Strona 1 z 2

Jak odpowietrzyć układ chłodzenia?

: śr sty 26, 2005 15:40
autor: nmaniek
W jaki sposób, może jest jakaś zasada jak sie odpowietrza układ chłodzenia. Po zmianie płynu i termostatu mam problemy z chłodzeniem (nie ma obiegu) i może mój macher go niewłaściwie odpowietrzył.

: śr sty 26, 2005 16:02
autor: MaLiBU
jezeli wszystko jest sprawne i drozne sam uklad sie odpowietrzyc powinien...

: śr sty 26, 2005 16:08
autor: MaLiBU
jezeli wszystko jest sprawne i drozne sam uklad sie odpowietrzyc powinien...

: śr sty 26, 2005 16:30
autor: cyarnz
ew odkrecic korek w zbiorniczku i poczekac chwile i powinno zejsc niepotrzebne cisnienie z ukladu

: śr sty 26, 2005 18:13
autor: miomio1
albo masz układ cały zamulony ,mechanik powiniem go najpierw przeczyścić

Re: Jak odpowietrzyć układ chłodzenia?

: śr sty 26, 2005 18:20
autor: briano
Hmm może gdzieś sie syfu nabiło i nie ma pełnego obiegu. Ale chyba mechanik powinien wiedzieć że układ trzeba przepłukać i to zrobił, z drugiej strony różni magicy są :hmm:

: czw sty 27, 2005 03:22
autor: bladiiik
plyn chlodniczy powinien byc zalany na zimnym silniku do polowy tego bialego zbiorniczka,sprawdz ile masz,wrazie potrzeby dolej, zakrec korek i jezdzij,uklad sie sam odpowietrzy,jesli nie bedziesz odkrecal tego korka przy rozgrzanym silniku.jak silnik jest nagrzany to w silniku jest duze cisnienie i jak odkrecissz ten korek to caly plyn ci wywali
pojezdzisz troche i jak silnik bedzie zimny sprawdz ile masz plynu.jak troche brakuje to znaczy ze uklad byl jeszcze zapowietrzony i sie odpowietrzyl.ubytek plynuiu uzupelnij i moze spokojnie jezdzic.wszystko sie samo odpowietrzy przez ten czarny korek bo on ma zawor cisnieniowy o ile nie jest zepsuty.

: czw sty 27, 2005 03:44
autor: Tomek_Dx
nie zawsze samo sie odpowietrzy:)!! Aby odpowietrzyc nagrzewnice (najwyzej połozona część układu i tam zbiera się cały gaz) należy włączyć silnik i poczekac aż włączy się dmuchawa temp ok 98st przy zakręconym korku na zbiorniczku. Wtedy wytworzy się ciśnienie w układzie. Wtedy należy od strony silnika uważając na gorący płyn!!!! w Rękawicach kombinerkami lub regulowanym kluczem żabką poluzować na chwilę obejmę na gumowym przewodzie odprowadzającym (lewym) płyn z nagrzewnicy. Cały gaz wraz z odrobiną płynu powinien wypłynąć. Czynność powtarzać do czasu jak zauważymy że wypływa sam płyn bez charakterystycznego "syku" powietrza. W razie potrzeby "podgrzać" płyn wytwarzając dodatkowe ciśnienie przez właczenie na kilka minut silnika. Naprawdę działa i teraz w zimie po wymianie plynu w moim VW Vento po paru chwilach robi się naprawdę ciepło. (to jest własny patent nie wiem czy jakis mechanik go stosuje ale czynność skuteczna)

: czw sty 27, 2005 09:11
autor: BruceLee30
Tomek_Dx pisze:nie zawsze samo sie odpowietrzy:)!! Aby odpowietrzyc nagrzewnice (najwyzej połozona część układu i tam zbiera się cały gaz) należy włączyć silnik i poczekac aż włączy się dmuchawa temp ok 98st przy zakręconym korku na zbiorniczku. Wtedy wytworzy się ciśnienie w układzie. Wtedy należy od strony silnika uważając na gorący płyn!!!! w Rękawicach kombinerkami lub regulowanym kluczem żabką poluzować na chwilę obejmę na gumowym przewodzie odprowadzającym (lewym) płyn z nagrzewnicy. Cały gaz wraz z odrobiną płynu powinien wypłynąć. Czynność powtarzać do czasu jak zauważymy że wypływa sam płyn bez charakterystycznego "syku" powietrza. W razie potrzeby "podgrzać" płyn wytwarzając dodatkowe ciśnienie przez właczenie na kilka minut silnika. Naprawdę działa i teraz w zimie po wymianie plynu w moim VW Vento po paru chwilach robi się naprawdę ciepło. (to jest własny patent nie wiem czy jakis mechanik go stosuje ale czynność skuteczna)
no faktycznie patent .......
jezeli masz troche pojecia to zapewne wiesz ze
po pierwsze primo
uklad chlodzenia jest tak zaprojektowany aby nawet w najwyzszym punkcie nie zbieralo sie powietrze a sluzy do tego pompa ktora pompuje plyn i wszystko co z nim i w nim plynie zostaje przepompowane przez wezyk przelewowy do zbiorniczka wyrownawczego nie ma potrzeby ingerowac w sciaganie wezykow czy tym podobne zabiegi, sprawny uklad chlodzenia sam powinien sie odpowietrzyc wraz z pelnym otwarciem termostatu czyli jakies 84-87 stopni. Jezeli musisz wykonywac zabiegi majace na celu "reczne" odpowietrzenie to proponuje sprawdzic szczelnosc uk chlodzenia, wydajnosc pompy wodnej, droznosci ukladu, chlodnicy, i nagrzewnicy bo te elementy moga prowadzic do zapowietrzania sie ukladu lub niemoznosci odpowietrzenie powyzszego.
a jak ma wygladac i jak stwierdzic czy uklad jest ok ?
poprostu zalac max plynu, zamknac korek, zagrzac do pelnej temp. pracy silnika, i ostroznie otwierajac korek uzupelnic plyn. Nic wiecej robic nie trzeba, oczywiscie zakladajac ze uk. chlodzenia jest ok.

