Strona 1 z 5

Rdza wychodzi co roku

: sob sie 12, 2006 15:26
autor: ttettrusek
mam mk3 z 1993r. sprowadzilem go z niemiec 5 lat temu. ladny byl. teraz za to k... czly czas rdzewieje. zaprawki robi mi ojciec co roku i konserwuje, ale co roku wychodzi ta j... rdza. musze go sprzedac.

czy wszystkie tak maja??????????????
czy to seria taka byla kijowa??????

ojciec ma escorta z 88r. raz tylko go konserwowaj 7 lat temu jak go sprowadzal i nic rdzy prawie. 200% lepiej utrzymany od mojego!!!!!

wy tez tak macie????
sprzedawac go??? oplaca sie teraz sprzedac czy czekac jeszcze????
a co pozniej kupic??? bo to moj pierwszy samochod i podobaja mi sie VW ale jak tak wszystkie bierze to sie zastanawiam??
doradzcie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: sob sie 12, 2006 15:54
autor: dziechu
Chyba taki egzemplarz trafiles.

: sob sie 12, 2006 16:35
autor: tomogolf2
moj ociec ma golfa 3 z 92 r i ani kapki rdzy, ja mam golfa 2 z 90 r i gdzie niegdzie małe kapki ktore po zauwazeniu likwiduje a tak pozatym to nie ma jakis wiekszych sładow korozji.wiesz od czego moze ci tak rdewiec? jezeli stoi samochod niegarazowany to szybciej bierze go rdza.pewnie rdze masz na dole drzwi i w nadkolach, jezeli tak to sprawdz uszczelki okien moze juz nie trzymaja tak jak nowe, wymien je i zakonserkuj autko i nie bedzie tak rdzewiał :)

: sob sie 12, 2006 17:36
autor: twardy
mój białas tez rdzewieje , najlepiej to bym go przemalował.

: sob sie 12, 2006 19:02
autor: damcio151
U mnie też rdzewieje , najwięcej progi

pozdrawiam
damcio151

: sob sie 12, 2006 19:29
autor: tomogolf2
damcio151 pisze:U mnie też rdzewieje , najwięcej progi
rdza sie bierze od delikatnych dziurek albo odpryskow od kamieni itd, ale tez od soli, trzeba miec oko na wszystko aby nie rdzewial, a jezeli znajdzie sie ognisko to trzeba je szybko usunac

: sob sie 12, 2006 19:34
autor: damcio151
tomogolf2, u mnie to progi juz nadają sie do wymiany :( ,tak je zjadło :( .

: sob sie 12, 2006 19:47
autor: konrad03
Mój Golf 1.9 TDI z 95 r. sprowadzony w kwietniu z Niemiec br. też niestety ma ogniska rdzy, przednie błotniki i troche nad przednią szybą. Dzisiaj właśnie zabrałem się do walki z rdzą. Kurde jak ściągnąłem nadkola to między nimi a błotnikiem było w cholere błota i tam niestety rdza. Mam zamiar po zrobieniu nadkola uszczelnić silikonem. Niestety nie moge nigdzie dobrać lakieru w sprayu, mam granatowy nr. lakieru LA5E.

: sob sie 12, 2006 19:50
autor: jaszczur
konrad03 pisze:Mam zamiar po zrobieniu nadkola uszczelnić silikonem. Niestety nie moge nigdzie dobrać lakieru w sprayu, mam granatowy nr. lakieru LA5E.
zacznijmy od tego,że nie dobieraj lakieru po numerze,ponieważ auto już swoje lata ma i ten lakier będzie się róznił od tego na aucie,ja u siebie lakier dobierałem z klapki wlewu paliwa i koszt farby to coś ok 30 paru zł za 400 ml

[ Dodano: Sob Sie 12, 2006 19:52 ]
ja sobie tak radziłem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45599

: ndz sie 13, 2006 10:16
autor: vw_vandal
Chłopaki może nie jestem lakiernikiem ale troche się na tym znam. Po pierwsze jak chłopaki sprowadzacie autko z zachodu to trzeba spód auta umyć z soli bo tam walą nie miłosiernie. Spód powino się oglądać przed każdą zimą i jeżeli coś jest przetarte zakonserwować. Ja robię tak jeżeli konserwacja jest przetarta tylko do konserwacji fabrycznej to tylko psikam barankiem w to miejsce ale jak już do blachy i są ogniska rdzy to trzeba to wyczyścić z rdzy i pomalować podkładem (np. Brunox Epoxy) on się wżera w rdzę i na to 2-3 warstwy baranka. Jeśli chodzi o nadwozie, a szczególnie nadkola i błotniki to miejsce rdzawe (ognisko) wyczyścić z rdzy na to podkład (np. Brunox Epoxy) na to podkład wyrównujący trzeba to zmatować i wygładzić na to podkład właściwy, baza i lakier. Środek błotników tak jak spód auta i nic nie ma prawa wychodzić. Chłopaki nie stosujcie Mini bo to syf i jeżeli są zrobione głębokie wżery albo już przegniło na wylot np błotnik to najlepiej go zmienić na nowy i też go zakonserwować jak pisałem wyżej. Ja ma mk2 z 1989 roku żona z 1986 roku ale rdzy nie znajdziecie. Z tego co się orientuje to mk3 do końca roku 1993 tak miały były słabo zakonserwowane.

