Strona 1 z 3

[mk2] 1,8 benzynowy problem z gaźnikiem

: pt sie 11, 2006 16:19
autor: lamilami
Cześć, próbuję naprawić gaźnik znaczy pokręcić i wyczyścić dyszę biegu jałowego. Problem polega na tym, że ani ja ani nikt z sąsiadów nie wie gdzie ona jest.
Mam silnik 1,8 typ RP i nie wiem jaki to gaźnik (mam schematy). Poniżej zdjęcie.
Będę bardzo wdzięczna jak ktoś napisze. :kwiatek: :kwiatek:

http://img143.imageshack.us/my.php?imag ... 795dt7.jpg

: pt sie 11, 2006 16:22
autor: Paweł Marek
To nie jest gaźnik tylko wtrysk jednopunktowy. I ma wtryskiwacz a nie dysze. Więc nie znajdziesz.

: pt sie 11, 2006 16:24
autor: Leon_Wechtel
ponoc w RP nie ma gażnika,to wtrysk Mono-jettronik

: pt sie 11, 2006 16:25
autor: lamilami
No tak to jest jak się słucha gromady doradców....
Problem mam taki:
na niskich obrotach silnik gaśnie, moge odpalić z wysokich ale to niezbyt wygodne- gdyby to był gaxnik wystarczyłoby przeczyścić dyszę...a tak co?
Aha ta klapka co jest w filtrze powietrza i puszcza powietrze do paliwa klekocze i jak widzę za mało daje żeby zapalił. Jest sterowana przez taki kabelek co w nim jest powietrze i chyba tu tkwi problem.

: pt sie 11, 2006 16:29
autor: Leon_Wechtel
Tam się reguluje ustawienia biegu jałowego i stężenie CO2 w spalinach i to na drodze elektronicznej,zero zabawy i wizyta u fachowca.Powiem tylko,że prędkośc powinna miec750-1000obr?min,a stężenie 0,2-1,2%.Dane z instrukcji obsługi :helm:

: pt sie 11, 2006 16:34
autor: Duber
najczesciej uszkadza sie ta guma pod monowtryskiem jak ona padnie to zapomnij o wolnych obrotach.zmien ja na poczatek cena ok 45zl

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 16:35 ]
a silnikj rp zadko kiedy ma 1000obr predzej nawet 600 bedzie mial

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 16:36 ]
lamilami pisze:Aha ta klapka co jest w filtrze powietrza i puszcza powietrze do paliwa klekocze i jak widzę za mało daje żeby zapalił. Jest sterowana przez taki kabelek co w nim jest powietrze i chyba tu tkwi problem.
to nie to :) moze zima ale nie teraz

: pt sie 11, 2006 16:36
autor: Paweł Marek
lamilami pisze:Aha ta klapka co jest w filtrze powietrza i puszcza powietrze do paliwa
ta klapka tylko ustawia czy powietrze do silnika idzie ciepłe od rury wydechowej czy zimne z zewnątrz. I jej uszkodzenie nie wpływa na samo uruchomienie silnika.
Lamilami proponuję jedź do fachowca, albo najpierw spędź trochę czasu na czytaniu tego forum. Bo nawet w gaźniku Vw może być sto innych powodów takich objawów jak u Ciebie.

: pt sie 11, 2006 16:53
autor: lamilami
W porządku. Dzięki choć za te podpowiedzi. Przynajmniej nie będę już szukać tej dyszy, której u mnie nie ma. :blush:

: pt sie 11, 2006 16:56
autor: Leon_Wechtel
Objedz garażowych mechaników :axe:

: pt sie 11, 2006 17:34
autor: woytasss_81
hej, jesli moge cos doradzic to ten silnik nie ma gaznika jak wyzej koledzy sie wypowiadali, nie ma tez dyszy wolnych obr, wolne obr reguluje sie przepustnica powietrz ktorą otwiera silniczek krokowy, to takie małe urzadzenie, sprawdz czy wtyczka sie nie rozłączyła, jest tylko jedna z lewej strony patrząc od przodu auta, czesto tez wystepuja jakies zabrudzenia na trzpieniu wychodzacym z silniczka, trzeba poczyscic, zdarza sie tez ze silniczek mogł pasc, znaw wartosci mierzone poszczegolnych stykow silniczka wiec moge posłać i sprawdzisz sobie. oczywiscie to nie musi byc silniczek krokowy wolnych obr, ale to jest właśnie urzadzenie wykonawcze. jest jeszcze taka opcja ze komputerzbiera błedy i mozna je zczytac, wtedy mozna dowiedziec sie czy cos sie zepsuło, ale na razie sprukuj poczyscic, pozdrawiam

: pt sie 11, 2006 20:05
autor: lamilami
woytasss_81 pisze:silniczek krokowy, to takie małe urzadzenie,
Czy ten silniczek to to oznaczone numerem 11 tutaj: http://mecanicavirtual.iespana.es/image ... spiece.gif ?
Mam taki sam schemat po polsku i tam nazywa się to "regulator ustawienia przepustnicy"- to to? :bajer:


A, no i jak to odkrecę i wyczyszczę to wcześniej odłączyć akumulator, czy nic nic takiego nie trzeba robić?

Tak sobie przypomniałam - ważne ! - auto przestało działać po ostatnich 4 dniach deszczu wcześniej było ok. Moze zalało ten silniczek?

: pt sie 11, 2006 20:18
autor: Paweł Marek
To jest to. Ale to nie jest tak zwyczajnie rozbieralne.

: pt sie 11, 2006 20:21
autor: Duber
lamilami, zostaw narazie to w spokiju !!!! wez latwopalny dezydorant zapal silnik i dokladnie dookola popsikaj wokol monowtrysku ale bardzo dokladnie i zobaczysz czy ci obroty wzrosna

: pt sie 11, 2006 20:23
autor: lamilami
Paweł Marek pisze: zwyczajnie rozbieralne.
Ok, nie mam zamiaru go całkiem rozebrać ale wyczyścić http://nubira.autokacik.pl/porady/silni ... czekk.html tak jak ten pan. Wiem, że to nie golf ale spróbuję. Akumulator odłączyć czy nie?