Strona 1 z 1

[MK3] Za wysokie obroty jałowe 1.8 ABS

: wt sie 22, 2006 00:30
autor: Cefaloid
Silnik 1.8 ABS. Problem występuje od dawna ale nic z tym nie robiłem na razie ale czasem mnie to już wkurza jak mam 2000 obr na biegu jałowym.

Problem jest taki że obroty nie chcą schodzić po przegazowaniu tylko utrzymują się na 1500 - 2000. Jak go przydławię wrzucając bieg i delikatnie popuszczę sprzęgło to go mogę wyhamować do standardowych 800 i na nich zostaje. Generalnie cały ten zakres jest taki że jakbym silnik przydusił to na takich obrotach zostaje na luzie do jakich go zduszę, nie idzie w górę ani w dół". Po przegazowaniu zchodzi do jakichś 1500 - 2000.

Robi tak czasem, niezależnie czy ciepły czy zimny, czy na benzynie czy na LPG.
Zdejmowanie klemy celem wyzerowania procesora wtrysku nic nie daje.

Ktoś ma jakieś sugestie?

: wt sie 22, 2006 01:25
autor: mrEd
Zaczołbym od przeczyszczenia przepustnicy, lub przynajmniej nasmarowania wszelkich ruchomych jej części preparatem typu: WD40, CX... wszystko jedno! U mnie pomogło. :okej:

: wt sie 22, 2006 09:27
autor: paww18
Cefaloid, sprobuj przeczyscic (na probe zmienic) silniczek krokowy. Popatrz czy gdzies nie masz pekniec wezykow podcisnienia (ewentualnie gumowa podstawa wtrysku, etc.) Ja borykam sie z takim samym problemem jak ty ale tylko na gazie i na dodatek jak silnik cieply :/ pomysly mi sie juz koncza (krokowca zmienialem i nic nie dalo), podejzewam ze membrany reduktora (czy jak to sie tam nazywa)od LPG juz szlak powoli trafil i trzeba regenerowac lub kupic nowy reduktor. Ewentualnie podpenij gofera pod VAGa - moze sa jakies bledy... pozdrawiam i zycze rozwiazania problemu

: wt sie 22, 2006 15:05
autor: Karlos87
ja stawiałbym na 'łapanie lewego powietrza' jeśli gumowa podstawa wtrysku jest nieszczelna to czuć gaz w kabinie przy włączeniu nawiewu.podstawa kosztuje około 80zł.miałem ten problem. pozdro

: wt sie 22, 2006 21:04
autor: Pi
Niedawno miałem ten problem, nieszczelna poducha wtrysku + pęknięty wężyk podciśnieniowy = ssał lewe powietrze.

: śr sie 23, 2006 09:31
autor: dziejo
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1af ... 9cf95.html może coś ci to pomorze jak jeszcze nie usunąłes usterki

: czw sie 24, 2006 08:21
autor: Cefaloid
Wszystkie odpowiedzi były pomocne, wężyki podciśnienia ze starości się rozciągły i spadły te podciśnieniowe co idą na dół filtru powietrza. Poza tym umyłem wtryskiwacz, był utaplany mazią powstałą z osadzania się par oleju z odmy. Nasmarowałem ruchome elementy. Przepustnica była czyściutka ale w monowtrysku to raczej ją myje benzyna.

W każdym razie pomogło i jest już git.