Strona 1 z 2

[MK2] znowy problem :) z goferem

: pt sie 04, 2006 22:42
autor: seba1976
Witam,
mam pytanie dotyczące poprawnej pracy silnika na wolnych obrotach.
Mam silnik 1.8 GTI 8V serii PB z wtryskiem Digifant, obroty jałowe są na poziomie ok 900 obr () tak wskazuje obrotomierz) i jest sprawa.
Zawsze podczas jazdy i zdjęciu nogi z gazu obroty spadaja (hehe - przeciez to normalka :)) ale nie spadaja do poziomu tych 900 tylko ponizej (widać na obrotomierzu i słychac wyrażnie) tylko schodzą niżej o jakies 600-700. Samochód nie gaśnie tylko po tym opadnieciu obroty ponownie wchodzą na te ok 900 i tam pozostają bez zadnego falowania. Nie spotkałem się w innych samochodach z takim zachowaniem silnika, zawsze obrot schodziły do poziomu takiego jak normalnie po odpaleniu silnika. Czy to normalny styl pracy tego silnika czy może cos jest nie tak ?
Pozdrawiam
Sebastian

: pt sie 04, 2006 22:57
autor: Paweł Marek
Prawie na pewno regulator wolnych obrotów (czyli tzw silnik krokowy) który w digifancie jest przed zespołem wtryskowym na przewodzie bocznikowym (taki cylinder metalowy z wtyczką) i zawieszając się z brudu i zużycia daje takie objawy. Można go spróbować wypłukać rozpuszczalnikiem (niektórzy radzą nitro). Jeśli nie pomoże, podjechać na szrot, podmienić na chwilę (5 minut roboty) sprawny, jeśli będzie ok to wymienić. Do trójki 2E (też starszy rodzaj digifanta) dałem stówkę.
Jeśli to nie ten regulator to digifanty z dwojek mają jakieś śroby do regulacji. Nie wiem czy nie masz za wysokich wolnych obrotów., może trzeba to podregulować.
ten regulator masz pod piątą fiszką od lewej u góry na fotce
Obrazek

: sob sie 05, 2006 00:18
autor: kocurxxl
Paweł Marek, pisales o krokowcu cos w tym jest ale nie do konca bo ja mialem to samo krokowca delikatniutko podkrecilem na regulacji domykania przerwy przepustnicy przez wodzik wenatrz krkowca a do tego oczywiscie czujniczek niebieski od temperatury bo on tez musi podawac dobre parametry a moj bankowo byl lekko walniety bo mi silnik zalewalo do tego reset kompa i skalowanie do nowa pomoglo tylko czasem na zimnym silniku jeszcze sie zajaknie

powodzenia !!!!

: ndz sie 06, 2006 09:00
autor: Paweł Marek
kocurxxl pisze:Paweł Marek, pisales o krokowcu cos w tym jest ale nie do konca bo ja mialem to samo krokowca
ale ja piszę o krokowcu do Digifanta, w RV wg rozpiski może być digifant albo jetronic, a to całkiem inna historia. Krokowiec w Digifancie niema żadnej regulacji

: ndz sie 06, 2006 09:42
autor: bodzio_j
Paweł Marek, nie bardzo wyglada to na usterkę krokowca, walnięty powodowałby falowanie obrotów cały czas, albo jescze jakieś inne cuda.

: ndz sie 06, 2006 09:52
autor: Paweł Marek
bodzio_j pisze:Paweł Marek, nie bardzo wyglada to na usterkę krokowca, walnięty powodowałby falowanie obrotów cały czas, albo jescze jakieś inne cuda.
wierz mi że w Digifancie niema żadnego falowania, calkiem inaczej krokowiec jest zbudowany. Występuje przygasanie wolnych obrotów, bo uszkodzony krokowiec nie otwiera się tak szybko jak powinien, po czym obroty stabilizują się jeśli się pedału gazu nie naciska. Albo zostają bardzo niskie i z którymś kolejnym przegazowaniem wracaja do normy. Albo jak już całkiem pada to silnik gaśnie. Zadnego falowania od krokowca na przewodzie bocznikowym w Digifancie, co innego w Monomotronicach czy gaźnikach 2ee

: ndz sie 06, 2006 10:07
autor: bodzio_j
Paweł Marek, hmm, skoro tak piszesz to pewnie tak jest. Mój jest sprawny to i nie wiem :). Ale będę wiedział na przyszłość jak padnie. Dzięki za informację :pub:

: ndz sie 06, 2006 10:11
autor: Paweł Marek
Tak z ciekawości: masz w RV digifanta?, Bo w spisie do RV jest Difant lub jetronic?

: ndz sie 06, 2006 10:13
autor: bodzio_j
Digifanta, w wersji USA

: ndz sie 06, 2006 10:27
autor: Paweł Marek
Jetronic to mechaniczny wtrysk (k-jetronic), lub mechaniczny z elementami sterowania elektronicznego(ke-jetrionic). Chyba ma cztery wtryskiwacze, ale wszystkie działają jednocześnie, tak samo jak w naszych Digifantach, więc to taki niby wielowtrysk, licho wie jak to nazwać. Chyba funkcjonuje nazwa "niepełny wtrysk wielopunktowy" w odróżnieniu od nowszych zwanych pełnym wtryskiem, gdzie każdy wtryskiwacz jest sterowany osobno.

[ Dodano: Nie Sie 06, 2006 10:28 am ]
Haha bodzio_j zdążyłem to przeczytać co usunąłeś :)

: ndz sie 06, 2006 10:40
autor: bodzio_j
Usunąłem, bo doczytałem, ze jest coś takiego jak "monotronic" czy coś. :)
Sorry, ale dzięki za wyjaśnienie

: ndz sie 06, 2006 11:31
autor: kocurxxl
Paweł Marek pisze:ale ja piszę o krokowcu do Digifanta, w RV wg rozpiski może być digifant albo jetronic, a to całkiem inna historia. Krokowiec w Digifancie niema żadnej regulacji
ja mam bankowo digifanta i juz conieco mialelem z tym ukladem do czynienia i wiez mi jest tam regulacja szczeliny na imbusowej srubce baradzo malej czyba 2 jak niewierzysz to ci foto podesle

: pn sie 07, 2006 11:34
autor: tortuga
mam takie same objawy w 1.8 GTI 16V z silnikiem KR. zdejmuję nogę z gazu, obroty spadają do 800, 700 i po chwili podskakują do 1000. towarzyszy temu jakby lekkie zadławienie się silnika - słychać, że to przeżywa :wink: . z tym, że nawet potrafi zgasnąć, jeśli długo pracuje na wolnych obrotach.

u mnie jest wtrysk k-jetronic - czy może chodzić o to samo? silnik krokokowy mam zainstalowany dokładnie tak samo jak na zdjęciu kilka postów wyżej: na końcu bocznej rurki.

: pn sie 07, 2006 16:38
autor: Paweł Marek
kocurxxl pisze:ja mam bankowo digifanta i juz conieco mialelem z tym ukladem do czynienia i wiez mi jest tam regulacja szczeliny na imbusowej srubce baradzo malej czyba 2 jak niewierzysz to ci foto podesle
podeślij proszę. Bo trzymam regulator w ręce i nie widzę, chyba że mam cholerka od innego auta.