[mk II] Do znawców oznaczeń silników

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

[mk II] Do znawców oznaczeń silników

Post autor: mosquitosound » czw sie 03, 2006 08:49

witam
Chodzi o to że mam silnik z passata 88 rocznik skrzynia 4-biegowa na cięgna, pojemność niby 1.6 ale nie zabardzo wiem jaki, na bloku tam gdzie numery są ciężko je odczytać.
To co mi sie udało: na początku X potem coś jakby P potem coś jakby E
czyli XPE P i E nie jestem pewny(po prostu tak ja to odczytałem)
Z tyłu na bloku po lewej jest wytłoczenie 1.8 cyfry wysokie na 10cm, silnik nie posiadał sondy i zasilany był przez gaźnik pierburg 2E.
Pasek rozrządu jest taki sam jak w moim PN, z przodu tam gdzie są czujniki od wody to w tym silniku są dwa od góry i jeden od dołu
Pomocy, co to za silnik???



Awatar użytkownika
bambi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 17:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bambi » czw sie 03, 2006 10:46

witam musisz byc pewien choc jednej liter gdyz przewaznie sa to 2 literowe oznaczenia co do sinkia napewno jest on z paska z roku 88 pojemnosc 1,6 lub 1,8 inna nie wchodzi w gre tak??



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » czw sie 03, 2006 11:03

passat był 1.6 CL auto było z jakiejs pomocy drogowej czycoś (kolor kość słoniowa) miał jakieś kontakty z boku przy samochodzie (wersja kombi), gość mówił ze to 1.6 ale na bloku jest wybity 1.8 ale silnik niczym sie nie różni od mojej PN a co do liter to jest jakiś X a oznaczenia kolejne wyglądają na PE tylko ze marnie widać w w grę może też wcodzić oznaczenia RE lub RF lub PF ale ja nieznam numerów silników z passatów
a co oznacza te 1.8 na bloku

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 11:07 ]
był z katalizatorem, zasilanie gazźnik pierburg 2E (takie o0znaczenia były na gaźniku)



Awatar użytkownika
bambi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 17:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bambi » czw sie 03, 2006 11:12

wiec najprawdopodobniej jest to
producent: VOLKSWAGEN
model: PASSAT Variant (3A5, 35I)
typ: 1.6
montaz: 04/1988 - 07/1989
kod silnika: RF
moc silnika: 53 kW / 72 PS
pojemnosc silnika: 1595 ccm
cylinder: 4
lub
producent: VOLKSWAGEN
model: PASSAT Variant (3A5, 35I)
typ: 1.8
nr KBA: 0600744
montaz: 04/1988 - 07/1990
dane silnika
rodzaj silnika: Silnik benzynowy
kod silnika: PF ( 04/1988 - 07/1990 )
moc silnika: 79 kW / 107 PS
pojemnosc silnika: 1781 ccm
cylinder: 4
zawory: 2



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw sie 03, 2006 11:30

Prawdopodobnie jest silnik "kombinowany". MULTISWAPOWANY :)

Nie wygląda mi to na seryjne rozwiązanie. 1.8 w passacie B3 było raczej na wtrysku jedno/wielopunktowym/16V wielopunkt.

W passacie był 1.6 na gaźniku Pierburg 2E3, oznaczony jako EZ, 75 KM, wkładany bodajże do 1991 r. Zobacz na naklejce w bagażniku lub w briefie z jakim motorem auto wyjechało z fabryki. Może z 1.6 EZ, a potem była kombinacja (wstawiony blok lub cały RF), zwłaszcza, że kość słoniowa to taxi lub inny "-dienst", czyli duużo nalatane, mógł być zmieniany silnik i wyszło jak wyszło. X na początku to może być gwiazdka (gwiazdki bite są na pocz. i na końcu nr silnika). Jak np. jest wstawiany w niemczech silnik remontowy, to zamazywane są często numery. O nr silnika nikt tam nie pyta, bo to część wymienna jak każda inna poza nadwoziem.
Ostatnio zmieniony czw sie 03, 2006 11:35 przez czyś, łącznie zmieniany 1 raz.



