Strona 1 z 1

Problem z ogrzewaniem w MK2

: pt sie 18, 2006 13:54
autor: pelus2
Witam, mam golfika 2 1.8 benzyna z 1991 roku i ostatnio zauważyłem dziwny objaw. Wskazówka na wskaźniku temperatury dochodzi max pomiędzu 1 a 2 kreskę i stoi w miejscu. Silnik generalnie jest gorący, wiatrak się włącza i wszystko zachowuje się niby ok. Kiedy chciałem przetestować ogrzewanie, przesunąłem suwak na "ciepłe" do oporu i w zasadzie grzeje ale nie specjalnie. W zimę będzie porażka jeżeli już teraz jest słabo. Powietrze jest mocno letnie. Linki są dobre, nawiew działa dobrze. Płyn jest w zbiorniczku, nic nie ubywa, chłodnica cała. Poradzcie co zrobić. Jak z tym wskaźnikiem temperatury? Co zrobić z tym ogrzewaniem?

: pt sie 18, 2006 14:01
autor: skandal12
Może termastat puszcza ci na chłodnice i dlatego tak masz nie dogrzewa ci poprostu trzeba by go wymienić i tyle :)

: pt sie 18, 2006 14:06
autor: pelus2
Właśnie problem jest w tym że chłodnica jest gorąca, przewody także i te do nagrzewnicy też

: pt sie 18, 2006 15:24
autor: GUCCIO
Proponuje sprawdzić dwa zawory zwrotne które idą do nagrzewnicy może któreś z nich się zastały(ja tak miałem). Objawy miałem podobne do ciebie wskazówka nie była w pionie cały czas, jak również zimom nie grzało mi w samochodzie (latem wymieniałem nagrzewnice wiec wykluczyłem zamulenie jej) . Okazało się ze jeden z zaworów zwrotnych nie przepuszczał wody do nagrzewnicy, wywaliłem je wogóle i już miałem po problemie. I grzało mi w samochodzie :d
Zawory te znajdują się w komorze silnika na obu wężach do nagrzewnicy i są połączone takim mały wężykiem.
pozdrawiam

a drugi jest prawdopodobnie koloru czarnego, przynajmniej ja tak mialem

: pt sie 18, 2006 15:56
autor: misiek
to co jest na zdjeciu powyzej (zdjecie zresztą jest moje - plagiat) to nie jest zawór zwrotny :panna: tylko to jest termostat ogrzewania, jest on zamontowany na rurce gumowej i dacej do kabiny, na drugiej rurce jest zamontowany trójnik i połączony jest on z pierwszym wężem, termostat jest po to by w fazie rozgrzewania silnika niepotrzebnie szedł płyn w obieg ogrzewania 9wiedomo nagrzewnica też daiała jak chłodnica), najpierw sie otw. ten termostat a potem duży obieg sie otwiera (ten na chłodnicę), ale trzeba pamietać ze niewiele wersji golfa to miało


PS: niezakładaj dwóch jednakowych tematów

: pt sie 18, 2006 16:06
autor: GUCCIO
misiek10111 pisze:to co jest na zdjeciu powyzej (zdjecie zresztą jest moje - plagiat) to nie jest zawór zwrotny :panna: tylko to jest termostat ogrzewania, jest on zamontowany na rurce gumowej i dacej do kabiny, na drugiej rurce jest zamontowany trójnik i połączony jest on z pierwszym wężem, termostat jest po to by w fazie rozgrzewania silnika niepotrzebnie szedł płyn w obieg ogrzewania 9wiedomo nagrzewnica też daiała jak chłodnica), najpierw sie otw. ten termostat a potem duży obieg sie otwiera (ten na chłodnicę), ale trzeba pamietać ze niewiele wersji golfa to miało


PS: niezakładaj dwóch jednakowych tematów
misiek10111 przepraszam że użyłem twojego zdjęcia ale akurat przeglądałem forum i zobaczyłem ze jest zdjęcie ale w innym temacie wiec go użyłem, nie wiedziałem ze cię to w jakiś sposób dotknie lub wpłynie na twoja psychikę .
a co do termostatu to nie wiedziałem ze to je to, porostu jak to zdjąłem i zobaczyłem ze tam jest strzałka kierunkowa to pomyślałem ze to jest zawór zwrotny. przepraszam za wprowadzenie w błąd.

: pt sie 18, 2006 16:09
autor: misiek
GUCCIO, nie udało Ci sie zorać mi psychy, a kierunek jest tam podany bo i woda do nagrzewnicy leci jedną rurką a drugą wraca, ja sie nie gniewam, a tamten temat z którego wziołeś zdjecie to został załozony przez pelus2 u którego teraz napisałeś :jezor:

: pt sie 18, 2006 16:13
autor: GUCCIO
OKi misiek10111 już po temacie ja cię przeprosiłem, ze wykorzystałem twoje zdjęcie.
a ten koleś co zakłada twa takie same tematy niech się zastanowi następnym razem co robi bo później wychodzi tak jak wyszło. pozdrawiam

: pt sie 18, 2006 16:27
autor: pelus2
Guciek nie drygaj się tak, bo pisze na forum 1 raz i zrobiłem błąd nieświadomie.

: pt sie 18, 2006 16:28
autor: Duber
kiedys mialem tak samo byla zakamieniona nagrzewnica odpielem weze z niej przy silniku i kilkanascie razy przeplukalem kupionym w netto srodkiem o nazwie szczur do rur.pomoglo super,na tym srodku pisze nie stosowac do aluminium ale...gdyby nagrzewnica byla w bardzo zlym stanie pewnie sitko by z niej zostalo.

: pt sie 18, 2006 16:30
autor: pelus2
Dzięki za porade, spróbuje i mam nadzieje że się uda. Pozdro

: pt sie 18, 2006 17:49
autor: vw_vandal
Chłopaki może ja się podłoncze umnie jest coś podobnego ale nie do końca. Umnie jak jeżdze spokojnie 80-100 km\h to grzeje aż parzy, ale jak tylko depne tak 12-140 km\h albo wyciągam go na biegach po mieście to z wywieczników ziąb. Termostat wymieniłem, węże są gorące wszystkie co to może być??

: pn sie 21, 2006 11:34
autor: pelus2
Zrobiłem tak jak poradziliście ale w sumie nagrzewnica ok, reszta tez i nic sie nie polepszyło. Sprawdzalem linki, sterowanie itd tez wszystko wporzadku. Co robić?

[ Dodano: 25 Sie 2006 14:21 ]
Nic nie pomoglo, w warsztatach wymyslaja glupoty za chore pieniądze.