mam pytanko do facho dot. świec zapłonowych ... ?????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

mam pytanko do facho dot. świec zapłonowych ... ?????

Post autor: jak_rog » czw sie 17, 2006 20:52

co ile km producent VW zaleca wymianę świec zapłonowych MK2 1.6 PN 1991 r ?????


jak w temacie. czekam na odp. z góry dzięki



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » czw sie 17, 2006 21:10

to chyba zalezy od typu swiec

ja zakladalem trzy elektrodowe iskry i pisalo na nich ze wymiana co 30 000 km
a sa jeszcze jakies platynowe ktore niby wymienia sie co 60 000



jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: jak_rog » czw sie 17, 2006 21:13

no ja zakładałem jakieś 25 tyś temu NGK a teraz profilaktycznie wymieniałem przed jesienią przewody na NGK, nową kopułke i palec i jakby coś sie pogorszyło ....



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw sie 17, 2006 23:00

jak_rog pisze:co ile km producent VW zaleca wymianę świec zapłonowych MK2 1.6 PN 1991 r ?????
zaytuję:
co 15 tys km/co rok:
wymienić świece zapłonowe, tylko kod silnika GT
co 30 tys km:
wymienić świece zapłonowe, z wyjątkiem kodu silnika PG/1H
co 60 tys km:
Wymienić świece zapłonowe.

Dla 1.6 PN podane że mają być to świece: Bosch W8DTC, lub Champion N9BYC4

Może się to przyda, tak wyczytałem.
Odstęp elektrod świecy: 0.9 - 1.1 [mm]



Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » pt sie 18, 2006 07:41

Grzesiekk1982 pisze:Dla 1.6 PN podane że mają być to świece: Bosch W8DTC, lub Champion N9BYC4
Nie zakładajcie Boscha!! Ja przejechałem na podobno dobrych Boschach niecałe 7 tysięcy i w pewnym momencie autko umarło :( Nie chciał zagadać ani na rozruszniku ani na lince nawet jeden cylinder. Wystraszyłem się, że padła cewka albo moduł, oddałem autko w ręce specjalistów i poradzili mi to co ja wam teraz.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt sie 18, 2006 08:59

guli pisze:Nie zakładajcie Boscha!!
Zaskoczyłeś mnie, powiem szczerze. W samocodach ściąganych z Niemiec zwykle są Bosch'e i nic się dzieje. Nie wiem, ale ja bym kupił Championki, bo są tańsze i na jedno wychodzi :bigok: ewentualnie jakiś inny odpowiednik. Podałem poglądowo to, co zaleca producent, wtedy łatwo coś dobrać z katalogu.



Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » pt sie 18, 2006 09:05

Do silnika PN tylko świece 3 elektrodowe. Jest to jeden z nielicznych silników, który ma jeździć na takich świecach. A najlepsze są NGK i chyba nikt tego nie podważy.

Jedynym wyjątkiem jest zagazowany silnik, ale wtedy Ci już gazownik poradzi jakie świece masz kupić.



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » pt sie 18, 2006 11:48

czy ja wiem czy NGK najlepsze... odnosnie swiec to wiele czynnikow ma znaczenie. niektore mimo dobrych ustawien silnika i elektroniki potrafia lapac duuuzy nagar przy spokojnej jezdzie a drugie lapia np tylko przy "niespokojnej".wiem tylko ze na swieczkach nie ma co oszczedzac tymbardziej ze nie sa drogie ( porownujac do tego co musialem wydac na swieczki do siebie... :( )


One Man Crew

r2d2_r2d2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sie 12, 2006 00:01
Lokalizacja: Dublin

Post autor: r2d2_r2d2 » pt sie 18, 2006 13:42

Czy zalana swieca moze byc przyczyna glosnej pracy samochodu (jak wiertarka czy traktor)? Mialem tak ostatnio ze golf zaczal chodzic jak wiertarka udarowa - po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym wszystko wrocilo mi do normy.



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt cze 18, 2010 07:06

marepako pisze:niektore mimo dobrych ustawien silnika i elektroniki potrafia lapac duuuzy nagar przy spokojnej jezdzie a drugie lapia np tylko przy "niespokojnej".:( )
Chłopie co ty gadasz o nagarze?? Nagar świadczy o złej mieszance paliwa oraz powietrza!!! Ewentualnie innym czynnikiem może być słabej jakości paliwo.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt cze 18, 2010 11:02

reanimat pisze:Chłopie co ty gadasz o nagarze?? Nagar świadczy o złej mieszance paliwa oraz powietrza!!! Ewentualnie innym czynnikiem może być słabej jakości paliwo.
te madrala od regulacji twardosci amorka srubką ... , zauwazyles kiedy było to napisane ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 150 gości