Strona 1 z 1

[mk3 1Z] - Elekryczne zabezpieczenie przed kradzieżą c.d.

: śr sie 16, 2006 19:25
autor: yoobi
Na chwilę wrócę jeszcze do tego tematu.

Mam zamiar ciachnąć kabel sterujący przekaźnikiem na rozruszniku, założyć na nim przełącznik i ukryć gdzieś (;-) ).
Rozumiem, że wtedy rozrusznik nie zakręci (a złodzieje raczej rzadku palą kradzione auta na pych, zwłaszcza, że w dieslach może się to źle skończyć).

Kabel mam zamiar przeciąć jak na obrazku (czarna strzała):

http://student.agh.edu.pl/~yoobi/Schemat.jpg

Mam jednak obawę. Ze schematu wnioskuję, że w momencie przekręcenia kluczyka na pozycję 'START' (kręcenie rozrusznikiem) napięcie podawane jest również na którąś z nóżek komputera sterującego. Ten komputer pewnie coś tam robi (np. przestawia pompę wtryskową w jakiś tryb/stan). Czy takie rozłączenie rozrusznika i próba uruchomienia silnika może coś uszkodzić w silniku ??
I druga sprawa. Ten przewód który chcę ciachnąć jest dość gruby, czyli płyną nim spore prądy. Pytanie ile amper one wynoszą (muszę dobrać przełącznik), oraz dlaczego są takie duże.

Z góry dziękuję za sugestie.

: śr sie 16, 2006 19:49
autor: Duber
yoobi, ty chcesz wstawic przekaznik na tych grubych kablach co ida od aku. do rozrusznika?

: śr sie 16, 2006 19:51
autor: emgrala
piotr2 pisze:odpowiem na polowe twego pytania.kable baaardzo grube musialbys zalozyc niemasz pojecia jaki jest pobor przy rozruchu
yoobi, chodzi pewnie o napiecie na elektromagnes a tam mozna wpiac przekaznik

: śr sie 16, 2006 20:00
autor: Duber
emgrala, usunelep posta bo zle napisalem bo niezrozumialem pytania a widze ze zacytowales moje pytanie :) to diesel tam niema cewki

[ Dodano: Sro Sie 16, 2006 20:01 ]
emgrala, ale sie namieszalo haha

: śr sie 16, 2006 20:01
autor: emgrala
moze lepiej podpiac pod zawor na pompie (solenoid) ktory przy braku napiecia gasi silnik

[ Dodano: Sro Sie 16, 2006 20:08 ]
](*,)

: śr sie 16, 2006 20:09
autor: Duber
kurcze w firmie mamy 3 diesle i ukryte wylaczniki jest tak ze jak go nie wdusisz nie zapalisz auta a rozrusznik kreci tylko nie zapala sie jedna kontrolka niepamietam od czego,jutro spytam kumpla co to montowal co odcinal.

: śr sie 16, 2006 20:13
autor: emgrala
yoobi pisze: druga sprawa. Ten przewód który chcę ciachnąć jest dość gruby
od elektromagnesu pwinien byc max 2,5 mm2

: śr sie 16, 2006 23:05
autor: yoobi
piotr2 pisze:yoobi, ty chcesz wstawic przekaznik na tych grubych kablach co ida od aku. do rozrusznika?
Zdecydowanie nie chcę ciąć tego grubego czarnego kabla - do takiego to chyba trzaby jakiś przekaźnik od spawarki wymountować :-). Chodzi mi o czerwono-czarny kabel, który dochodzi do rozrusznika (on steruje jakimś elektromagnesem chyba, który włącza właściwe zasilanie rozrusznika).
emgrala pisze:od elektromagnesu pwinien byc max 2,5 mm2
Ale u mnie do tego elekromagnesu dochodzi grubszy (tak na oko to 6mm2). Wygląda na oryginalny bo wchodzi do wiązki. Sam się w sumie dziwię dlaczego on taki gruby. Może 1Z tak ma ?

hehehe, posty umarły, a cytaty pozostały :-).

: czw sie 17, 2006 08:27
autor: rutek
mozesz spokojnie to robic.
ja zrobilem to u siebie tak:
- wyciagnalem kostke ze stacyjki i z kostki wyjalem konektor z kablem czer-czar (2.5 mm^2)
- kupilem w sklepie kabel linka j.w. w takim samym kolorze, dwa konektory meski i zenski (takie jak ten wyciagniety ze stacyjki, troche sie za nimi nalazilem), troche termokurcza i wlacznik (nie przelacznik) do ukrycia.
- po wyciagnieciu kabla ze stacyjki poprowadzilem go za deska i niejako pomiedzy niego a stacyjke wpialem wlacznik zarobiony na kablu o dlugosci ok 1.5 m.
- poniewaz robilem to na konektorach sprawa jest odwracalna tzn w kazdej chwili mozesz zabezpieczenie zlikwidowac i wpiac do stacyjki oryginalny kabel.
- wlacznik ukrylem i stykam go tylko na czas rozruchu.
co do grubych kabli idacych do rozrusznika to zwierane one sa przez wyrzucany bendiks wiec nie ma obawy ze cos nie zadziala.
pozdrawiam

: czw sie 17, 2006 15:59
autor: yoobi
Całkiem dobry pomysł. Punkcik jedzie do Wrocławia :-).