Strona 1 z 1

Problem z klaksonem mk2

: wt sie 15, 2006 10:35
autor: Piolo
Cześć.Możecie mi doradzić jak najprościej podłączyć klakson w mk2?

: wt sie 15, 2006 10:40
autor: bongo
Piolo pisze:Cześć.Możecie mi doradzić jak najprościej podłączyć klakson w mk2?
Ale w jakim sensie,bo nie bardzo rozumiem pytanie...

: wt sie 15, 2006 10:42
autor: Duber
niemasz klaksonu a moze ci tylko niedziala?

klakson

: wt sie 15, 2006 13:59
autor: Piolo
Po sprawdzeniu sygnału dźwiękowego poprzez przewody bezpośrednio od akumulatora okazało się że klakson jest sprawny.chcąc uruchomić sygnał tradycyjnie poprzez kierownice to niedziała.Jak kupiłem swoje mk2 to była jakaś kombinacja z podłączeniem bo gościu z niemiec zamontował dodatkowo sygnały modulowane.Teraz szlak wszystko trafił,modulowane wyrzuciłem ok. rok temu, i do czerwca zwykły działał.Po lekkim remoncie już klapa.Nie mogę znależć przewodów wychodzących od kierownicy, spróbowałem podłączyć masę bezpośrednio do kierownicy z sygnału i to działa.już myślałem,że puszcze dotatkowy przewód ale za cholere trudno jest znaleść miejsce.
Najlepszym wyjściem byłoby znaleść przewody wychodzące od kierownicy zarówno + jak i

: wt sie 15, 2006 14:09
autor: t-tas
ostatnio miałem problem z sygnałem w swoim mk1-skończył mi sie sygnał i słychać było tylko cykanie, a jak go podłączyłem na krótko to gadał jak najęty, próbowałem regulacji sygnału i nic, podłączałem inne sygnały i dalej tylko cykał, wymieniłem ten pierścień na kierownicy i dalej lipa,zamontowałem szerokie manetki z mk2 i dalej nic,a podłączając kontrolkę do przewodów od sygnału kontrolka zapalała się(żarówka 55/60W12V), znalazłem przekaźnik który podłączyłem i przekaźnik zadziałał-podłączyłem przez niego sygnały i jest już ok
z tego co sie mi wydaje mam już tak starą instalację,że przejście jest ale nie kable od sygnału nieprzepuszczą już tak dużego prądu jaki potrzebuje sygnał

: wt sie 15, 2006 16:56
autor: Przemo86
klakson znajdziesz pod lewym przednim nadkole jest przymocowany na srubie bodajze 13 i dochodza do niego dwa przewody, odpinajac je przeczysc obydwa styki przykrec klakson z powrotem, podepnij przewody i nacisnij na kierownice jezeli nic to zaczynajac od klaksonu przesuwaj sie po kabelkach w strone kierownicy zobaczysz czy przewody nie sa zalamane pognite itp (mozesz takze podlaczyc np jeden przewod jako + do akumulatora drugi jako minus - a po drugiej stronie przewodow zmontowac np diode z rezystorem zobaczysz w ten sposob czy przewody sa cale), jezeli nie masz poduszki pod zaslepka kierownicy, sciagnij zaslepke, podwazajac ja bedziesz mial tam jedna blaszke srebrna pod zaslepka zas druga zlota na kierownicy i z taka gabka do tych dwoch blaszek dochodza przewody jeden do srebrnej drugi do zlotej posciagaj to bedziesz mial taki plastik tez go sciagnij zobaczysz nakretke od kierownicy po dwoch stronach wychodza przewody zobacz czy sa docisniete i podlacz wszystko z powrotem te dwa przewody do tych blaszek i poskladaj, zawsze mozesz szukac winy w bezpieczniku lub przekazniku (chyba wystepuje) i mysle, ze warto od tego zaczac :P
klakson skoro dziala i go sprawdziles to nie pisze o nim

pozdro szybkiego rozwiazania problemu :bigok:

klakson-klapa

: wt sie 15, 2006 17:44
autor: Piolo
zrobiłem już wcześnie tak jak pisałeś klakson sprawny,blaszki w kierownicy przeczyściłem na wszelki wypadek papierem ściernym,przewody w porzo złożyłem i pupa.Nie dochodzi prąd do kierownicy i tu jest problem,podejrzewam że wogóle prąd i masa są odłączone i w tym problem bo nie mogę znaleść przewodów wychodzących przy kolumnie,szukałem przy kostkach i też nic.poprowadziłem nawet przewód bezpośrednio od klaksona-podłączając go do + blaszki w kierownicy - działa,tylko nie będe jeździł z przewodem w ręku.Miałem zamiar już jakoś doprowadzić go poprzez kolumnę ale sądze że jest łatwiejsze wyjście-TYLKO JAKIE?

[ Dodano: 15 Sie 2006 22:55 ]
wiele prób i dalej nic - co radzicie?