Problem z ogrzewaniem w MK2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pelus2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 06, 2006 16:35
Lokalizacja: znajomi
Kontakt:

Problem z ogrzewaniem w MK2

Post autor: pelus2 » pt sie 18, 2006 13:54

Witam, mam golfika 2 1.8 benzyna z 1991 roku i ostatnio zauważyłem dziwny objaw. Wskazówka na wskaźniku temperatury dochodzi max pomiędzu 1 a 2 kreskę i stoi w miejscu. Silnik generalnie jest gorący, wiatrak się włącza i wszystko zachowuje się niby ok. Kiedy chciałem przetestować ogrzewanie, przesunąłem suwak na "ciepłe" do oporu i w zasadzie grzeje ale nie specjalnie. W zimę będzie porażka jeżeli już teraz jest słabo. Powietrze jest mocno letnie. Linki są dobre, nawiew działa dobrze. Płyn jest w zbiorniczku, nic nie ubywa, chłodnica cała. Poradzcie co zrobić. Jak z tym wskaźnikiem temperatury? Co zrobić z tym ogrzewaniem?



skandal12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw cze 01, 2006 06:26
Lokalizacja: Goleniów
Kontakt:

Post autor: skandal12 » pt sie 18, 2006 14:01

Może termastat puszcza ci na chłodnice i dlatego tak masz nie dogrzewa ci poprostu trzeba by go wymienić i tyle :)



pelus2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 06, 2006 16:35
Lokalizacja: znajomi
Kontakt:

Post autor: pelus2 » pt sie 18, 2006 14:06

Właśnie problem jest w tym że chłodnica jest gorąca, przewody także i te do nagrzewnicy też


Pelus

GUCCIO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pn gru 06, 2004 23:47
Lokalizacja: Ostrów wlkp
Kontakt:

Post autor: GUCCIO » pt sie 18, 2006 15:24

Proponuje sprawdzić dwa zawory zwrotne które idą do nagrzewnicy może któreś z nich się zastały(ja tak miałem). Objawy miałem podobne do ciebie wskazówka nie była w pionie cały czas, jak również zimom nie grzało mi w samochodzie (latem wymieniałem nagrzewnice wiec wykluczyłem zamulenie jej) . Okazało się ze jeden z zaworów zwrotnych nie przepuszczał wody do nagrzewnicy, wywaliłem je wogóle i już miałem po problemie. I grzało mi w samochodzie :d
Zawory te znajdują się w komorze silnika na obu wężach do nagrzewnicy i są połączone takim mały wężykiem.
pozdrawiam

a drugi jest prawdopodobnie koloru czarnego, przynajmniej ja tak mialem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt sie 18, 2006 16:06 przez GUCCIO, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Golf MK II 1,6 PN teraz Golf MK III 1,8 GT
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images22.fotosik.pl/117/f835b50dffc9476a.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sie 18, 2006 15:56

to co jest na zdjeciu powyzej (zdjecie zresztą jest moje - plagiat) to nie jest zawór zwrotny :panna: tylko to jest termostat ogrzewania, jest on zamontowany na rurce gumowej i dacej do kabiny, na drugiej rurce jest zamontowany trójnik i połączony jest on z pierwszym wężem, termostat jest po to by w fazie rozgrzewania silnika niepotrzebnie szedł płyn w obieg ogrzewania 9wiedomo nagrzewnica też daiała jak chłodnica), najpierw sie otw. ten termostat a potem duży obieg sie otwiera (ten na chłodnicę), ale trzeba pamietać ze niewiele wersji golfa to miało


PS: niezakładaj dwóch jednakowych tematów


:-k ...