: czw sty 27, 2005 11:50
autor: MaLiBU
BruceLee30 pisze:
Tomek_Dx pisze:nie zawsze samo sie odpowietrzy:)!! Aby odpowietrzyc nagrzewnice (najwyzej połozona część układu i tam zbiera się cały gaz) należy włączyć silnik i poczekac aż włączy się dmuchawa temp ok 98st przy zakręconym korku na zbiorniczku. Wtedy wytworzy się ciśnienie w układzie. Wtedy należy od strony silnika uważając na gorący płyn!!!! w Rękawicach kombinerkami lub regulowanym kluczem żabką poluzować na chwilę obejmę na gumowym przewodzie odprowadzającym (lewym) płyn z nagrzewnicy. Cały gaz wraz z odrobiną płynu powinien wypłynąć. Czynność powtarzać do czasu jak zauważymy że wypływa sam płyn bez charakterystycznego "syku" powietrza. W razie potrzeby "podgrzać" płyn wytwarzając dodatkowe ciśnienie przez właczenie na kilka minut silnika. Naprawdę działa i teraz w zimie po wymianie plynu w moim VW Vento po paru chwilach robi się naprawdę ciepło. (to jest własny patent nie wiem czy jakis mechanik go stosuje ale czynność skuteczna)

no faktycznie patent .......
jezeli masz troche pojecia to zapewne wiesz ze
po pierwsze primo
uklad chlodzenia jest tak zaprojektowany aby nawet w najwyzszym punkcie nie zbieralo sie powietrze a sluzy do tego pompa ktora pompuje plyn i wszystko co z nim i w nim plynie zostaje przepompowane przez wezyk przelewowy do zbiorniczka wyrownawczego nie ma potrzeby ingerowac w sciaganie wezykow czy tym podobne zabiegi, sprawny uklad chlodzenia sam powinien sie odpowietrzyc wraz z pelnym otwarciem termostatu czyli jakies 84-87 stopni. Jezeli musisz wykonywac zabiegi majace na celu "reczne" odpowietrzenie to proponuje sprawdzic szczelnosc uk chlodzenia, wydajnosc pompy wodnej, droznosci ukladu, chlodnicy, i nagrzewnicy bo te elementy moga prowadzic do zapowietrzania sie ukladu lub niemoznosci odpowietrzenie powyzszego.
a jak ma wygladac i jak stwierdzic czy uklad jest ok ?
poprostu zalac max plynu, zamknac korek, zagrzac do pelnej temp. pracy silnika, i ostroznie otwierajac korek uzupelnic plyn. Nic wiecej robic nie trzeba, oczywiscie zakladajac ze uk. chlodzenia jest ok.
:bigok: dokladnie, jak uklad chlodzenia jest w 100% sprawny sam sie odpowietrzy. W innych samochodach sa np. zaworki odpiwietrzajace wlasnie w tym miescu, a w Vw zostalo to tak zaprojektowane zeby samo sie odpowietrzylo., w 2 golfach nie mialem potrzeby zeby cos tam luzowac...

: czw sty 27, 2005 13:30
autor: Dziadoo
A jak wyglada i gdzie sie znajduje NARZEWNICA?? [w mk2]

: czw sty 27, 2005 17:33
autor: BruceLee30
Dziadoo pisze:A jak wyglada i gdzie sie znajduje NARZEWNICA?? [w mk2]
nagrzewnica czytaj chlodnica
jedna sluzy do chlodzenia a 2 do nagrzewania :)
:helm: :chytry:

: czw sty 27, 2005 23:55
autor: crash
Ja mam podobny problem tylko ze : po uruchomieniu silnika jest zimno w samochodzie czyli norma , temperatura dochodzi do około 40-50 stopni zaczyna sie robic ciepło temperatura dojdzie do około 60 i zaczyna sie robic lód na szybie ......wieje zimnym bardziej niz na podwórku. Co moze byc ?

: pt sty 28, 2005 00:28
autor: bryszard
Najprawdopodobniej masz zapowietrzony układ.Sprubój go odpowietrzyć (jak wyżej) ewentualnie spotkałem sie z przypadkiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą.Zwróć uwagę czy nie masz za mało płynu a jeżeli po dolaniu zauważysz że ubywa zlokalizuj gdzie , bo w jakiś magiczny sposób zapowietrza ci układ.Z tą uszczelką to ostateczność.Zwróć uwagę czy nie masz dziwnego mazi na korku oleju bądż na korku zbiornika od płynu chł.