Silnik 2,0 oznaczenie 2E - Duzy problem z ukladem smarowania
: pn sie 14, 2006 10:31
Witam
Mam powazny problem z slnikiem 2,0 oznaczenie "2E" ten sam silnik co passat, corrado, golf, itp.
Samochod kupilem kilka dni temu
Toledo 92rok, silnik 2,0 GT z instalacja gazowa Lovato z 2002 roku.
W silnikach grezbi ajuz od wielu lat ale taki cyrk jak mam to po raz pierwszy. mam nadzije
ze jest tu jakis spec od silnikow VW.
Umylem silnik, zdawalem sobie sprawe ze kalbe mam stare itd (mylo sie gorsze motory i bylo ok). Silnik byl zimny. Dojechalem potem do garazu, kilka razy sie zdusil ale nie zgasl -
kable WN byly jeszce mokre, ale spoko,wkrecal sie na obroty itd. Zaczalem gdzebac przy
innych rzeczach w aucie, linka maski, wycieraczki. Potem chcialem odpalic auto po ok 2
godzinach od mycia gdzie juz kropli wody nie bylo. Auto nie odaplilo i byl 1 mocny wystarzl
w dolot, pewnie na kopulce jescze byla wilgoc. Po kilku probach nieudanych odpalenia, zaczal sie lac jak z kranu olej! Spod filtra oleju. wyciek miedzy filtrem a wymiennikiem ciepla oleju. Jakim cudem??!! Caly dzien spedzilem nad tym i leje sie jak z kranu....
rownalem plaszczyzne przylegania filtra olejowego do chlodniczki i nic ... walilo czy sie przykrecilo jak nalezy reka filtr czy nawet dociagnite kluczem... czasami cisnienie az odkrecao filtr !!!!
wywalilem wiec chlodniczka znad filtra i krociec wykrecilem, zalozylem ktotszy i inny
filtr - sytuacja ta sama!!!! Co jest i jakim cudem tak wielkie cisnienie i jakim cudem to
powiazane jest z wystarzlem gazu???
W audi ostatnio tak mi strezlalo gazem co pare kilometrow za az blokowalo kola na asfalcie ale zadnego uszczerbku dla silnika, silnik podobny tylko ze 1,8
Ni ewiem jak to jest z pompa oleju, moze cos sie zapchalo, i jak to spawdzic? Wywala filtr
oleju tylko krecac rozrusznikiem, nie odpalam bo swiece wykrecone.
Dodam ze po wystrzale rozabralem dolot i wylala sie z tamtad woda z mycia, swiece tez byly
bardzo mokre, ale w wodzie a nie w plynie chlodniczym! Auto przed myciem bylo okey, moc
silnika extra, ostry silnik itd nie dymil nic z tych rzeczy. I wiel razy mylem juz rozne
silniki. Nie wiem czy poprezedni wlasciciel nie zalal moto doktora bo troche lepki olej za
bardzo i tym nie zapchal jakis kanalow olejowych!
A co z pompa oleju, ma jakies zaworki czy cos? Jak sprawdzic droznosc kanalow olejowych???
Prosze o jakies rady, najlepiej szczegolowe - ps do mechanika nie pojade bo sam wszystko
zawsze robie od lat 12, wiec mni enie wysylajcie. glowa w mur
Nie wiem jak pociagnelo wode do cylindrow i skad?? i ni ejest to plym chlodniczy! Aha po
mycu normalnie odpalil i pojechalemdo garazu, silnik chodzil ok 5minut. I nic ni ewskazywalo
na dziurawy dolot bo zadnych sykow nie, przewody cale niepopekane - dziwne jak cholera to
wszystko!!
pasek wporzadku, rozrzad nie przeskoczyl, przy strzale odchylila sie klapa na dolocie i
kichnelo woda. Silnik kreci bardzo lekko - wporzadku, stawiam na zapchane kanaly olejoe i
musialby byc to zbieg okolicznosci. A co z odma. Moze walnelo w odme i cos tam poszlo.
Nic nie pomogo z tego co zobilem. Odkrecilem od silnika odmę i element do ktorego przykreca
sie chlodniczke i filtr olejowy.... W tym elemencie jest zaworek na sprezynce i byl zaciety,
wszytsko umylem w ropie. odkrecilem miske olejowa, zdemontowalem pompe oleju i wymylem.
Przedmuchalem dostepne kanaly olejowe powietrzem i jest droznosc. Uwaga zalalem ropą zamiast
olejem silnik i zakrecilem zeby przemylo go - nic ni epomoglo dalej wali spod filtra!!!
Nawet jak dowale go kluczem mocno - dalej wali bokiem. Przy zdjetej pokrywie zaworowej widac
jak ropa przeciskala sie wokol popychaczy hydraulicznych - szklanek czy li tu by FUNGOWAŁO
ale czego tak ciezko wszystko sie przeciska i wywala w tym punkcie co pisze od poczatku?
Nie mam ksiazki i nie moge sciagnac tej co jest na stronie, jakby ktos mial gdzies na
serwerku i podal mi link - bylbym wdzieczny.
Zastanawiam sie nad jescze jedna rzecza, moze zapchalo kanaly w panewkach glownych walu
korbowego?
Moze ktos by mi rozrysowal lub opisal wg ksiazki jak przebiegaja kanaly olejowe?
