Strona 1 z 2

mk2 uklad wydechowy

: śr sie 16, 2006 19:25
autor: Duber
witam wszystkich.mam pytanie musze zmienic srodkowy tlumik bo wielka dziura sie szykuje (narazie mala)i juz mi zaczyna pierdziec,ale chce zrobic cos takiego:chce kupic tlumik ultera koncowy a zamiast srodkowego wstawic rure i jestem ciekaw czy ktos z was zrezygnowal juz ze srodkowego jak to sie ma z chalasem w aucie?czy jest spoko?czy lepiej zostawic koncowy seryjny i tylko wtedy zrezygnowac ze srodka bo bedzie za glosno?i jeszcze jak to sie ma z silnikiem czy mu to nie zaszkodzi,katalizator juz w piwnicy ma swoje miejsce.

: śr sie 16, 2006 20:29
autor: sas_gti
odprężysz go = zmulisz na tzw "dole"
góra wykresu może i sie podniesie, ale jak dokładnie to bedzie wyglądało to niestety tylko hamownia Ci powie :)
defacto na miasto lepiej miec dobry "dół", wiec jak zrobisz tak jak napisałeś to żeby uzyskac takie same przyspieszenia bedziesz musiał go krecic wyzej.....
co do hałasu to moze ktos inny sie wypowie, bo ja na to nigdy nie zwracam uwagi, ale głośniej bedzie na pewno!

: śr sie 16, 2006 20:29
autor: juby
piotr2, ja szykuje taki mod, wywale kata, wywale środkowiec i zostawiam nieźle wypalony tłumik końcowy. Postaram się opisać co i jak jak będzie done :bigok:

: śr sie 16, 2006 20:35
autor: sas_gti
juby, widze ze jestes kolejna osobą która ma w dupie osiagi :)

Ale nie martw sie , 90% ludzi wycina sobie co chce z wydechów i wspawuje co chce i gdzie chce, myślać że im wiekszy "przelot" tym lepiej, im szerzej tym lepiej, oraz im mniej tłumików tym lepiej, i wydaje im sie ze ich kombinacje dały z 10 km i ze auto idzie lepiej....ja to sie juz tylko smieje z tego.....otoż żadne z tych 3 stwierdzeń nie jest prawdziwe....pozdrawiam

: śr sie 16, 2006 20:40
autor: Duber
juby, kiedy to bedziesz robil?sas_gti, rp ma bardzo dobry dól czyli jak go troche"dam wyzej nie zaszkodzi mu"tylko jak napisales czy ogulnie nie strace :-k

: śr sie 16, 2006 21:09
autor: gulba
pomysł z ostanim tłumnikiem ULTERA to strzał w 10,jakośc tych tłumników jak dla mnie niepodlega żadnej negacji.

Natomiast jeśli chcesz mieć fajny nie męczoncy dzwięk bo taki będzie wstawiając tylko ostatni tłumnik, to zamiast środkowego tłumnika wstaw tłumnik przeltowy, napewno w środku będziesz miał w miare cicho a na zewnątrz miły dla ucha dzwięk. Polecam taką przeróbke gdyż jest ona przetestowana już w kilku golfach i jak do tej pory niebyło problemów z osiągami, zwiększonym spalaniem a tym bardziej głośnym wydechem.Acha i kataliztory zawsze były czyszczone z zawartości.
Co do wypalonego tłumnika, wywalenia kata, tłumnika srodkowego, wstaweienie wypalonego tłumnika, niepolecam tego, miałem doczynienia z takim układem i jednym słowem "tragedia" w środku nie do wytrzymania, zupełne nieporozumienie.

: śr sie 16, 2006 21:13
autor: Duber
gulba pisze:wstaw tłumnik przeltowy
przelotowy?ja mam kata(mialem sama puszka zostala,wstawiona rura w srodek)i jaki zastosowac przelotowy?od innego modelu vw?

: śr sie 16, 2006 21:57
autor: Danielo85
piotr2 pisze:,katalizator juz w piwnicy ma swoje miejsce.
a jak tak zapytam jesli moge. A co zrobiles z tym katem? Bo mi gosciu w warsztacie powiedzial zeby strumienice wstawic, ale sam nie wiem... Ja to jest u CIebie ?

: śr sie 16, 2006 22:03
autor: Duber
kata mam w piwnicy lezy w razie godziny "w" a znalazlem stary pusty na szrocie i wstawilem do srodka rure i taki zamontowalem u siebie.a na temat strumiennicy w dziale vw speed ci powiedza,raczej napewno odradza.

: śr sie 16, 2006 22:09
autor: koonrad
ja wywaliłem u siebie kata i środkowy i kompletnie nic się nie zmieniło!!
na seryjnym końcowym tłumiku nie widziałem jakielkowiek różnicy, dopiero po modyfikacjach końcowego wydobywający się dźwięk zaczął mi sie podobać

aha i taka porada dla osób potrzebujących kasy i przerabiających wydech:
kata w całości na dobry skup złomu to jeszcze 100,- za niego wpadnie do portfela :bigok:
pozdrawiam

[ Dodano: 16 Sie 2006 22:10 ]
chyba że chcesz mieć charakterystyczne schodzenie z obrotów w stylu WRC to wypruj wkład z kata i wkręć go na pierwotne miejsce

: śr sie 16, 2006 22:14
autor: juby
sas_gti, ja rozumiem zjawiska falowe, wyliczenie i inne rzeczy. Dlatego pisze że wypróbuje taki mod. Jeśli z autem bedzie gorzej wróce do poprzedniego setupu. A chce chwilowo tak zroić, ponieważ tłumik środkowy ma dziure wielkości pięści a resztki katalizatora leżą w końcowym tłumiku. sas_gti, widze że znasz się na tym, więc co powiesz o strumienicy w miejsce katalizatora?

: śr sie 16, 2006 22:19
autor: Duber
juby, moja wiedza na temat strumiennicy jest mala ale z tego co czytalem to powiem tak.wszyscy co maja niby chwala bo niechcą sie przyznac ze jest gorzej ale jak im sie uda sprzedac ją to wtedy gadaja ze gow..o daje.a strumiennica zostala stworzona dla silnikow odrzutowych i pomaga ona tylko w pewnym zakresie obrotow a poza tym zakresem tylko psuje podobno.w dziale vw speed kiedys na ten temat baaardzo duzo pisalismy warto poczytac.

: śr sie 16, 2006 22:30
autor: juby
jak bym miał wolne 3 tysie to bym przytulił kompletny wydech supersprinta, od kolektora po samą końcóweczke. A tak pozostaje rzeźba. A nie orientuje się nikt czy np ulter nie ma w ofercie tłumika środkowego do mkII? Bo jak założe asmeta czy inny "zagłuszacz" boje się że auto sporo dB straci.

: śr sie 16, 2006 22:43
autor: Duber
juby, http://www.ulter.com.pl/baza/wysyp.php? ... silnik=331 niema srodkowych a koledzy ktory polecacie koncowy?