Strona 1 z 2

Remont zawieszenia z przodu w MK II

: pn sie 14, 2006 16:52
autor: Lucas
Witam!

Mam zamiar zrobic remoncik zawieszenia w MK II z przodu. Zakupilem do tej pory:

- amorki na przod (KYB)
- oslony + odboje (SACHS)
- lozyska do amorkow (SWAG)
- koncowki drazkow (DELPHI)
- sworznie wahacza (SWAG)

Czy jeszcze mi czegos brakuje?

: pn sie 14, 2006 22:50
autor: Lucas
tomcio666 pisze:tak, jeszcze tuleje metalowo-gumowe wahacza oraz jeśli takowy posiadasz to końcówki i gumki stabilizatora ale najpierw sprawdź czy masz stabilizator bo nie wszystkie mają
No wlasnie, tuleje podobno mam dobre i nie wymagaja wymiany, natomiast stabilizatora raczej nie posiadam, ale to sie okaze, jak sie bedzie auto rozbieralo. Dzieki!

P.S. Po takim remoncie powinno sie zrobic geometrie pelna + zbieznosc, dobrze mowie?

: pn sie 14, 2006 22:54
autor: Duber
Lucas, ja tez to wszystko zmienialem a niemasz pojecia jak potrafi stukac tuleja metalowogumowa ale nie ta pionowo przykrecana tylko pozioma.jak juz tyle robisz pozaluj jeszcze 100zl na kaplet tulei.a lomem tego nie sprawdzisz

: wt sie 15, 2006 00:08
autor: kocurxxl
piotr2, - kolega ma racje tulejki nie sa drogie tansze kupisz za 50zeta <wszystkie> a takie lepsze kolo 100 roznica jest ogromna a jak juz bedziesz mial zawiasy na wierzchu to sobie zrob bo szkoda za chwile znowu je wydzierac

: wt sie 15, 2006 00:45
autor: juby
piotr2 pisze:ale nie ta pionowo przykrecana
te też potrafią się wyrobić, a lepsze kosztują mniej niż 30 zeta za sztuke także nie jest to kwota nie do przełknięcia.

: wt sie 15, 2006 00:55
autor: Duber
juby, zgadza sie ale polowa ludzi zmienia tylko te poinowe bo golym okiem widac pekniecie a tamta zostawiaja bo niby jest ok.

: wt sie 15, 2006 10:25
autor: juby
piotr2, ja teraz kupowałem cały komplet, Pionowe są droższe ale mają wpływ na szarpanie samochodem na boki. Pozatym mają spory wpływ na bezpieczeństwo także na tym oszczędzać nie można.

: wt sie 15, 2006 10:55
autor: Lucas
Dzieki wszystkim za porady! Przy najblizszej okazji zorientuje sie, jak to wyglada cenowo i pewnie sie skusze :)

: wt sie 15, 2006 11:02
autor: Duber
Lucas, naprawde doplac te pare zloty na tuleje

: wt sie 15, 2006 11:10
autor: homsky
Lucas, wymienisz juz praktycznie wszystko, szkoda by było zostawić stare tuleje wahacza, wiesz one wzrokowo może i wygladaja OK, ale ze starości mogą juz być wyrobione (podatne na odkształcenie) , dobrze by było za jednym zamachem i je wymienić , potem pełna geometria przedniego zawieszenia i bedziesz miał długo-długo święty spokój i napewno odczujesz róznice w prowadzeniu sie auta ( zwłaszcza w zakrętach).
Pozdrowionka.

[ Dodano: Wto Sie 15, 2006 11:12 ]
P.S. piotr2, Ty chyba nie wyłaczasz komputera hehehe, jeszcze niedawno miałeś 1000 postów na liczniku , a teraz ............. niezły wynik! Pozdro

: wt sie 15, 2006 11:21
autor: Lucas
No na pewno odczuje roznice po tych wymianach, bo teraz najmniejszy dolek i jak nie pier....nie, to jest swieto :) Juz nie mowiac o drganiach kierownicy :)

: wt sie 15, 2006 11:40
autor: Duber
homsky, jest dlugi weekend a pogoda umnie do bani leje deszcz.ale jutro do pracy :( i pewnie jakas delegacja na 5 dni(jezdze po polsce)a zaraz bede mial postow jak pojemnosc mego golfa :)

: śr sie 16, 2006 17:56
autor: Lucas
Panowie, dzis zamowilem sobie tuleje SWAG. Koszt calkowity 42 PLN (za 4 tuleje). Mam jeszcze tylko jedno pytanie: jedna tuleja w katalogu wystepowala pod dwoma numerami 191 407 181 BS oraz 191 407 181 ES. Czy wiecie moze, czym sie roznia? Opisy byly identyczne, roznica byla tylko w tych literach na koncu. Cenowo ta BS byla minimalnie drozsza.