Strona 1 z 2

Wymiana paska rozrządu - kiedy ?

: ndz sie 20, 2006 10:59
autor: jlkw
Witajcie,

Od kilku dni jestem posiadaczem "czwórki" rocznik 2001 z przebiegiem 105 000 . Mimo że sprzedający zapewniał, że pasek rozrządu mogę spokojnie wymieniać przy 120 000, chciałbym jeszcze poradzić się Was. W poprzednim aucie (Renault Megane) wymieniałem pasek przy 100 000.

Co zrobić ?

: ndz sie 20, 2006 11:07
autor: Duber
a jak ci peknie co zrobisz z jego zapewnieniami?zawsze po kupnie auta sie zmienia podstawowe zeczy ja bym nie ryzykowal.

: ndz sie 20, 2006 11:12
autor: kwitecki
Witam !!!

Z tego co slyszalem i widzialem w ksiazkach serwisowych zwykle paski w MKIV wymieniano przy 90tys km. Oczywiscie nie wiem czy wszystkie serwisy tak robia. Samo to iz jest to juz 5 lat moze zawazyc na wytrzymalosci paska. Lepiej teraz wydac 450-500zl za nowy rozrzad z wymiana niz pozniej robic kapitalke silnika.

Pozdrawiam :-)

: ndz sie 20, 2006 11:20
autor: kiss
Najwyższy czas. Nie czekaj!!!

: ndz sie 20, 2006 11:25
autor: marek2907
wymieniaj pasek kosztuje mniej niż naprawa silnika :chytry:

: ndz sie 20, 2006 11:30
autor: TAZ
Cztery lata lub 90000km. Trzymaj się takich cyferek, a napewno rozrząd nie strzeli.

: ndz sie 20, 2006 14:02
autor: pszczyna
Gościu który kupował nową ASTRĘ był zapewniany że pasek może wymienić po 120tyś , zaś przy 85tyś poszedł pasek + połowa silnika i co ty nato ja wymieniam paseki czy to dobra firma czy nie przy ok. 70tyś, a i tak nowy też może nawalić

: ndz sie 20, 2006 15:18
autor: Areks7
Mam książkę do Golfa IV i co najśmieszniejsze nic nie pisze o wymianie rozrządu do silnikach benzynowych piszę tylko, że w TDI wymiana następuje przy 120tyś.
A co do Astry. Astra I ma wymianę już przy 60 tyś km. Ople to całkowicie inne auta

Pzd.

: ndz sie 20, 2006 16:01
autor: snowak
Rzeczywiście VW nie określił co ile wymieniać rozrząd w tych silnikach. Jedyną informację jaką znalazłem to kontrola rozrządu po pierwszych 90 000 i póżniej co 30 000 i wymiana jeśli to konieczne. Czyli wg mnie pierwsza wymiana po 90tys a później co 60tys.

: ndz sie 20, 2006 16:33
autor: Majiic
Ja w moim mk4 wymieniam co 60tys. Czyli jak byl wymieniany przy 60 mozesz chyba jeszcze jezdzic. Ale jak zmienisz nic sie nie stanie a to nawet lepiej.

: ndz sie 20, 2006 18:02
autor: pszczyna
Opel ,vw,fiat,toyota,ford jaka ruznica silnik to silnik co vw to niby inna nacja?????? tak jak i my są z jednej gliny ulepione!!!!!!!!!!

: ndz sie 20, 2006 18:40
autor: inek01
Areks7 pisze:piszę tylko, że w TDI wymiana następuje przy 120tyś.
Dopiero od 2002 roku...
Wczesniej 90kkm.
W 2003r w zwyz- 150kkm

[ Dodano: Nie Sie 20, 2006 18:44 ]
Majiic pisze:Ja w moim mk4 wymieniam co 60tys. Czyli jak byl wymieniany przy 60 mozesz chyba jeszcze jezdzic. Ale jak zmienisz nic sie nie stanie a to nawet lepiej.
60kkm to glupi mit.
Jasne ze nic sie nie stanie, oprocz wiekszej ilosci wolnego miejsca w portfelu.

Np dla 1.8l Vw w 2002 przewiduje wymiane co 160kkm :bajer:

: ndz sie 20, 2006 20:57
autor: frantz
wymieniaj ! wymieniaj ! nie warto czekać, remont będzie gorszy

: pn sie 21, 2006 07:03
autor: Kolec
Możesz zrobić oczywiście jak chcesz, ale ..... wg mnie, Wszyscy mają tu racje - WYMIENIAJ!
Ja też mam 2001, 1.6 16v AZD. Jak kupiłem (od kolegi z pracy) miał 75kkm. Teoretycznie do 90kkm kawałek, ale coś mnie tknęło i przy 81kkm wymieniłem. Po rozebraniu okazało sie, że jedna rolka (od mnałego paska) zaczynała pękać! Miałem jechać na Chorwacje, strach pomysleć co by było gdyby "poszła" tak gdzieś koło Balatonu. Masakra.

PS. ASO VW przewiduje wymianę nawet jak masz 2kkm ale pasek ma 5 lat :)

Ja bym wymienił.