Strona 1 z 2

[mk2] stuki z zawieszenia-tyl

: czw sie 10, 2006 23:18
autor: 4maly
Mam taki problemi. Dzis wymienilem sprezyny na sportowe i zaczely dobiegac jakies stuki z tylu auta. Jezdzilem 3 tygodnie temu na tych sprezynach i nic nie stukalo, pozniej zmienilem na seryjne i dzis wymienilem znow na sportowe i zaczelo stukac. Jest to taki dziwny gluchy poglos. na bank ne jest to tlumik walacy w podloge, wszystko jest skrecone na tip-top wiec nie wiem z czego moglby dobiegac te stuki. A no i jeszcze cos brzeczy na srodku auta, mietaliczny dzwiek ( na bank nie kat bo niemam :). Moze macie jakies koncepcje co to moze dzwonic i dudnic. Kurde jakbym mial orkiestre po autem.

Pozdrawiam

: pt sie 11, 2006 01:03
autor: rabbit1
zobacz tuleje metalowo-gumowe

: pt sie 11, 2006 01:13
autor: Pi
Dzwonić może któraś z blach izolujących wydech od karoserii, nie wiem jak jest w MK2, ale w MK3 okrągłe spinki mocujące mogą korodować. A dudnienie to jak wyżej, tuleje na mocowaniu belki do karoserii.

: pt sie 11, 2006 07:41
autor: 4maly
Blachy wszystkie sprawdzilem wszystkie spinki sa i niema zadnego luzu. Powiedzcie jak mozna najprosciej sprawdzic te tuleje czy maja jakis luz.

Jezeli chodzi wam o te gumy co sa w kielichu amora u gory i od dolu to one sa nowe.

: pt sie 11, 2006 09:47
autor: Pi
Chodzi nam o tuleje metalowo gumowe, ktore są nabite w tylnej belce, tam gdzie jest ona mocowana do podwozia.

: pt sie 11, 2006 09:48
autor: 4maly
Kurcze tak myslalm. A mozesz mi powiedziac jak ocenic ich stan i sprawdzic ewentualne luzy

: pt sie 11, 2006 11:40
autor: marek85
bierzesz np lyżke do sciagania opon (moze łom) wkladasz w miejsce miedzy tuleja a mocowaniem tej tulei i ruszasz na boki, jak luzy sa bardzo widoczne to tuleje nadaja sie do wymiany ... to jest chyba najprosszy sposób zeby to sprawdzic, pamietam tez jak mialem w moim golfie tuleje do wymiany to nawet po kopnieciu w tylne kolo (nie w bok kola tylko w kierunku którym sie kreci) bylo widac ze sa luzy na tej tulei, poprostu cale "chodzilo" wjedna i druga strone, ale to taki skrajny przypadek bo tych tulei prawie juz nie bylo :P:P:P. Ty lepiej sprawdz tak jak napisalem na poczatku :)

: pt sie 11, 2006 11:55
autor: dziejo
powiadasz głuchy dzwięk ? ano przyjzyj sie w jakim stanie są gumy te w które wchodza sprę zyny i stozkowe gumy które wchodzą od góry amortyz i od bagażnika to są gumy stozkowe widziałes je jak nie maja rowków dookoła to może przyczyna lezeć tam ajesli chodzi o tuleje met gum to jest najczęstrza i powszechna usterka zawieszenia w MK podam ci sposób na wymianę gdybys w razie stwierdził ze one są walnięte

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 11:57 ]
Techniczne Wysłany: Wczoraj 15:16 Temat: silentblok belki tylnej mk3
dziejo
Forum Master
vw not death !



Wysłany: Sro Cze 21, 2006 15:46
oj ludzie ludzie !!!!!!!!!!!!! to prawda że moze walic simmerblock ale kto wam powiedział ze to jest banalna sprawa z wymianą sama gume wyciągnac łatwo ale zostaje własnie ta tuleja ale może od początku obiawy wybitych tulej sa takie ze podczas szybszej jazdy gdzies na koleinach albo zaoranym asfalcie tył auta nosi (pływa)to po 1 a po2 walenie z tyłu podczas przejazdu własnie po torach kolejowych tramw itp pojedyncze stuki wiem co pisze pół roku jezdziłem z tym i w ostatni weekend wymieniłem 2 sztuki nie jest to takie łatwe w zsadzie tylko 1 śrubę odkręcic

