Strona 1 z 2

Rozrząd

: śr sie 09, 2006 12:48
autor: jabol79
Mam takie pytanko,co ile trzeba wymieniać rozrząd w tym silniku?

: śr sie 09, 2006 13:44
autor: frynas
jesli rozrządu pasek jest zamiennikiem to co 60tys km...a jesli oryginał to co 90tys km.....ale jeszcze popytaj bo nie jestem do konca pewien tych danych pozdro

: śr sie 09, 2006 16:24
autor: czyś
Fabryka we wszystkich Mk2 zaleca raczej 60 tysia.

Ale przebieg to jedno, drugie - wiek paska. Pasek powyżej 4-5 lat w praktyce należałoby zmienić bez względu na stan, co uczynię na jesieni mimo, że nie nabiłem przebiegu. Starzeje się, parcieje.

: śr sie 09, 2006 16:51
autor: vw_vandal
Ja się spotkałem że każdy zamienik (czyli pasek i rolkę) trzeba wymieniać co 60 tyś. I też tak robię :) Wydasz nie co więcej jak 200 zł a jak pęknie pasek to :kac:

: czw sie 10, 2006 09:13
autor: ppoll27
w PN jak peknie to nic tragicznego sie nie stanie, tylko ze dalej nie pojedziesz, cale szczescie uklad tloki - zawory jest "bezkolizyjny"; z tego co wiem to pasek nie powinien byc starszy niz 5 lat lub miec najechane wiecej niz 60 tys km. Wymiana od razu z rolka napinajaca. :bigok:

: czw sie 10, 2006 10:05
autor: zbyszegk
ppoll27 pisze:w PN jak peknie to nic tragicznego sie nie stanie, tylko ze dalej nie pojedziesz, cale szczescie uklad tloki - zawory jest "bezkolizyjny"; z tego co wiem to pasek nie powinien byc starszy niz 5 lat lub miec najechane wiecej niz 60 tys km. Wymiana od razu z rolka napinajaca. :bigok:
Ciekawe czy to prawda... z tym bezkolizyjnym... ale jakos nie chce mi sie narazie sprawdzać...

: czw sie 10, 2006 15:42
autor: vw_vandal
w PN jak peknie to nic tragicznego sie nie stanie, tylko ze dalej nie pojedziesz, cale szczescie uklad tloki - zawory jest "bezkolizyjny";
Nie wiem mój kolega 1000 zł wydał jak mu zerwał się pasek w 1.6 PN

: czw sie 10, 2006 15:47
autor: emgrala
vw_vandal pisze:w PN jak peknie to nic tragicznego sie nie stanie, tylko ze dalej nie pojedziesz, cale szczescie uklad tloki - zawory jest "bezkolizyjny";
latwo sprawdzic:
przy wymianie paska zakrecic walkiem rozrzadu jak da rade to bezkolizyjny
jak jest opor (tlok zatrzyma sie na zaworze) to kolizyjny

: czw sie 10, 2006 16:16
autor: vw_vandal
emgrala, ja tam mam diesla i nawet nie chcem doprowadzić do sytuacji żeby mi się pasek zerwał tylko pisałem jak miał mój kolega i jego PN nie był niekolizyjny ;)

: czw sie 10, 2006 16:23
autor: emgrala
vw_vandal pisze:tylko pisałem jak miał mój kolega i jego PN nie był niekolizyjny
a ja napisalem dla ciekawskich jak to mozna prost sprawdzic

: czw sie 10, 2006 16:26
autor: vw_vandal
emgrala, dobrze wiedzieć ;)

: czw sie 10, 2006 17:41
autor: misiek
ja ja u siebie wymieniałem pasek to została wymieniona jeszcze rolka napinająca i kółko z wałka rozrządu (ale tylko dlatego bo było zniszczone - nie ma konieczniści jego wymiany przy kazdej wymianie psaka), cena z pateriałami wyniosła 250 zł (nielicze kółka wałka), nastepną wymianę mam po 60 000 km

: pt sie 11, 2006 10:36
autor: mosquitosound
panowie co tak drogo was to wychodzi ja jak wymieniałem to kupiłem napinacz ruvila i pasek gates(nie wiem czy nie pomieszałem coś w nazwach) ikoszta sa takie napinacz~50zł, pasek ~40zł + robocizna samemu

: pt sie 11, 2006 10:46
autor: aqhr
mosquitosound pisze:panowie co tak drogo was to wychodzi
No właśnie co tak drogo ??? U mnie koszta były takie: napinacz - 45 zł. pasek - 35 zł. robocizna 40 zł. Razem - 120 zł. :wink:
misiek10111 pisze:nastepną wymianę mam po 60 000 km
No właśnie po 60 000 km.