Strona 1 z 3

[Mk4 1.4 16V] Dzwoni w silniku

: ndz sie 20, 2006 12:22
autor: Areks7
Witam!
Przy jeździe z włączoną klimą i jak dodaję gazu przy dużym obciążeniu zaczyna Mi coś dzwonić w silniku nie wiem czy to są zawory czy coś innego, w sumie zawory albo dzwonią albo nie.

Dajcie znać o takich problemach jak ktoś miał, albo wie jak to zrobić. :bajer:
[/b]

: ndz sie 20, 2006 12:31
autor: dziejo
z reguły owszem nadmierny luz zaworów obiawia się swego rodzaju dzwonieniem własnie pod obciązeniem ale nie w mk kiedy to cisnienie oleju reguluje ten luz moze w tej sytuacji nie same zawory dzwonia a (szklanki ) popychacze

: ndz sie 20, 2006 12:50
autor: Areks7
A jak mam sprawdzić, które (szklanki) popychacza są do wymiany. Bo w przypadku popychaczy można sprawdzić, które są do wymiany.

A i jeszcze jedno!! Bierze mi olej i wyczytałem, że to może być z powodu za dużego luzu zaworowego.
A może są to uszczelniacze też??

Będę rozbierał silnik w przyszłym tygodniu, więc dlatego pytam

: ndz sie 20, 2006 14:49
autor: martines
Areks7 pisze:Będę rozbierał silnik w przyszłym tygodniu, więc dlatego pytam

Mam ten sam silnik. Ile oleju Ci wypala? I daj znać o wynikach rozbiórki silnika.

: ndz sie 20, 2006 15:10
autor: Areks7
Sporo ostatnio przejechałem ok. 200 km jechałem prawie cały czas A4 z prędkością 130km/h do nawet 180km/h. Spalił mi wtedy (0,5 litra).
No i teraz zastanawiam się, co to może być, jest kilka odp. W najgorszym wypadku „pierścienie” tylko nie wiem czy jak by się sprawdziło ciśnienie sprężanie czy coś by to wykazało.

No i te dzwonienie może jest to powiązanie za duże luzy zaworowe pobierają olej (przeczytałem w książce)

: ndz sie 20, 2006 15:28
autor: zbyszegk
heh wszyscy mają to samo z 1.4 16V powinnismy złozyc protest do VAG ... :bigok: :jezor:

: ndz sie 20, 2006 15:47
autor: martines
Areks7 pisze:Sporo ostatnio przejechałem ok. 200 km jechałem prawie cały czas A4 z prędkością 130km/h do nawet 180km/h. Spalił mi wtedy (0,5 litra).
No i teraz zastanawiam się, co to może być, jest kilka odp. W najgorszym wypadku „pierścienie” tylko nie wiem czy jak by się sprawdziło ciśnienie sprężanie czy coś by to wykazało.
A jaki masz przebieg? Ja mam ok 170 tys nalatane. Od nowości bierze olej, raz mniej raz więcej średnio wychodzi ok 2L na 10000 tyś km. Chciałbym to zniwelować ale boje sie kosztów jakie będą mnie czekały przy uszczelniaczach na podróbach zamknąć się można podobno w 1 tyś zł. Daj znać co robisz i gdzie robisz. Musimy sobie radzić z tym problemem grupowo :)

: ndz sie 20, 2006 15:52
autor: zbyszegk
nasza Fabia 1.4 16V ma 33000 km przebiegu... mozliwe ze zmienie najpierw olej z 5W na 10W...

: ndz sie 20, 2006 16:36
autor: Majiic
Nie myslicie ze te silniki w mk4 1.4 16v sa bardzo awaryjne?

: ndz sie 20, 2006 16:44
autor: zbyszegk
awaryjny nie jest strasznie bo wszystko przez 6 lat jak narazie było ok... tylko ten olej...

: ndz sie 20, 2006 17:20
autor: Corso
A czy olej który lejecie to nie castrol magnatec ?może warto przejść na półsyntetyk

: ndz sie 20, 2006 18:05
autor: zbyszegk
teraz leje castrola

: ndz sie 20, 2006 18:58
autor: Corso
Aczy to nie po przejściu na castrol zaczynają się cuda z braniem oleju ?

: ndz sie 20, 2006 19:50
autor: zbyszegk
u mnie nie bo wcześniej był elf i też go zeżarł...