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » czw sie 03, 2006 11:33

jeszcze jedno pytanko czy skrzynia z 1.6 PN podejdzie do

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 11:34 ]
do 1.8 PF

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 11:36 ]
briefu nie ma a naklejka to gdzie sie znajduje

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 11:39 ]
jezeli to by było kombinowane tak jak piszesz co bardzo ale to bardzo prawdopodobne to czy nie bedzie problemów na kolektorze ssacym i wydechowym i gaźniku od PN i czy skrzynia bez problemu bedzie działać przy takich kombinacjach

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 11:40 ]
czy te 1.8 wytłoczone na bloku z tyłu silnika to pojemność



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw sie 03, 2006 12:17

1.8 to pojemność, bloki są praktycznie z zewnątrz identyko z wyglądu 1.6 i 1.8, różnią się wałem korbowym, korbowodami i tłokami (skok tłoka) i nieznacznie średnicą cylindra (chociaż tego nie jestem pewny, coś mi się po łbie obija, że 1.8 jest trochę rozwierconym 1.6, a 2.0 to 1.8 ze zwiększonym skokiem tłoka, czy coś takiego). Chodziło mi o naklejkę w passacie, żeby upewnić się co to za motor. Albo nietypowy wyjechał z fabryki, albo potem był "modowany" i składany z czego popadło. Naklejka w bagażniku może być, we wnęce koła zapasowego. U mnie w passacie jeszcze jest.

Skrzyni nie jestem pewny.


PS. Co słychać w Kluczborku? Są jeszcze objazdy, czy już skończyli remont?
Ostatnio zmieniony czw sie 03, 2006 12:29 przez czyś, łącznie zmieniany 1 raz.



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » czw sie 03, 2006 12:22

a skąd znasz kluczbork?
jeżeli chodzi o objazd na opole to jeszcze jest, robią drugą stronę jezdni, jezeli chodzi o jakiś inny objazd to nie wiem :bigok:

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 12:22 ]
a co słychać to nie wiem bo od dwóch tygodni siedze w garażu przy samochodzie



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw sie 03, 2006 12:34

Jakiś miesiąc temu przejeżdzałem, wracając z Opola. Objazd u ciebie to prawie city-tour :) . W Łodzi podobnie - ciągle jeżdżę opłotkami, Al. Włókniarzy - główna przelotówka N-S ("jedynka" Gdańsk-Katowice) w remoncie, ruch po jednym pasie na odcinku ponad 6 km, i kupa innych mniejszych remontów i wykopków.

I też drugi tydzień każdą wolną chwilę i nockę w garażu. Moja luba już jest lekko zazdrosna :)



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » czw sie 03, 2006 12:42

ztymi objazdami to porażka
ja to już wogóle mam przeje@ane od 7-15 praca od15-24 garaż panna ma dość mnie i samochodu, a ja mam dość tej roboty (jednej i drugiej) najchętniej rzuciłbym to wszystko wsiadł w samochód i pojechał gdzieś w cholere (najlepiej sam, ewentualnie dobry kumpel i piwko itp) odpocząłbym od normalnego życia, lał bym na wszystko i niczym bym sie nie przezjmował

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 12:49 ]
WRACAJĄC DO TEMATU
SILNIK-przeróbka najprawdopodobniej blok z 1.8 PF
1.czy nie bedzie problemu z przełożeniami (skrzynia z 1.6 4T),
2.kolektor ssący, wydechowy i pierburg 2EE sterowany elektronicznie z 1.6,,
3.inne przyrządy takie jak czujniki alternator i rozrusznik itp. też z 1.6
4. +lpg.
CZY TO BEDZIE DZIAŁAĆ???
BO DZISIAJ MAM ZAMIAR PRÓBOWAĆ



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 372 gości