Strona 1 z 1

mk3 temperatura, może ktoś wie

: pn sie 07, 2006 08:27
autor: marekx2710
niedawno przy okazji wymieniłem pompę wody, w zimie nie miełem ogrzewania do wymiany termostat, teraz kiedy zrobiło się cieplej temp. jest dość wysoka wentylator włacza się przy ok. 108 *C więc wymieniłem termowyłącznik wentylatora teraz załącza się przy ok 100*C w tym samym czasie temp. w zbiorniczku wyrównawczym ma 91*C.
Niepokoi mnie że ok 100*C jest nawet podczas jazdy. Stąd moje pytanie
-czy temp. w układzie jest taka sama jak w zbiorniczku wyrównawczym
-może jest zakamieniona chłodnica że nie chłodzi dobrze w czasie jazdy
Zrobiłem jeszcze jeden test zagrzałem silnik do włączenia wentylatora poczekałem aż go schłodzi do książkowych 90*C, wówczas szybko wypiąłem czujnik temp i zmierzyłem płyn termometrem miał 95*C.
Może któryś z szanownych kolegów wie co jeszcze sprawdzić, czy wskażnik pokazuje dobrze i temp. jest za wysoka, czy może przekłamują zegary.

Re: mk3 temperatura, może ktoś wie

: pn sie 07, 2006 08:42
autor: RobertP
marekx2710 pisze: niedawno przy okazji wymieniłem pompę wody, w zimie nie miełem ogrzewania do wymiany termostat, .
termostat ?
może nagrzewnica, ona przecież Ci nagrzewa środek autka ...
marekx2710 pisze: teraz kiedy zrobiło się cieplej temp. jest dość wysoka wentylator włacza się przy ok. 108 *C więc wymieniłem termowyłącznik wentylatora teraz załącza się przy ok 100*C w tym samym czasie temp. w zbiorniczku wyrównawczym ma 91*C.
Niepokoi mnie że ok 100*C jest nawet podczas jazdy. Stąd moje pytanie
-czy temp. w układzie jest taka sama jak w zbiorniczku wyrównawczym
-może jest zakamieniona chłodnica że nie chłodzi dobrze w czasie jazdy
Zrobiłem jeszcze jeden test zagrzałem silnik do włączenia wentylatora poczekałem aż go schłodzi do książkowych 90*C, wówczas szybko wypiąłem czujnik temp i zmierzyłem płyn termometrem miał 95*C.Może któryś z szanownych kolegów wie co jeszcze sprawdzić, czy wskażnik pokazuje dobrze i temp. jest za wysoka, czy może przekłamują zegary.
sprawdź jeszcze raz termostat
tzn tak może najpeościej sprawdzić czy działa, pjeździj troszę postaw go niech się dobrze zagrzeje i sprawdź węże idące do chłodnicy, górny i dolny oba mają być bardzo ciepłe
jeśli dolny jest zimy lub bardzo lekko nagrzny (może być nagrzany od ciepłego silnika)
to najpradopodobniej masz do d..y termostat
a możliwe że pompa w środku (ten wirniczek) nie chodzi, ale to mało prawdopodobne ...

: pn sie 07, 2006 08:55
autor: marekx2710
wąz dolny robi się ciepły kiedy temp. w zbiorniczku mierzona termometrem ma 88*C a na zegarach ok. 90*C .
Kiedy drugi raz włącza się wentylator temp. na zegarze 100*C w zbiorniczku 85*C znaczna rozbierzność niż przy pierwszym włączeniu wentylatora, która jest prawdziwa?

: pn sie 07, 2006 16:08
autor: ordy
marekx2710 pisze:wąz dolny robi się ciepły kiedy temp. w zbiorniczku mierzona termometrem ma 88*C a na zegarach ok. 90*C .
no czyli prawidłowo, bo termostat otwiera się przy ok . 87'C więc jest OK, a na zegarze pokazuje ok 90 bo ma swoją tolerancje wskazań (jak każdy wskaźnik).
marekx2710 pisze:Zrobiłem jeszcze jeden test zagrzałem silnik do włączenia wentylatora poczekałem aż go schłodzi do książkowych 90*C, wówczas szybko wypiąłem czujnik temp i zmierzyłem płyn termometrem miał 95*C.
radzę tego więcej nierobić bo można się nieźle poparzyć, zwłaszcza w oczy.
marekx2710 pisze:termowyłącznik wentylatora teraz załącza się przy ok 100*C w tym samym czasie temp. w zbiorniczku wyrównawczym ma 91*C.
a czy kupiłes oryginalny termowyłącznik? podróbki potrafią nieźle odbiegać od normy.

: pn sie 07, 2006 16:18
autor: marekx2710
kosztował coś ok 50zł nazwy nie pamiętam.
czy wiesz może czy temperatura w układzie jest taka jak w zbiorniczku. Jeżeli tak to ok jeżeli niższa to termostat otwiera się za późno(88*C w zbiorniczku

: pn sie 07, 2006 16:22
autor: Paweł Marek
najprawdopodobniej masz wszystko ok, poza niedokładnymi wskazaniami temperaturu z czego nasze autka słyną. Woda w zbiorniczku musi być chłodniejsza jak w całym układzie bo obieg płynu przez niego jest prawie żaden na rozgrzanym silniku. Chcesz mierzyć temperaturę rzeczywistą? Zrób jak ja: przyłóż termometr do górnego węża chłodnicy blisko silnika. Przywiń go dokładnie do węża szmatą, cienkim styropianem, gazetami czy innym izolatorem ciepła tak żeby skala wystawała, a czujnik termometru był zawiniety. Wtedy błąd pomiaru będzie bardzo mały i nieistotny.