MK3 Metaliczne stukanie rury wydechowej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

MK3 Metaliczne stukanie rury wydechowej

Post autor: Jacenty85 » sob sie 05, 2006 22:36

Witam!Mam do was pytanie. Moja trójeczka jak pracuje na biegu jałowym (trzyma idealnie obroty)ale wydech puka pod spodem. Po prostu jak otworze drzwi słysze jak coś puka metalicznie. Chciałem się dowiedzieć czy to wina zapłonu czy katalizatora. Dodam jeszcze że z tłumnika końcowego odchodzi warstwa blachy a zapłon był ustawiany ale chciałbym poznać waszą opinie! Czasem jak kat się oczyszcza tzn jak wylewa z siebie wode to nie ma tego efektu pukania a jak nie to jest. i Co to waszym zdaniem?



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » sob sie 05, 2006 22:50

Myślę że kawałek ceramiki urwał się z kata Miałem to samo dlatego założyłem strumienicę
To nic złego ale działa na nerwy



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob sie 05, 2006 22:56

Dziekuje sprawdze to.Też mi sie wydaje prawdopodobne. Za zainteresowanie daje punkt. Chcialbym być pewny czy to nie jest wina zapłonu. Niby był ustawiany ale...słychać tez takie lekkie pukanie z tłumnika końcowego. Mam nadzieje ze to nie to bo przyspiesza dobrze i nie strzela. NIe chce już tracić kasy na ustawianie bo sami wiecie ze na lampie ustawienie nie jest poprawne a na kompie to kosztuje a nie mam kabla;(prosze jeszcze o sugestie. Daje punkty;)



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » sob sie 05, 2006 23:09

Jacenty85 pisze:przyspiesza dobrze i nie strzela
to znaczy że zapłon jest ok , żeby się upewnić to jak będzisz jechał na 4 ok 55km/h
daj do dechy i jeżeli nic nie będzie stukać ani nie będzie się dławił tylko równomiernie przyspieszał to jest O.K
Jacenty85 pisze: Daje punkty;)
dziękuje za punkcik :D



MAW68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lis 29, 2005 14:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MAW68 » wt wrz 05, 2006 15:45

Miałem podobe "dzwonienie". Po prostu z jednej strony oderwała się osłona katalizatora. Puścił spaw. Przy wolnych obrotach dzwoniło jak diabli... Pojechałem do zaprzyjaźnionego spawacza, migomat, 3(!) minuty pracy i po dzwonieniu!!


Pozdrawiam
Marek W.

Awatar użytkownika
Mammoth
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 23:45
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mammoth » wt wrz 05, 2006 16:55

Wlasnie wczoraj sobie usunalem to "dzwonienie" zaczep od tlumika puscil bo mu sie troche zardzewialo i przy wonych obrotach wpadalo w rezonans i metal obijal sie o metal. 5 minut kilka spawow i cisza... :)

[ Dodano: 05 Wrz 2006 16:57 ]
To jest normalna sprawa wynikajaca z wieku... w innych vw grupy tez to sie dzieje np. w seatach.


[b]Moim celem jest mk3 20 Jahre GTi TDi 110km.:) jak mi sie ten znudzi:[/b]
[img]http://i100.photobucket.com/albums/m27/mamoth_02/Untitled-4copy.jpg[/img]

Awatar użytkownika
spek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: spek » wt wrz 05, 2006 18:12

U mnie tez grzechocze musze rozciąć kata i wysypać to co tam pozostało


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
gribu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt paź 28, 2005 23:23
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: gribu » wt wrz 05, 2006 23:13

U mnie też "brzęczy" przy pewnych obrotach - w środkowym tłumiku coś lata, pewnie się przepalił. A inne przyczyny mogą byc dokładnie tak jak koledzy wyżej napisali :bigok:
pozdro


To jest miejsce na Twoja reklamę

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr wrz 06, 2006 00:16

tak panowie wszystko ładnie a co byscie powiedzieli jakbym wam napisał że tłucze dopiero po rozgrzaniu (po około 20 kilometrach) Potem jak go na moment zgasze przestaje a po nastepnych kilomentrach spowrotem zaczyna. Oprócz tego jednocześnie puka w filtr powietrza.Wygląda na jakieś głuche pukanie...niestety boje się ze to zawory



Awatar użytkownika
Mammoth
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 23:45
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mammoth » śr wrz 06, 2006 00:44

U mnie bylo tak samo... jak rano odpalalem to cisza! Po kilkunastu kilosach "dzwoni" na jalowym na swiatlach... zrob test... jak zacznie dzwonic to podluz noge pod tlumik i udawaj podporke! Jak bedzie dzwonic to znaczy ze to cos innego, a jak nie to wiadomo juz co jest problemem!

[ Dodano: 06 Wrz 2006 00:55 ]
Dodam ze u mnie byla cisza gdy tak zrobilem! Z ta noga znaczy...


[b]Moim celem jest mk3 20 Jahre GTi TDi 110km.:) jak mi sie ten znudzi:[/b]
[img]http://i100.photobucket.com/albums/m27/mamoth_02/Untitled-4copy.jpg[/img]

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » śr wrz 06, 2006 01:02

Moze dzwonic blacha - osłona pod katalizatorem, u mnie jest to samo, ze starosci (rdza) odczepiła się przednia część łączenia blachy i dzwoni na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu.
Jesli bedziesz wymieniał tylny tłumik to radze kupic aluminiowany, bedzie drozszy około 40 PLN ale wytrzyma znacznie dłuzej.



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » śr wrz 06, 2006 09:39

ktalizator jesli ma oslone dodatkowa to miedzy nia a kat mogl wpasc kamyczek hah umnie tak bylo :hmm:


Obrazek

broker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: broker » czw wrz 07, 2006 15:22

Witam.
Napewno objawia to się takim jakby "pierdzeniem" z tylnej rury wydechowej na rozgrzanym silniku. Jeśli tak to lepiej sprawdź ciśnienie w cylindrach. Niespalona mieszanka z cylindra przedostaje się do rozgrzanego katalizatora i tam powstaje zapłon. Być może wypalony zawór wylotowy lub gniazdo. Sprawdź to metodą olejową.
Pozdro



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw wrz 07, 2006 21:44

no własnie ale wystarczy ze go zgasze na 30 sekund i po odpaleniu już jest dobrze na jakieś 5 kilometrów. Jak myślisz kolego broker gdyby to było ciśnienie w cylindrach od razu by słabł. Ale fakt jest taki że jest pierdzenie z rury.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 342 gości