GUCCIO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pn gru 06, 2004 23:47
Lokalizacja: Ostrów wlkp
Kontakt:

Post autor: GUCCIO » pt sie 18, 2006 16:06

misiek10111 pisze:to co jest na zdjeciu powyzej (zdjecie zresztą jest moje - plagiat) to nie jest zawór zwrotny :panna: tylko to jest termostat ogrzewania, jest on zamontowany na rurce gumowej i dacej do kabiny, na drugiej rurce jest zamontowany trójnik i połączony jest on z pierwszym wężem, termostat jest po to by w fazie rozgrzewania silnika niepotrzebnie szedł płyn w obieg ogrzewania 9wiedomo nagrzewnica też daiała jak chłodnica), najpierw sie otw. ten termostat a potem duży obieg sie otwiera (ten na chłodnicę), ale trzeba pamietać ze niewiele wersji golfa to miało


PS: niezakładaj dwóch jednakowych tematów
misiek10111 przepraszam że użyłem twojego zdjęcia ale akurat przeglądałem forum i zobaczyłem ze jest zdjęcie ale w innym temacie wiec go użyłem, nie wiedziałem ze cię to w jakiś sposób dotknie lub wpłynie na twoja psychikę .
a co do termostatu to nie wiedziałem ze to je to, porostu jak to zdjąłem i zobaczyłem ze tam jest strzałka kierunkowa to pomyślałem ze to jest zawór zwrotny. przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Ostatnio zmieniony pt sie 18, 2006 16:10 przez GUCCIO, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Golf MK II 1,6 PN teraz Golf MK III 1,8 GT
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images22.fotosik.pl/117/f835b50dffc9476a.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sie 18, 2006 16:09

GUCCIO, nie udało Ci sie zorać mi psychy, a kierunek jest tam podany bo i woda do nagrzewnicy leci jedną rurką a drugą wraca, ja sie nie gniewam, a tamten temat z którego wziołeś zdjecie to został załozony przez pelus2 u którego teraz napisałeś :jezor:


:-k ...

GUCCIO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pn gru 06, 2004 23:47
Lokalizacja: Ostrów wlkp
Kontakt:

Post autor: GUCCIO » pt sie 18, 2006 16:13

OKi misiek10111 już po temacie ja cię przeprosiłem, ze wykorzystałem twoje zdjęcie.
a ten koleś co zakłada twa takie same tematy niech się zastanowi następnym razem co robi bo później wychodzi tak jak wyszło. pozdrawiam


Był Golf MK II 1,6 PN teraz Golf MK III 1,8 GT
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images22.fotosik.pl/117/f835b50dffc9476a.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

pelus2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 06, 2006 16:35
Lokalizacja: znajomi
Kontakt:

Post autor: pelus2 » pt sie 18, 2006 16:27

Guciek nie drygaj się tak, bo pisze na forum 1 raz i zrobiłem błąd nieświadomie.


Pelus

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt sie 18, 2006 16:28

kiedys mialem tak samo byla zakamieniona nagrzewnica odpielem weze z niej przy silniku i kilkanascie razy przeplukalem kupionym w netto srodkiem o nazwie szczur do rur.pomoglo super,na tym srodku pisze nie stosowac do aluminium ale...gdyby nagrzewnica byla w bardzo zlym stanie pewnie sitko by z niej zostalo.



pelus2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 06, 2006 16:35
Lokalizacja: znajomi
Kontakt:

Post autor: pelus2 » pt sie 18, 2006 16:30

Dzięki za porade, spróbuje i mam nadzieje że się uda. Pozdro


Pelus

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt sie 18, 2006 17:49

Chłopaki może ja się podłoncze umnie jest coś podobnego ale nie do końca. Umnie jak jeżdze spokojnie 80-100 km\h to grzeje aż parzy, ale jak tylko depne tak 12-140 km\h albo wyciągam go na biegach po mieście to z wywieczników ziąb. Termostat wymieniłem, węże są gorące wszystkie co to może być??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

pelus2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 06, 2006 16:35
Lokalizacja: znajomi
Kontakt:

Post autor: pelus2 » pn sie 21, 2006 11:34

Zrobiłem tak jak poradziliście ale w sumie nagrzewnica ok, reszta tez i nic sie nie polepszyło. Sprawdzalem linki, sterowanie itd tez wszystko wporzadku. Co robić?

[ Dodano: 25 Sie 2006 14:21 ]
Nic nie pomoglo, w warsztatach wymyslaja glupoty za chore pieniądze.


Pelus

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 312 gości