[ Dodano: Sro Cze 21, 2006 16:00 ]
może się to przyda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- oczywiście kanał i ayto na koziołku najgorzej jest z tą stroną gdzie jest korektor hamowania jest on przykręcony na 2 inbusowe śruby 8 inbus jak tego nie odkrecimy to popuszczamy całe mocowanie belki w dół z tej strony gzdie wymieniamy aż korektor ham zejdzie ponizej sruby mocującej tuleje i tak nie uda nam sie jej wyjąc ponieważ jest ona wsadzona łbem od korektora i zostało mi uruchomic kontówkę uciełem łeb opusciłem całą belke i od strony nakretki wyjąłem teraz w zasadzie zacznie się operacja do tego pobijak ciezki młotek opalarka rurka wypalamy lub rozwiercamy wewnetrzna gume wtedy wyjgzie nam tuleja ta co była zatopiona w gumie zbijamy pobijakiem - majzlem krawędz zewnetrznej tulei do srodka i majzlem nacinamy ja max do wewnątrz w jednym punkcie o pózniej pobijakiem do okoła mocne szlagi w między czasie podgrzewamy tuleje dość solidnie kiedy już nam wyjdzie drobnym papierm szlifujemy i czyscimy szmatką smarujemy smarem wewnetrzna częć tej tulei i teraz musimy uszykować sobie srube 12 dłuższą od tej co ją zniszczyliśmu dajeny od zewnętyrznej strony ( ja akurat dałem klocek z drzewa i dużą podkładkę i pomału skręcająć pobijałem delikatnie po tulei od wewnętrznej strony kiedy to wszystko weszło dałem nowa srubę ale juz nakretka od korektora skreciłem i jest o niebo lepsza jazda samPRRZYJEMNOSC I SATYSFAKCJA że sam zrobiłem powodzenia potencjalnym wymieniaczom tulei

: pt sie 11, 2006 12:12
autor: 4maly
dziejo pisze:powiadasz głuchy dzwięk ? ano przyjzyj sie w jakim stanie są gumy te w które wchodza sprę zyny i stozkowe gumy które wchodzą od góry amortyz i od bagażnika to są gumy stozkowe widziałes je jak nie maja rowków dookoła to może przyczyna lezeć tam ajesli chodzi o tuleje met gum to jest najczęstrza i powszechna usterka zawieszenia w MK podam ci sposób na wymianę gdybys w razie stwierdził ze one są walnięte
Te gumki sa nowiutkie bo je przy wymianie sprezyn wymienilem. Musze zobaczyc te tuleje w belce

: pt sie 11, 2006 13:03
autor: dziejo

: pt sie 11, 2006 13:20
autor: Paweł Marek
4maly pisze:na bank ne jest to tlumik walacy w podloge,
zobacz jeszcze czy tłumik nie wali w belkę, tam gdzie przechodzi między belką a podłogą, bo to jest najczęstsze po silnetblokach belki. Zobaczysz ślady na tłumiku jeśli uderza.

: pt sie 11, 2006 15:15
autor: 4maly
OK Thx za info przyjade tylko z pracy i wjerzdzam na kanal. Okuka sie co z czym i dam info czy pomoglo czy dalej nie wiadomo co

: śr lis 12, 2008 23:08
autor: doktored
Paweł Marek pisze:Zobaczysz ślady na tłumiku jeśli uderza.
No wlasnie u mnie tak jest dodam ze te gumowe mocowani wymienilem i na darom dlaczego tak jest i jak to zrobic prosze o pomoc.

: śr lis 12, 2008 23:18
autor: Paweł Marek
to znaczy że źle zmontowany jest tłumik, czyli źle złożony środkowy z ostatnim - za mało nasunięte jeden na drugi, albo źle obrocona jedna część względem drugiej, lub źle umiejscowiona obejma łącząca (jeśli ona uderza).
Albo cały tłumik jest wygiety po jakimś uderzeniu w pniak czy coś.
Poluzuj obejmę próbuj ustawić - końcówka wydechu ma się znależć na środku wcięcia zderzaka tuż pod krawedzią. Nie pomoże - to użyj siły: włóż kawałek drewna między tłumik a belkkę tam gdzie uderza, i przygnij go za końcówkę w dół. Ale jeśli jest mocno skorodowany to w tym momencie bedzie to jego koniec.