: ndz sie 13, 2006 10:28
autor: Razal
konrad03 pisze:Mój Golf 1.9 TDI z 95 r. sprowadzony w kwietniu z Niemiec br. też niestety ma ogniska rdzy, przednie błotniki i troche nad przednią szybą. Dzisiaj właśnie zabrałem się do walki z rdzą. Kurde jak ściągnąłem nadkola to między nimi a błotnikiem było w cholere błota i tam niestety rdza. Mam zamiar po zrobieniu nadkola uszczelnić silikonem. Niestety nie moge nigdzie dobrać lakieru w sprayu, mam granatowy nr. lakieru LA5E.
Bez problemu dobierzesz lakier z Firmy MOTIP - zobacz +++++TU+++++

Podasz facetowi numer marke pojazdu i nr LA5E i on bez problemu Ci przyśle w spray'u 400ml lakieru akrylowego, który jest naprawdę OK bo sam korzystałem - jak dobrze przygotujesz podłoże to pięknie kryje - do metalika na wierzch koniecznie bezbarwny MOTIP - akryl !! Sprawe załatwiają szybko i profesionalnie - sklep mogę polecić z czystym sumieniem!!

Powodzenia i pozdroo :pub:

: ndz sie 13, 2006 11:05
autor: twardy
Mam rdze nad przednią szybą , jak myślicie da rade to zrobić bez wyciągania szyby?,
, :bajer:

: ndz sie 13, 2006 11:48
autor: vw_vandal
twardy, a dochodzi aż pod uszczelkę?? Jak tak to lepiej szybe zdjąć.

: ndz sie 13, 2006 15:38
autor: Grzesiekk1982
twardy pisze:Mam rdze nad przednią szybą , jak myślicie da rade to zrobić bez wyciągania szyby?,
Nie ma szans, szkoda kasy. Powiem, że mialem w popzednim MK3 z 92 roku drobne ślady na tylnej klapie, a okazało się, że najwięcej jest pod szybą właśnie:( nawet jak się super to zrobi, to wylezie spod spodu i kazalem lakiernikowi wyciąć szybę. Oszczędził bym 120 za wklejanie i uszczelkę, ale musial bym 2 raz lakierowac po zimie i tak wycinając szybę. Jak robisz dla siebie, to zrób porzadnie.

A co do zapytania kolegi ttettrusek Wszystko zależy od egzemplarza. Niektóre są lipne i tyle, ale to rzadkość.
Ja mialem MK3 92 rok (biały kolor, Twój ulubiony widzę hehe), z przebiegiem 90 tys km! Wyglądał, pachniał jak nowy. Prawie nie uzywany, garażowany od jednego wlasciciela. Ślady korozji mial TYLKO tam, gdzie ktoś GRZEBAŁ. Mianowicie, malutka obcierka na tylnym blotniku (po nadkolu) i dół przednich błotników, które już wcześniej były poprawiane no i klapa. Zrobiłem to.
W Tym co mam teraz, oczywiście też biały :kac: Mam 3 ślady korozji Minimalny pryszczyk na lakierowanym tylnym blotniku i- nieszczęsne doły przednich.
W obu mialem progi, podłoge, słupki, drzwi i dacj jak nowe. Progi lubią korodfować tam, gdzie podnośnik się przykłada.
kolega kiedyś miał Golfa, (na szczęscie sprzedał) z 93 roku który był zgnity niesamowicie, gorzej niż większość porzuconych na parkingach Poldolotów!!! Rdzę było widać wszędzie, nawet na atrapce metalowej:D Dziury w drzwiach i klapach na 2 palce;) i 400 tys przebiegu... Przeżył już swoje.

Chcialem przy okazji wszystkim zwrócić uwagę na te doły przednich błotników- za nadkolem jest tam pusta wnęka- zaraz nad przedłużeniem progu i w górę. Jak ktoś jedzie po błocie, to się tam nazbiera i po niedługim czasie lubi wyjść ruda... Kiedyś pojechałem na łąkach wypróbować moje Syncro, błota tam naszło i po 2-3 tygodniach wyszła rdza:( Wypłukałem karcherem błoto, prychole się skurczyły, ale nierówności na lakierze zostały:( Zaglądnijcie w to miejsce czasem.