Strona 1 z 2

[mk2] Jażąca się kontrolka ładowania

: ndz sie 20, 2006 23:56
autor: marceliii
Problem wygląda tak , że przy normalnej jeździe bez przeciągania ładowanie jest ok i wszystko jest w pożądku , ale jak tylko obrotomierz przekroczy 4400 obr/min , zaczyna się jażyć ta kontrolka ładowania , a jak dalej się pne w góre z obrotami to normalnie świeci .
:(
Ma ktos jakiś pomysł co jest grane ?
:)

: pn sie 21, 2006 00:12
autor: To_mas
A nie masz paska klinowego luznego ???

: pn sie 21, 2006 00:26
autor: Dragon
Tudzież nie kończą się szczotki regulatora napięcia?

: pn sie 21, 2006 06:26
autor: bodzio_j
Sprawdź naciąg paska. Możesz też włączyć w aucie co się da - światła, szybę, wycieraczki,awaryjne itd. Jeśli w takiej sytuacji kontrolka zacznie mocniej swiecić to może to być pasek. Odkręć regulator napięcia i sprawdź długość i stan szczotek ( min. 5 mm), obejrzyj też ślizgi na wirniku .

: pn sie 21, 2006 06:51
autor: marceliii
Pasek chyb a nie jest luźny , więc sprawdze te szczotki , tylko tak na szybko jak się do nich dostać ?
:)

: pn sie 21, 2006 06:58
autor: bodzio_j
Z tyłu alternatora ( tam gdzie dochodzą kable) jest regulator napięcia. Sa dwa rodzajee- albo z czymś okrągłym, przkręcone dwoma śrubami, albo prostokątny element z czymś w rodzaju radiatora. Odkręcasz dwie śrubki i wyciągasz to wszystko. Wtedy zobaczysz szczotki. A jak zaglądniesz w miejsce po regulatorze zobaczysz ślizgi na wirniku.
Popatrz tutaj.
http://vw-scene.info/porada60.html

: pn sie 21, 2006 14:02
autor: czyś
Sprawdź pasek, stan szczotek regulatora a potem napięcie ładowania na wolnych obr, ok. 2000 obr/min, potem przy 4400 (przy jarzącej się kontrolce).
Najszybciej będą to szczotki.

: pn sie 21, 2006 16:41
autor: Corso
Sprawdz połączenie masy z silnikiem,miałem coś takiego kiedyś w oplu

: pn sie 21, 2006 17:11
autor: Duber
ja stawiam na diody w alternatorze,kilka razy z takim czyms sie spotkalem i zawsze akurat byly to diody(rzadkosc wirnik lub stojan)

: pn sie 21, 2006 17:15
autor: marceliii
A co to sa te diody ?
Chodzi o regulator napięcia ?
:)

: pn sie 21, 2006 17:19
autor: bodzio_j
marceliii pisze:A co to sa te diody ?
Chodzi o regulator napięcia
nie.
Regulator napięcia to zupełnie inna sprawa. Alternator wytwarza prąd zmienny, a w samochodzie potrzebny jest prąd stały. Do zmiany prądu zmiennego na stały używa się diód- jest ich 6. Być może którś z nich jest niesorawna. Aby dostać się do nich, trzeba rozebrać alternator

: pn sie 21, 2006 17:30
autor: Duber
bodzio_j, wyreczyles mnie wlasnie chcialem odpisac :)

: pn sie 21, 2006 18:16
autor: marceliii
Acha , trzeba było powiedziec diody prostownicze .
;)
Kurde tno to widze że może być nieciekawie , ale pierw sprawdze pasek i szczotki .

: pn sie 21, 2006 18:52
autor: Duber
marceliii pisze: diody prostownicze .
no przecierz nie swiecace sa w alternatorze ;),sprawdz niejeden alt,naprawialem z takimi objawami i diody byly... ale miejmy nadzieje ze to cos mniej groznego ala pasek,szczotki hmmm jesli nie styka to odrazu sie pali ladowanie