(szarpie) Gdy mu sie doda gazu to chwile sie zamysli i przyśpiesza normlanie, no i spalanie na mfa pokazuje w okolicach 20 lirów i według mnie wskazówka od benzyny w oczach spada. Oczywiście po przejechaniu ok 5km.
Prosze o jakieś sugestie