Strona 1 z 2

[MK III] Pulsowanie świateł

: śr sty 26, 2005 16:52
autor: adamek007
witam

problem jak w temacie, wyraźnie zauważalne jest pulsowanie świateł (inaczej przygasanie ;)) zarówno na niskich jaki i na wyższych obrotach, podobnie nawiew pracuje nierówno, dodatkowo na postoju zaważalna jest nierówna praca silnika, silnie powiązana z pulsowaniem świateł. według mojego dotychczasowego rozeznania jest to wina regulatora napięcia, prawda to czy nie??
jesli tak to czy możecie mi powiedzieć jak moge rozpoznac typ mojego alternatora, bo niestety pasek informacyjny zupełnie zatracił zdolności przekazu informacji...

Dzięki za pomoc

: śr sty 26, 2005 18:17
autor: miomio1
najlepiej wymontuj regulator on jest ze szczotkami , i kup nowy

: śr sty 26, 2005 19:58
autor: Michael G60
Tak samo mam
TAm samo ma!

Jutro jadę do elektryka - to ci napisze.
Też mam diesla!

: śr sty 26, 2005 21:49
autor: ignac
tez to mialem ,wymontowalem regulator napiecia przeczyscilem mu styki ,po zamontowaniu jest ok,juz nie "faluje"

: śr sty 26, 2005 22:30
autor: Michael G60
ignac pisze:tez to mialem ,wymontowalem regulator napiecia przeczyscilem mu styki ,po zamontowaniu jest ok,juz nie "faluje"
A obroty silnika miałeś równiutkie?

: śr sty 26, 2005 22:37
autor: MAREK 74
regulator regulator regulator

: czw sty 27, 2005 01:52
autor: kroko
a u mnie raz pulsuja raz nie i jezdze dalej bo ladowanie mierzylem i jest ok :))))

: czw sty 27, 2005 10:26
autor: adamek007
hejas
byłem wczoraj u mechanika i jak zobaczyl ładowanie to kazał mi powłanczać całe elektryczne wyposazenie i do sklepu po regulator wygonił, czyszczenie szczotek na starym nie powiodło sie bo nie było czego czyścić ;) po wymianie światełka stałe i silnik równo pracuje..

dzieki wszystkim za odpowiedz

: czw sty 27, 2005 13:49
autor: ignac
Michael G60 pisze:
ignac pisze:tez to mialem ,wymontowalem regulator napiecia przeczyscilem mu styki ,po zamontowaniu jest ok,juz nie "faluje"
A obroty silnika miałeś równiutkie?

: czw sty 27, 2005 13:51
autor: ignac
obroty u nie byly równi€tkie,ale ja mam diesla wiec to nie ma znaczenia

: czw sty 27, 2005 15:03
autor: Michael G60
ignac pisze:obroty u nie byly równi€tkie,ale ja mam diesla wiec to nie ma znaczenia
Wyobraź sobie żema znaczenie. Mam 1.6 Diesel MK II!

Na wolnych obrotach falowały obroty (gdy właczyłem światła to w rytm)
Wszyscy - TO NIE BENZYNA NIE MA ZNACZENIA!!!
Przed chwilą wróciłem od ekeltryka. Zmierzył ładowania - na światłach było 16,5 nawet do 17 !!!!!
Kupiłem regulator napięcia (alternator Valeo 52 PLN). Koszt założenia 5 PLN.
Powtórne sprawdzenia i na włączonych długich światłach 14,16!!!

A silniczek pracuje równiuteńko - dragania ustały!!!!!!!!!

: czw sty 27, 2005 15:09
autor: adamek007
Michael G60 pisze:
ignac pisze:obroty u nie byly równi€tkie,ale ja mam diesla wiec to nie ma znaczenia
Wyobraź sobie żema znaczenie. Mam 1.6 Diesel MK II!

Na wolnych obrotach falowały obroty (gdy właczyłem światła to w rytm)
Wszyscy - TO NIE BENZYNA NIE MA ZNACZENIA!!!
Przed chwilą wróciłem od ekeltryka. Zmierzył ładowania - na światłach było 16,5 nawet do 17 !!!!!
Kupiłem regulator napięcia (alternator Valeo 52 PLN). Koszt założenia 5 PLN.
Powtórne sprawdzenia i na włączonych długich światłach 14,16!!!

A silniczek pracuje równiuteńko - dragania ustały!!!!!!!!!
Potwierdzam zeznania kolegi, u mnie tez silnik pracował nierówno, a spowodowane jest to najprawdopodobniej włanczaniem i wyłanczaniem alternatora, który stawia opór sinikowi i na wolnych obrotach daje się zauwazyc wpływ tego obciążenia na silnik.

PS Gdzie kupiłeś regulator mnie kosztował 73 zł... :grrr:

: czw sty 27, 2005 15:36
autor: Michael G60
Aha dodam jeszcze że wachania miałem od 12 - 17!!!!! To musiał falować silniczek!

: czw sty 27, 2005 16:56
autor: gajczak
A mi też "falowały" światełka, byłem u mechaniora, pomierzył, pokiwał głową było 13.5-14.5. Mówił że regulator lub szczotki w alternatorze???????????
Ja sie na tym nie znam.
ALe generalnie ostatnio jak mrozai sypło to przestało "falować".

pozdroo
gajczak
:pub: