Pompa wspomagania Golf III 1,9 TD 1992 - wyciek płynu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bourn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw mar 31, 2005 18:46
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Pompa wspomagania Golf III 1,9 TD 1992 - wyciek płynu.

Post autor: bourn » pt sie 04, 2006 21:15

Zauważyłem ostatnio wyciek najprawdopodobniej płynu z pompy wspomagania kierownicy. Piszę najprawdopodobniej, ponieważ ten wyciek nie jest widoczny na pompie tylko na uchwycie podtrzymującym pompę od dołu. Pompa w okolicach wałka i koła pasowego jest sucha. Z tego co wyczytałem na grupach to może być to wina łożyska i uszczelniacza /łożysko rónież troszkę słychać/.
Napiszcie proszę w którym miejscu zlokalizowany jest ten uszczelniacz, bo jeżeli jest on przy wałku to skąd ten wyciek?



Awatar użytkownika
kocurxxl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: wt mar 21, 2006 17:49
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kocurxxl » sob sie 05, 2006 00:33

ja mam juz druga pompe i obie sie pocą wiec nie przejmuj sie bo te typy juz tak maja obserwoj sobie tylko czy ci plynu nie ubywa i nie ruszaj jesli nie ma potrzeby ja nie dolewalem u siebie nigdy plynu choc patrzac od dolu wygladalo to jak jakby lalo wszysko co sie tylko da podobnie maja moi koledzy wiec sie nie martw



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » sob sie 05, 2006 02:31

uszczelniacz i łożysko są po stronie koła pasowego pompy(na wałku) ale to że pompa leje wcale nieznaczy,że leje na uszczelniaczu
robiłem pompę wpsomagania z mk3 1.9d (w mk2 pewnie taka sama,oplowska ma chyba inne koło pasowe) i pociło się z tylnej pokrywy. niewiem z kąd jesteś bo może by się coś poradziło praktycznie, ale ta pokrywa jest wciskana od tyłu w korpus pompy i uszczelniona gumą O-RING której dobranie po wyjęciu starej gumy niepowinno być problemu w dobrym sklepie sklepie z hydrauliką siłową lub po prostu u producenta takich gum-ktoś kto się na tym zna musi gumę pomierzyć i dać Ci nową-koszt nie więcej niż 1 złoty
co do uszczelniacza na wałku i łożyska-łożysko wykonane jest w miarze metrycznej tylko niepamiętam symbolu-napewno można kupić ale dopiero po wyjęciu starego-koszt-10,15 złotych
uszczelniacz(wymieniałem niedawno w pompie do renault 21)-zimmering jeśli pamiętam jest albo nietypowy albo w mierze calowej(tak aby utrudnić nam życie). co do jego zakupu problem jest takiej natury, że są bardzo nietypowe i niekupi się ich w sklepach z hydrauliką siłową(a jest to część pompy hydraulicznej łopatkowej) gdyż goście w takich sklepach od razu mówili mi-o samochodowe , nie u nas- ale jak gość jest kumaty i ma katalogi to pomierzy stary zimmering albo obudowę pompy i wałek i dobierze z katalogu uszczelniacz i poda wymiary w mierze metrycznej-z takimi wymiarami udałem się do punktu FOTA i już następnego dnia był w sklepie do odebrania za 20 złoty, gościu co regeneruje wspomagania kierownicy chciał za niego 80 złoty
aby wymienić łożysko i zimmering trzeba rozebrać pompę gdyż inaczej nie da się wyjąć wałka. jeśli już ją się rozbierze trzeba też wymienić O-RING w tylnej pokrywce bo ten stary mimo iż przed naprawą nielał po zmontowaniu może się pocić
piszę,że aby wymienić łożyska i uszczelniacze należy pierw wyjąć z pompy te które mają być wymienione i,że częsci te trzeba pomierzyć gdyż niespotkałem się aby ktoś(producent) gdzieś(jakiś katalog czy instrukcja) napisał wymiary uszczelnień czy łożysk (pompa jest niby całością i się jej nienaprawia)
jak widać z naprawą lejącej czy głośnej pompy jest sporo zabawy gdyż nie jest to tak proste jakzakup np końcówki drążka, jest to wykonalne ale nikogo niezachęcam bo jest to zabawa która może kosztować wymianę pompy(choćby z powodu zgubienia zabezpieczenia czy łopatki) która mimo, że lała ale działała0
z drugiej strony szkoda mi sprawnych(pod względem wydajności i ciśnienia) pomp wyrzucanych tylko dlatego,że leją


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

bourn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw mar 31, 2005 18:46
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: bourn » sob sie 05, 2006 12:33

Dzięuję za pomoc. Na razie pojeżdżę obserwując poziom płynu w zbiorniczku. Jeżeli będzie ubywać postaram się poszukać odważnego, który pomógłby mi wymienić uszczelnienie bądź łożysko i uszczelnienie.
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości