Strona 1 z 3

[Mk3 tdi] Problem z termostatem czy czujnikiem teperatury???

: ndz sie 13, 2006 20:14
autor: janek822
Nie wiem co jest grane samochód nie ważne po jak długiej jeżdzie nagrzewa sie góra do 80st. Teraz mi to nie przeszkadza ale w zimie odbije sia na spalaniu pewnie. Temp dość szybko rośnie i równomiernie.Nigdy nie jest mniej lub więcej, zawsze dochodzi do 80 i koniec, nie ma żadnych wahań. Nie wiem co trzeba wymienic ja stawiam na termostat.
:pub:

: ndz sie 13, 2006 20:51
autor: ćwikła
Mialem to samo w vento tdi..wymienilem termostat i jest rowniutko 90 :)

: ndz sie 13, 2006 21:04
autor: janek822
A jakiej marki ten term.. polecają whaler, troche drozszy ale podobno lepszy

: ndz sie 13, 2006 21:04
autor: Pikus
zapal motor i czeekaj tak dlugo az sie wetylator zalaczy, jak sie zalaczy to zobacz jaka temeratura jest, jezeli bedzie nadal 80 to bedzie czujnik jezeli nie to termostat

: ndz sie 13, 2006 21:05
autor: janek822
ok sprawdze, dzięki

Nie wiem czy cicho chodzi u mnie wentylator ale ja go jeszcze niesłyszałem. Np po 20 kilometrach w upale powinien sie załączyć? jak jest u Was?

: ndz sie 13, 2006 21:08
autor: Pikus
drozszy nie zawsze znaczy lebszy, ale skoro go polecaja bo jest sprawdzony to warto go zalozyc. pozdrawiam

: ndz sie 13, 2006 21:16
autor: marek2907
jak termostat to tylko WAHLERA albo ORYGINAŁ (to wachler z logo VW) inne w większości niedziałają ja kupoiłem zamiennik i odrazu był zepsuty wogóle nieotwierał

: ndz sie 13, 2006 21:30
autor: ignac
piszesz ,że wskazanie zawsze jest 80 stopni ,wiec mozliwe ,że czujnik masz uszkodzony.Tak bylo w moim przypadku ,czujnik ma dwa obwody ,jeden pokazuje temp. na szafie a drugi daje sygnał o temperaturze do komputera sterujacego wtryskiem.Wskazania czujnika sprawdzisz na VAG -u

: ndz sie 13, 2006 21:37
autor: janek822
Hmm, to sprawdzenie czy sie zalancza wentylator ma sens? jesli sie nie zalancza to jest to pewne ze termostat? Wydanie na darmo pare dych na czujniki mija sie z celem, chce znalesc najbardziej prawdopodobna usterke która występuje

: ndz sie 13, 2006 21:43
autor: RobertP
janek822 pisze:Hmm, to sprawdzenie czy sie zalancza wentylator ma sens? jesli sie nie zalancza to jest to pewne ze termostat? Wydanie na darmo pare dych na czujniki mija sie z celem, chce znalesc najbardziej prawdopodobna usterke która występuje
sprawdź jak ci sie super nagrzeje płyn wto spradz dolny wąż od chłodnicy czy jest ciepły jak górny czy tez chłodnawy (weź pod uwagę że troszkę się nagrzewa od *#cenzura#* silnia)
jak jest chłodnawy to na bank termostat, koszt do 40zł jak masz kanał to roboty do 1h :-)

: ndz sie 13, 2006 21:53
autor: Pikus
janek822 pisze:Hmm, to sprawdzenie czy sie zalancza wentylator ma sens? jesli sie nie zalancza to jest to pewne ze termostat? Wydanie na darmo pare dych na czujniki mija sie z celem, chce znalesc najbardziej prawdopodobna usterke która występuje

Wentylator musi sie zalączyc. A mi chodzilo o to ze zapalasz silnik i nigdzie nie jedziesz tylko na postoju go grzejesz az sie went. zalaczy. Podczas jazdy to moze sie nie zalaczyc bo jest nawiew chodnego powietrza na chlodnice. I nikt nie kaze Ci kupowac czujnikow. Tylko napisalem ze jak sie zagrzeje i sie went. zalaczy przy temp. 80 to bedzie to czujnik a jak sie zalaczy przy 100 to jest czujnik ok. wtedy termostat musisz miec zablokowany i jest lekko otwart, dlatego nie mozesz zagrzac silnika do temp 90

: ndz sie 13, 2006 22:15
autor: dzikgtc
Nareszcie ktos odswierzyl temat odnosnie temperatury cieczy :grin: Mam tak samo, na trasie góra ~82 stopnie, jak stane w korku to podskakuje do 93-95 stopni i włącza się wentyl który schładza silnik do ~92 stopni. Termostat juz raz byl zmieniany i raczej jest sprawny, jak silnik sie nagrzewa to gorny waz jest cieply a dolny zimny, jak jest około 85-90 to wtedy dolny waz robi sie goracy. Czy sa jakies inne sugestie odnosnie takiej temperatury?

: ndz sie 13, 2006 22:30
autor: emgrala
RobertP pisze:sprawdź jak ci sie super nagrzeje płyn wto spradz dolny wąż od chłodnicy czy jest ciepły jak górny czy tez chłodnawy (weź pod uwagę że troszkę się nagrzewa od hyhyłoty silnia)
jak jest chłodnawy to na bank termostat, koszt do 40zł jak masz kanał to roboty do 1h
to sa objawy zamknietego termostatu a u janek822 za malo sie grzeje

: ndz sie 13, 2006 22:32
autor: janek822
Pikus pisze: Podczas jazdy to moze sie nie zalaczyc bo jest nawiew chodnego powietrza na chlodnice
No tak, ale przy temp powietrza 40st i jezdzie poł godz po mieście i tak nie przekroczy 80st. fakt ze nie zwracałem uwagi czy sie went zalancz, nastepnym razem to zrobie. I sprawdze na postoju. Ok, dzieki