[mk2][PF] wspomaganie kierownicy, plyn itp
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2][PF] wspomaganie kierownicy, plyn itp
Witam,
byc moze jestem w bledzie, ale zaryzykuje ze element zaznaczony na zdjeciu (w prawym dolnym rogu) to zbiorniczek od plynu od wspomagania.
Mam pytanie dot w/w zagadnienia:
1) czy to jest rzeczywiscie zbiornik plynu do wspomagania
2) co sie moze stac, jesli przez dluzszy czas plyn jest znacznie ponizej minimum
3) nie wiem jakiej firmy byl wlewany plyn, wiec czy mozna zrobic dolewke "byle jakim" plynem
Dzieki i pozdrawiam
byc moze jestem w bledzie, ale zaryzykuje ze element zaznaczony na zdjeciu (w prawym dolnym rogu) to zbiorniczek od plynu od wspomagania.
Mam pytanie dot w/w zagadnienia:
1) czy to jest rzeczywiscie zbiornik plynu do wspomagania
2) co sie moze stac, jesli przez dluzszy czas plyn jest znacznie ponizej minimum
3) nie wiem jakiej firmy byl wlewany plyn, wiec czy mozna zrobic dolewke "byle jakim" plynem
Dzieki i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn sie 14, 2006 20:33 przez gogi, łącznie zmieniany 1 raz.
--
gogi
Wcześniej MK2, teraz MK4.
gogi
Wcześniej MK2, teraz MK4.
tak to zbiornik do wspomagania..
spawdź kartką papieru jaki masz kolor i taki kup w sklepie.. Nie ma określonego przebiegu i wymiany dla płynu wspomagania.. ale jak chcesz to możesz wymienić cały.. nie zaszkodzi ale coś tam pomoże...
Kupujesz taki sam kolor jaki miałeś , zlewasz stary płyn poprzez ściągnięcie węża najniżej położonego przy pompie, płyn zlatuje, możesz parę razy zakręcić silnikiem, żeby pompa reszte wypompowała, zakładasz węża, wlewasz płyn, odpalasz auto, pompa zassa płyn, dolewasz i koniec.
Pamiętaj , że poziom płynu powinien być trochę poniżej max przy wyłączonym silniku..
Co do tego, że płyn był poniżej poziomu min. to hm.. wiesz... napewno lepiej , że trochę płynu było niż gdyby wogóle nie było.. pompa napewno się nie zajechała bo miała smarowanie..
spawdź kartką papieru jaki masz kolor i taki kup w sklepie.. Nie ma określonego przebiegu i wymiany dla płynu wspomagania.. ale jak chcesz to możesz wymienić cały.. nie zaszkodzi ale coś tam pomoże...
Kupujesz taki sam kolor jaki miałeś , zlewasz stary płyn poprzez ściągnięcie węża najniżej położonego przy pompie, płyn zlatuje, możesz parę razy zakręcić silnikiem, żeby pompa reszte wypompowała, zakładasz węża, wlewasz płyn, odpalasz auto, pompa zassa płyn, dolewasz i koniec.
Pamiętaj , że poziom płynu powinien być trochę poniżej max przy wyłączonym silniku..
Co do tego, że płyn był poniżej poziomu min. to hm.. wiesz... napewno lepiej , że trochę płynu było niż gdyby wogóle nie było.. pompa napewno się nie zajechała bo miała smarowanie..
Aha, jeszcze jeden dziwny fakt zaobserwowałem. W moim golfie jest lekko zapocona oś koła pasowego pompy, ale nie kapie. Zimą trochę dolałem, może ze dwie setki. Co ciekawe od tamtego czasu o dziś nie ubyło, a nawet się podniosło z centymetr na miarce - co świadczy o tym, że ten ATF jest dość rozszerzalny temperaturowo (np.-15 do +35 i już widać zmiany poziomu).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 463 gości