Strona 1 z 2

problemy z hamulcami w golf III

: śr sty 26, 2005 10:13
autor: nmaniek
Mam golfa III 1.9TD hamulce sa prawie jak by ich nie było. Na testach diagnostycznych ich sprawność jest krytyczna. Wymieniłem klocki, szczeki, płyn, odpowietrzony układ i nawet pompkę hamulcowa ale problem pozostał. Proszę o pomoc bo juz nie wiem cos może być przyczyną. To jest auto bez ABS-u ale ma wspomaganie kierownicy.

Re: problemy z hamulcami w golf III

: śr sty 26, 2005 10:30
autor: borbet
nmaniek pisze:Mam golfa III 1.9TD hamulce sa prawie jak by ich nie było. Na testach diagnostycznych ich sprawność jest krytyczna. Wymieniłem klocki, szczeki, płyn, odpowietrzony układ i nawet pompkę hamulcowa ale problem pozostał. Proszę o pomoc bo juz nie wiem cos może być przyczyną. To jest auto bez ABS-u ale ma wspomaganie kierownicy.
Czy masz z tyłu bębny? Jak tak to przeprowadź wstępną samoregulację luzu szczęk. Hamulki będą jak nowe.
Jeżeli robiłeś to w warsztacie, to dziwne, że przy wymianie szczęk nie tego nie zrobili. Lepiej omijaj ten warsztat z daleka.

PZDR

: śr sty 26, 2005 10:34
autor: nmaniek
Tak mam z tyłu bębny. Ale problmy z hamulcami sa zarówno z przodu jaki i z tyłu.

: śr sty 26, 2005 10:53
autor: borbet
Zrób regulację. Na pewno pomoże (u mnie pomogło).

: śr sty 26, 2005 11:02
autor: nmaniek
Dzięki, sprobuje to zrobić.

: ndz sty 30, 2005 15:42
autor: bryszard
Może masz uszkodzonu regulator siły hamowania tkzw.korektor.On też może takie jaja robić. A jeżeli wymieniłeś też klocki to moze masz już za cienkie tarcze .A z tego co wiem to hamulce po robocie są jeszcze kiepskie przez ok 800km aż się ułożą klocki i szczęki.Powinień ci to mechanik powiedzieć

: ndz sty 30, 2005 16:47
autor: borbet
bryszard pisze:Może masz uszkodzonu regulator siły hamowania tkzw.korektor.On też może takie jaja robić. A jeżeli wymieniłeś też klocki to moze masz już za cienkie tarcze .A z tego co wiem to hamulce po robocie są jeszcze kiepskie przez ok 800km aż się ułożą klocki i szczęki.Powinień ci to mechanik powiedzieć
Stawiałbym i tak nadal na nieprawidłową samoregulację. Przy szczękach zawsze to największa qpa. Mechanizm pracuje w ograniczonym zakresie i tylko w tym zakresie działa.
Prawidłowo przy wymianie szczęk/ bębnów należy go dokładnie wyczyścić i zrobić wstępną regulację. Mało który warsztat (nawet aso) zrobi to dobrze i dlatego potem jest jak jest.
A co do ukłądania się nowych klocków/ szczęk to w mieście wystarczy 150-200km łagodnego docierania, a w przypadku jazdy w trasie będzie to 300km.

PZDR

: sob maja 21, 2005 16:27
autor: Michau
sprawdź gumową membranę w "serwie". Kiedyś ją miałem zjechaną, wymieniłem tą gumę i stary...brzytwa :)

: sob maja 21, 2005 16:31
autor: Michau
chociaż nie, jakby to była membrana, to by ci pedał hamulca gorzej niż w zetorze chodził:D ciężko znaczy :D no chyba ze tak masz, sprawdzić nie zaszkodzi

: sob maja 21, 2005 17:05
autor: pw524
Sprawdż czy nie ma nieszczelności w układzie podciśnieniowym

: sob maja 21, 2005 17:06
autor: pw524
Może padła pompa podciśnieniowa

: czw maja 26, 2005 15:02
autor: Michau
to właśnie popma podciśnieniowa to jest potocznie mówiąc "serwo" ?

: czw maja 26, 2005 15:10
autor: TAZ
A ja bym powymieniał przewody elastyczne bo jak są wiekowe to truchleją i zapychają się.

: czw maja 26, 2005 20:09
autor: BruceLee30
korektor na 90 %