Strona 1 z 1

Łożysko w przednim kole + amorki

: czw sie 03, 2006 10:57
autor: marwro
Witam!

Od jakiegoś czasu zaczęło coś mi wyć w przednim, chyba prawym, kole. Nie znam sie za bardzo ale podejrzewam łożysko. Zaczyna być je słychać od mniej więcej 40 km/h, przy 80km/h wyje tak że silnika nie słychać prawie. Poza tym mam lekkie drżenie w kierownicy. Wycie znacznie zmniejsza się (ale nie ustaje) jak skręcam w prawo, wystarczy delikatny ruch kierownica w tą stronę. Czy dobrze podejżewam że to łożysko?
W poniedziałek wstawiam autko do mechaniora i mam pytanie czy wymieniać na jakiekolwiek łożysko do mkIII czy polecacie szczególnie jakąś firmę. Jeśli tak to prosze również o podanie ile za takie łożysko można wołać, bo nie chce żeby mi mech podał cene z kosmosu.
Przy okazji chę tez wymienić amortyzatory z przodu bo się po mału kończą. Planuje wstawić Sascha (gazowo-olejowe). Facet mi rzucił cene 200zł za jeden, czy to nie za dużo troche? A może polecicie jakąś inną firmę róznie dobrą abym za rok nie musiał wymieniać znowu.
I ostatnie pytanie ufff... :D Czy po wymianie łozyska i amorów bede musiał ustawiać zbieżność. Wydaje mi się że tak ale pewności nie mam.

pozdrawiam wszystkich

marwro

: czw sie 03, 2006 11:03
autor: bodzio_j
Amory to jeszcze kayaby, może tańsze będą, a są dobre. Po wymianie geometria obowiązkowo.

: czw sie 03, 2006 12:36
autor: BruceLee30
Łożyska kup SKF a drogie ok 90 zl ale na nich pojeździsz

: pn lis 05, 2007 21:10
autor: cowboy
u mnie zaczeło wyć przy prędkościach powyzej 120 km/h

potem juz od 100 a teraz juz od 70 km/h...

słychac wycie chyba w prawym kole.. podejrzewam że to jednak łozysko

pytanie czy moge wymiane zrobic sam ? wymienie od razu komplet ?

: pn lis 05, 2007 21:22
autor: kinek86
samemu nie zrobisz musisz miec prase zeby wcisnac lozysko!!ja wymienialem kupa roboty i zaplaqcilem ok 150zl za jedno kolo. trzeba wszystko odkreciclacznie z amorkami drazkami itd...a tam wszystko jest zazwyczaj zapieczone na maxa~!!lepiej dac do warsztatu i niech sie martwia.a lozyska kup sobie optimal tez sa ok,

: pn lis 05, 2007 22:13
autor: cowboy
kinek86 pisze:trzeba wszystko odkreciclacznie z amorkami drazkami itd...a tam wszystko jest zazwyczaj zapieczone na maxa~!!
u mnie akurat nic nie jest zapieczone :)

bo amorki odkręcałem 2 tygodnie temu, a końcówki drązków ze 3 miesiące temu były zmieniane...

najgorsze jest to ze geometrię zrobiłem w zeszłym tygodniu...


skręcając w jedna badź w drugą stronę wycie nie ustaje, nawet sie nie zmienia...

zmienia się tonacja troszkę jak dodaje i odejmuję gazu np przy 100 km/h...

zyję jeszcze nadzieją że może to jednak wyją opony, bo sa juz do wyrzucenia na przodzie, dadkowo jedna ma niewielki bąbel - jutro lub pojutrze zmienie na zimówki to zobacze czy wycie ustąpi...

mam wrazenie że na zimnym wycie zaczyna się powyżej 100, a po rozgrzaniu juz od około 70... czyli wskazywałoby wszystko na łozyska... mam nadzieje że moze to tylne...
sprawdzałem są jakies minimalnie wyczuwalne luzy w tylnich kołach w przednich zero