Czekam i prosze o szybka pomoc kolegow forumowiczow bo auto mi na codzien do prcy potrzebna
a i zona w cizy i po lekarzach musimy pilnie jezdzic
z gory wiekie dzieki
Mam powazny problem z slnikiem 2,0 oznaczenie "2E" ten sam silnik co passat, corrado, golf, itp.
Samochod kupilem kilka dni temu
Toledo 92rok, silnik 2,0 GT z instalacja gazowa Lovato z 2002 roku.
W silnikach grezbi ajuz od wielu lat ale taki cyrk jak mam to po raz pierwszy. mam nadzije
ze jest tu jakis spec od silnikow VW.
Umylem silnik, zdawalem sobie sprawe ze kalbe mam stare itd (mylo sie gorsze motory i bylo ok). Silnik byl zimny. Dojechalem potem do garazu, kilka razy sie zdusil ale nie zgasl -
kable WN byly jeszce mokre, ale spoko,wkrecal sie na obroty itd. Zaczalem gdzebac przy
innych rzeczach w aucie, linka maski, wycieraczki. Potem chcialem odpalic auto po ok 2
godzinach od mycia gdzie juz kropli wody nie bylo. Auto nie odaplilo i byl 1 mocny wystarzl
w dolot, pewnie na kopulce jescze byla wilgoc. Po kilku probach nieudanych odpalenia, zaczal sie lac jak z kranu olej! Spod filtra oleju. wyciek miedzy filtrem a wymiennikiem ciepla oleju. Jakim cudem??!! Caly dzien spedzilem nad tym i leje sie jak z kranu....
rownalem plaszczyzne przylegania filtra olejowego do chlodniczki i nic ... walilo czy sie przykrecilo jak nalezy reka filtr czy nawet dociagnite kluczem... czasami cisnienie az odkrecao filtr !!!!
wywalilem wiec chlodniczka znad filtra i krociec wykrecilem, zalozylem ktotszy i inny
filtr - sytuacja ta sama!!!! Co jest i jakim cudem tak wielkie cisnienie i jakim cudem to
powiazane jest z wystarzlem gazu???
W audi ostatnio tak mi strezlalo gazem co pare kilometrow za az blokowalo kola na asfalcie ale zadnego uszczerbku dla silnika, silnik podobny tylko ze 1,8
Ni ewiem jak to jest z pompa oleju, moze cos sie zapchalo, i jak to spawdzic? Wywala filtr
oleju tylko krecac rozrusznikiem, nie odpalam bo swiece wykrecone.
Dodam ze po wystrzale rozabralem dolot i wylala sie z tamtad woda z mycia, swiece tez byly
bardzo mokre, ale w wodzie a nie w plynie chlodniczym! Auto przed myciem bylo okey, moc
silnika extra, ostry silnik itd nie dymil nic z tych rzeczy. I wiel razy mylem juz rozne
silniki. Nie wiem czy poprezedni wlasciciel nie zalal moto doktora bo troche lepki olej za
bardzo i tym nie zapchal jakis kanalow olejowych!
A co z pompa oleju, ma jakies zaworki czy cos? Jak sprawdzic droznosc kanalow olejowych???
Prosze o jakies rady, najlepiej szczegolowe - ps do mechanika nie pojade bo sam wszystko
zawsze robie od lat 12, wiec mni enie wysylajcie. glowa w mur
Nie wiem jak pociagnelo wode do cylindrow i skad?? i ni ejest to plym chlodniczy! Aha po
mycu normalnie odpalil i pojechalemdo garazu, silnik chodzil ok 5minut. I nic ni ewskazywalo
na dziurawy dolot bo zadnych sykow nie, przewody cale niepopekane - dziwne jak cholera to
wszystko!!
pasek wporzadku, rozrzad nie przeskoczyl, przy strzale odchylila sie klapa na dolocie i
kichnelo woda. Silnik kreci bardzo lekko - wporzadku, stawiam na zapchane kanaly olejoe i
musialby byc to zbieg okolicznosci. A co z odma. Moze walnelo w odme i cos tam poszlo.
Nic nie pomogo z tego co zobilem. Odkrecilem od silnika odmę i element do ktorego przykreca
sie chlodniczke i filtr olejowy.... W tym elemencie jest zaworek na sprezynce i byl zaciety,
wszytsko umylem w ropie. odkrecilem miske olejowa, zdemontowalem pompe oleju i wymylem.
Przedmuchalem dostepne kanaly olejowe powietrzem i jest droznosc. Uwaga zalalem ropą zamiast
olejem silnik i zakrecilem zeby przemylo go - nic ni epomoglo dalej wali spod filtra!!!
Nawet jak dowale go kluczem mocno - dalej wali bokiem. Przy zdjetej pokrywie zaworowej widac
jak ropa przeciskala sie wokol popychaczy hydraulicznych - szklanek czy li tu by FUNGOWAŁO
ale czego tak ciezko wszystko sie przeciska i wywala w tym punkcie co pisze od poczatku?
Nie mam ksiazki i nie moge sciagnac tej co jest na stronie, jakby ktos mial gdzies na
serwerku i podal mi link - bylbym wdzieczny.
Zastanawiam sie nad jescze jedna rzecza, moze zapchalo kanaly w panewkach glownych walu
korbowego?
Moze ktos by mi rozrysowal lub opisal wg ksiazki jak przebiegaja kanaly olejowe?
Czekam i prosze o szybka pomoc kolegow forumowiczow bo auto mi na codzien do prcy potrzebna
a i zona w cizy i po lekarzach musimy pilnie jezdzic
z gory wiekie dzieki