Strona 1 z 3

TEMP PLYNU CHLODZACEGO

: ndz sty 23, 2005 14:11
autor: lysy99
Mam takie pytanko:jaka powinna byc temperatura plynu chlodzacego przy temperaturze okolo 0?Jezdze mk3 2.0 lpg i na wskazniku temp jest w granicach 70-80 stopni, a nie 90 czyli srodek.Czy jest to moze wina uszkodzonego termostatu, czy moze klimatronic, czy moze tak powinno byc??co bedzie w przypadku minus 20??? :chytry:
POMOZCIE!!!

Re: TEMP PLYNU CHLODZACEGO

: ndz sty 23, 2005 14:16
autor: briano
Hmm ciężko powiedzieć aczkolwiek u mnie jak już sie rozgrzeje mój AKS to już raczej trzyma te 90[ok] Ale wogóle ci nie wskakuje na 90??

: ndz sty 23, 2005 14:17
autor: TAZ
Jak nie masz zasłoniętej chłodnicy to jest dobrze. Wiadomo, że w lecie jeździ sie z niezasłoniętą chłodnicą i ma temperature w granicach 90 stopni. A zimą otoczenie ma dużo niższą temperature i lepiej chłodzi chłodnice. Silnik wtedy nie jest w stanie wytworzyć wyższej temperatury.

Re: TEMP PLYNU CHLODZACEGO

: ndz sty 23, 2005 16:44
autor: lysy99
briano pisze:Hmm ciężko powiedzieć aczkolwiek u mnie jak już sie rozgrzeje mój AKS to już raczej trzyma te 90[ok] Ale wogóle ci nie wskakuje na 90??

WLASNIE W TYM PROBLEM ZE NIE.80 MAX PRZY 0 STOPNI.

: ndz sty 23, 2005 16:54
autor: evolution
jest dobrze a jak chcesz miec 90 to go troche pokatuj na osiedlu to mu sie polepszy z ta temperatura:D
ta temp co masz to jest temp poczatku otwierania termostatu

Re: TEMP PLYNU CHLODZACEGO

: ndz sty 23, 2005 18:36
autor: BruceLee30
lysy99 pisze:Mam takie pytanko:jaka powinna byc temperatura plynu chlodzacego przy temperaturze okolo 0?Jezdze mk3 2.0 lpg i na wskazniku temp jest w granicach 70-80 stopni, a nie 90 czyli srodek.Czy jest to moze wina uszkodzonego termostatu, czy moze klimatronic, czy moze tak powinno byc??co bedzie w przypadku minus 20??? :chytry:
POMOZCIE!!!
sprawdz termostat !
wjedz na jakies wieksze wzniesieni aby temp troche podskoczyla ok 90 stopni i pozniej z gory na luzie jezeli temperatura zacznei ci spadac to termostat wymien jezeli nie to jest ok nic nie kombinuj z przykrywaniem chlodnicy !!! to jest PRL owska metoda do regulacji temperatury w silniku sluzy termostat a nie tektura na chlodnicy poszukaj postow na forum wyjasnielem co jak i dlaczego sie wymienia termostat
pozdrawiam !

: śr sty 26, 2005 02:31
autor: Tomek_Dx
Na 1000% termostat miałem ten sam problem temp silnika max 70-80st po wymianie termostatu (prosta czynność z książką z wyd. Auto:) nawet przy minus 10st po 10 min jazdy po mieście temp 90st (nowy termostat reguluje niemalże co do stopnia:)

: śr sty 26, 2005 02:38
autor: Krzylu
a ja mam inaczej grzeje mi sie do 90 stopni i czasami sie wychyla poza pozniej wraca
a jak zjezdzam z gorki na luzie to spada mi temperatura lekko ale spada poznizej 90
i nie mam zaslonietej chlodnicy
co otym sadzicie?

: śr sty 26, 2005 02:45
autor: MaLiBU
przed wymiana termostatu w zaleznosci czy miasto etc jaka temperatura etc.... teraz caly czas pinowo 90 stopni.... dopiero jak wentylator sie wlaczy spadnie o jakies 2mm ale za chwile i tak wraca na sztorc...

