Strona 1 z 1

problem z KR-ka :(

: pt sie 18, 2006 23:17
autor: Tympac
Witam. Mam pewien problem, zaczal mi stukac zawor o glowice, objaw zbyt wczesnego zaplonu. Jednakze nic z aparatem nie bylo robione, stalo sie to podczas jazdy. Poczatkowo myslalem ze mogl przeskoczyc pasek rozrzadu ale wszystko sprawdzilem i jest ok. Podejrzewalem takze ze mogl sie przestawic jeden z walkow rozrzadu ale slyszalem ze to raczej nie mozliwe. Sprawdzalem hydroregulatory i tez ok. Bylem u mechanika aby posluchal pracy silnika. Stwierdzil ze nie jest to zadne uszkodzenie w stylu zacierajacy sie zawor na prowadnicy itp. Tez mi powiedzial abym patrzal na ustawienie rozrzadu. Jak wspomnialem na wstepie podejrzewalem aparat zaplonowy. Czy to mozliwe aby "zwariowal" i dawal zaplon kiedy mu sie podoba?? Czy wie ktos moze jak utwierdzone sa zebatki laczace lancuszkiem walki rozrzadu (jest tam jakis klin czy cos?)?? Czy moze byc to uszkodzenie zaworu?? Ja juz jestem zalamany, mam nadzieje ze ktos jest w stanie mi pomoc. Biore pod uwage rozne sugestie, wszystko bede sprawdzal. Z gory dzieki i pozdrawiam!

: pt sie 18, 2006 23:34
autor: evolution
prawdopodobnie wypalilo uszczelke pod glowica

: pt sie 18, 2006 23:48
autor: Tympac
jak moge sie upewnic ze to uszczelka??

: sob sie 19, 2006 09:56
autor: TAZ
Zdejmij głowice.

: sob sie 19, 2006 10:45
autor: vw_vandal
Tympac, ściągnij głowicę i zobacz !!

: sob sie 19, 2006 15:06
autor: Tympac
Zapomnialem dodac ze gdy opoznie zaplon to stukanie maleje, czasem zanika. Gdyby przepalil uszczelke to stukalby caly czas i to glosno, w moim przypadku jest to miekki stuk

: sob sie 19, 2006 15:16
autor: vw_vandal
A jesteś pewien że hydrosztosy są ok.??

: sob sie 19, 2006 15:19
autor: Tympac
wyglada ze ok. choc juz sie odzywaja, silnik ma zrobione 230tys

: sob sie 19, 2006 15:25
autor: vw_vandal
Może to one?? Raz regulują raz nie .

: sob sie 19, 2006 15:41
autor: Tympac
Mozliwe, bo gdy silnik jest zimny to jest cicho (zaczyna stukac po okolo 1 minucie). Ale jaki ma na to wplyw zaplon?? Przypomne ze stalo sie to podczas jazdy, przyznam sie ze nie sprawdzilem wczesniej stanu oleju i bylo malo....

: sob sie 19, 2006 15:47
autor: vw_vandal
Tympac, ściągni głowice i zobacz tak najlepiej będzie.

: sob sie 19, 2006 15:54
autor: Tympac
Mam zamiar jeszcze sprawdzic kompresje, to powinno stwierdzic czy uszczelka sie przepalila

[ Dodano: 19 Sie 2006 21:30 ]
Mialem zdjeta pokrywe zaworow, podczas krecenia rozrusznikiem tryskal olej z glowicy(jest tam taki maly otwor z przodu glowicy w okolicy 3 cylindra). Czy jest to kanal podajacy olej do hydroregulatorow?? Czy to normalne ze leci olej przy tak niskich obrotach(silnik niebyl zapalany)??