Strona 1 z 1

mk3 prawidłowy przebieg paska alternatora

: pn sie 07, 2006 22:55
autor: Alg
Cześć

jak w temacie, silnik ABS 1.8 ze wspomaganiem
książka WKŁ jakoś milczy o tym a pojawiły się wątpliwości do tego pasek pasuje w obydwu ułożeniach, tzn nad i pod kołem pompy

z góry dzięki
pozdrawiam Romek

: pn sie 07, 2006 23:19
autor: marek2907
pasek ma być nad kołem pompy :hmm:

: wt sie 08, 2006 07:58
autor: robert-o
Witam
Moim zdaniem pod kołem a nie nad czyli droga paska nr 2 z obrazka.
A tak na marginesie to sprawdz slady na kole pompy. Jezeli masz wzdłuzne paski to sprawa jasna ;-)
Pozdrawiam

: wt sie 08, 2006 10:33
autor: Alg
Cześć
no to fajnie, teraz to wszystko jasne ;)

miałem "pod", znajomy mechanik, mówi, że "nad". Koło od pompy jest płaskie bez rowków fabrycznych, lepsze opasanie alternatora daje też to ułożenie "nad", ale było odwrotnie.
Jak ma być naprawdę ????????

pozdrawiam
Romek

: wt sie 08, 2006 10:44
autor: dziejo
sprawa wygląda tak jezeli jest to pasek wielorowkowy i to koło pasowe tez ma rowki pasek musi iść po rowkach pod i tylko pod pasek ma opasywać do okoła wszystkie koła pasowe

[ Dodano: Wto Sie 08, 2006 10:53 ]
musi byc od dołu poniewaz pompa wirnik jej będzie kręcił się w przeciwną strone a tak nie moze być!!!!!!!!!!!!!

: wt sie 08, 2006 12:35
autor: szpak
a co ile powinno śię wymieniać pasek w golfie III 1.4 bo zaczą mi piszczeć ,i wspomaganie chodzi troche gorzej czy pasek może być tą przyczyną

: wt sie 08, 2006 12:35
autor: Alg
Witam
Koło od pompy nie ma rowków, mimo to wcześniej tak chodziło.
pompa pompuje bez względu na kierunek obrotów, jest natomiast duża różnica w wydajności(jest to przecież pompa odśrodkowa). Kierunku ułożenia "ślimaka" pompy nie widać bez rozkręcania podstawy alternatora, która go zasłania.
Dlatego też zwracam się z prośbą może ktoś ma jakiś schemat
pozdrawiam
Romek