Strona 1 z 2
1.3 wielopunkt dużo pali(ciągłe ssanie)
: wt sty 25, 2005 21:09
autor: JABcok20
witam mam problem ze spalaniem mojego golfa 1.3 na wielounkcie.miałem go u mechanika a on posprawdzał szystko, wymienił termostat i skasował.okazało się jednak że to nie to bo obroty nadal są wwyższe niż powinny i dalej chodzi jak on to powiedział na ssaniu.próbowałem sam i przy ciepłym silniku podczas pracy odłączyłem niebieską kostkę przy termostacie.obroty spadły,ale bez niej nie mogę go odpalić.czy jest to jakiś czujnik temperatury.są tam dwa niebieski i czarny jak niebieskiego podłączam to znowu ma za wysokie obroty(i dużo pali przy zasłonętej 1/2 chłodnicy 10-11 przy bardzo spokojnej jeździe).
: wt sty 25, 2005 21:24
autor: collo
sprawdz ten niebieski czujnik u elektryka nie wiem jakie powinny byc wartosci ale elektryk powinien wiedziec. resetowales kompa? a moze ktos krecil obrotami jest taki maly wkret po prawej stronie od miejsca gdzie wchodzi tuba z powietrzem caly czas masz takie wysokie obroty? moze cos dolega automatycznemu ssaniu?
: wt sty 25, 2005 21:25
autor: MAREK 74
ja bym wrócił do mechanika i kazał usunąć usterke jak skasował kase bo chyba nie chodziło ci o wymiane termostatu tylko o obroty
: wt sty 25, 2005 21:27
autor: Egon PŃ
Niebiezki powinien mieć przy zimnym 2kOhm a ciepły 400 Ohm. Tez miałem taki problem choć pewnie nie tak duzy. Wyciągnij go i przeczyść. Sprawdz czy wody ci nie ubywa i w miejscu czujnika nie gromadzi sie powietrze.
: śr sty 26, 2005 00:48
autor: JABcok20
ssanie mam włączone cały czas jak wyciągnę tą kostkę to obroty spadają a samochód jakby stał się dynamiczniejszy.wcześniej ruszając z miejsca jakby się dusił a teraz idzie jak strzała.czy ten czujnik jest właśnie od ssania.po co dwa czujniki temp.ile może kosztować taki czujnik.może bym zaryzykował i kupił.może robi się jakieś zwarcie.robiłem reset kompa ale nic się nie zmienia.
: śr sty 26, 2005 01:13
autor: MAREK 74
reset kompa
kup czujnik jakieś 40zł
: śr sty 26, 2005 01:19
autor: JABcok20
może jestem natrętny ale ciekawi mnie bardzo czy ten czujnik ma w ogóle związek ze ssaniem.czy to on reguluje tą czynność.są tam dwa .od czego jest ten drugi.przepływomierz nie był grzebany bo jest na śrubce narysowana farbą kreska(plomba?).
: śr sty 26, 2005 01:37
autor: MAREK 74
to jest podstawowy czujnik oprócz przepływomierza
a drugi czujak to może to co widzisz na desce? wpadłbyś na to?
: śr sty 26, 2005 02:15
autor: MaLiBU
sam sobie na pytanie w gruncie rzeczy odpowiedziales. Czujnik padniety na 99%. Czujnik niebieski informuje komputer o tym jaka jest temperatyra czynnika chlodzacego a co za tym idzie silnika i wzbogaca lub zubaza mieszanke. Jezeli na goracym silniku po zdjeciu wtyczki z tego wlasnie czujnika dziwne akcje z obrotami znikaja to definitywnie wskazuje na wade tego czujnika. Nie baw sie w czyszczenie bo i tak nic to nie da, kup go (koszt kolo 30 pln) i nie zapomnij o oringu(w ASO od reki) przy tym czujniku zeby tez wymienic. Zrobisz to spokojnie sam na wlasna reke, tylko na zimnym silniku zebys to robil. Jak nie odkrecisz zakretki od zbiorniczka wyrownawczego to spokojnie plyn nie ucieknie...zawleczke od niego srubokretem wyciagniesz...(czujnika)
pamietaj zeby kupic niebieski, w InterCarsie beda mieli...
: śr sty 26, 2005 09:39
autor: lookmal
MAREK 74 pisze:reset kompa
Ja też zresetowałem u siebie kompa
Forum mi się cięło - po resecie jest ok...
: czw sty 27, 2005 00:37
autor: JABcok20
czujnik kupię w piątek bo nie mam wyjścia.w tej chwili odpalam golfa z czujnikiem po czym go odłączam,ma wolniejsze obroty ale paliwo znika w oczach/tak jak wcześniej 11/100 jak nie więcej.aha i temperatura bardzo szybko rośnie,dochodzi do ok.90 i stoi(wentylator się nie włącza-bo ma przy 95).kupić czujnik i zrobić reset czy może lepiej od razu jechać do jakiegoś elektromechanika(mam troche kilometrów).jest jeszcze jekiś układ odpowiedzialny za ssanie/dawke paliwa który mógłby nawalić?
: czw sty 27, 2005 00:56
autor: MaLiBU
wymien czujnik i powinno byc dobrze, a kompa mozesz odlaczyc na h czy jakos tak,
: czw sty 27, 2005 00:57
autor: MaLiBU
JABcok20 pisze:czujnik kupię w piątek bo nie mam wyjścia.w tej chwili odpalam golfa z czujnikiem po czym go odłączam,ma wolniejsze obroty ale paliwo znika w oczach/tak jak wcześniej 11/100 jak nie więcej.aha i temperatura bardzo szybko rośnie,dochodzi do ok.90 i stoi(wentylator się nie włącza-bo ma przy 95).kupić czujnik i zrobić reset czy może lepiej od razu jechać do jakiegoś elektromechanika(mam troche kilometrów).jest jeszcze jekiś układ odpowiedzialny za ssanie/dawke paliwa który mógłby nawalić?
aha no tym ukladem ktory jeszcze za to odpowiada to komputer chyba tylko...
: czw sty 27, 2005 00:59
autor: JABcok20