: śr sty 26, 2005 02:47
autor: 79Adam79
U mnie temperatura w zimie około 75-80 C , w lato 90. Ale jak w zimie w korkach na mieście troche postoje to do 90 dochodzi,ale na trasie znów te 75-80-powietrze w kabinie leci gorące i autko dosyć szybko sie nagrzewa. I co termostat do wymiany bo sam juz nie wiem :kac:

: śr sty 26, 2005 02:55
autor: MaLiBU
79Adam79 pisze:U mnie temperatura w zimie około 75-80 C , w lato 90. Ale jak w zimie w korkach na mieście troche postoje to do 90 dochodzi,ale na trasie znów te 75-80-powietrze w kabinie leci gorące i autko dosyć szybko sie nagrzewa. I co termostat do wymiany bo sam juz nie wiem :kac:
cholera wie, jak mialem 1.3i z gazem (moze to przez lpg) mialoem dokladnie tak samo i termostat byl wymieniony...
w 1,8 bez lpg zawsze na sztorc.... tyle ze np w 1.8 mam wszystkie zaslony fabryczne i lewe powietrze nie ma szans zeby dostalo sie do silnika tak jak w 1.3 (tam chlodnica tez mniejsza)

: śr sty 26, 2005 02:56
autor: Krzylu
MaLiBU pisze:przed wymiana termostatu w zaleznosci czy miasto etc jaka temperatura etc.... teraz caly czas pinowo 90 stopni.... dopiero jak wentylator sie wlaczy spadnie o jakies 2mm ale za chwile i tak wraca na sztorc...
wlasnie tak mam tylko z jednym wyjatkiem jeszcze nie slyszalem zeby mi sie wlaczyl wentylator moze sie wlaczyl bynajmniej nie slyszalem jeszcze
ale tak jest jak piszesz schlodzi sie i po chwili znowu stoi na sztorc czasami wychyli sie poza i znowu na sztorc i tak w kolko
silnik mi sie nagrzewa dosc szybko po przejechaniu jakis 6-8km
a chlodnice mam ciepla bo sprawdzalem nie raza to znaczy ze termostat puszcza plyn.wiec teraz nie wiem czy tak ma byc czy nie?

: śr sty 26, 2005 03:00
autor: MaLiBU
Krzylu pisze:
MaLiBU pisze:przed wymiana termostatu w zaleznosci czy miasto etc jaka temperatura etc.... teraz caly czas pinowo 90 stopni.... dopiero jak wentylator sie wlaczy spadnie o jakies 2mm ale za chwile i tak wraca na sztorc...
wlasnie tak mam tylko z jednym wyjatkiem jeszcze nie slyszalem zeby mi sie wlaczyl wentylator moze sie wlaczyl bynajmniej nie slyszalem jeszcze
ale tak jest jak piszesz schlodzi sie i po chwili znowu stoi na sztorc czasami wychyli sie poza i znowu na sztorc i tak w kolko
silnik mi sie nagrzewa dosc szybko po przejechaniu jakis 6-8km
a chlodnice mam ciepla bo sprawdzalem nie raza to znaczy ze termostat puszcza plyn.wiec teraz nie wiem czy tak ma byc czy nie?
IMHO jest idealnie :bigok: tylko sie cieszyc

: śr sty 26, 2005 03:01
autor: Peterus
Tez mam problem moze sie dolacze i ktos pomoze:)
Otoz wlasnie zauwazylem ze mam ponizej poziomu min plynu chlodniczego...A ja sie dziwilem czemu mam w zimie bardziej pod ok 100stopni a nie 90:),wiec pytanie moje brzmi czy moge dolac teraz jakiegokolwiek plynu?CZy moze wymienic calkowicie na nowy?NIedawno go sprowadzilem i tak pokolei sobie robie,w tyg czeka mnie wymiana rozrzadu i uszczelniacza kolo niego bo wlasnie mi poszedl..:/,Pozdrawiam all