Strona 1 z 1

Szał i rozpacz - MK3 1.6 AEA wchodzi na wysokie obroty

: śr sie 02, 2006 21:21
autor: pietrz44
Witam wszystkich.

Proszę o pomoc bo mój Golf doprowadza mnie do szału.
Na początku maja zdarzyło się to pierwszy raz. Dałem mu trochę gazu na biegu jałowym i obroty zostały na około 3200-3400. Dodatkowo podczas jazdy gdy się puści pedał gazu bez wciskania sprzęgła przy szybszej jeździe na 5 biegu to czuć jak ciągnie lekko do przodu. Może ważną wskazówką będzie to, że takie zatrzymania obrotów występują tylko na gazie. Jak tak trzyma te obroty i przełącze na benzynę to obroty od razu same spadają. Natomiast na benzynie obroty podskakują o około 400 w górę i od razu spadają. Zauważyłem też, że rzadziej, jeśli nie wcale, zdarza się to gdy silnik jest zimny. Więcej mi też pali o około 1.5 litra gazu.

Pierwszą diagnozą był silnik krokowy (6-pinowy). Po odłączeniu kostki silnika krokowego nie wchodził na obroty, ale za to na biegu jałowym obroty mocno spadały i czasami gasł. Jeden z pomocnych mechaników wziął ze sklepu nowy silnik krokowy i zamontował go. I to samo - wysokie obroty.
Kilka dni temu wymieniłem sondę lambda. Elektryk powiedział, że to może czujnik halla.

CZY KTOś Z KOLEGóW POMOżE ROZWIąZAć TEN PROBLEM ? Proszę

: śr sie 02, 2006 23:40
autor: ppoll27
Na moj gust to cos jest nie tak ze sterowaniem przepustnica - tzn. u mnie w mk2 jak ona glupieje to sie czasem zawiesza na 2400-3000 obr/min, a glupieje czesto z kilku powodów m.in: jakiś odpięty wężyk podciśnienia lub czujnik, zabrudzony potencjometr przepustnicy, warto sprawdzić luzy na ośce przepustnicy i swobode jej ruchu i powrotu (otwarcie i zamknięcie), trochę info jak działa wtrysk mono motronic masz tutaj: http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia ... mono_start
powodzenia :bigok:

: śr sie 02, 2006 23:50
autor: Jacenty85
Witam! Widze że kolega z moich stron!to tym bardziej musze się zainteresować;) Z objawów które piszesz ja bym na 60% obnstawiał TPS. Miałem identyczny problem w escorcie:Jak się przegazówke zrobiło trzymał obroty na 2000 i dopiero później schodził. Ale jeśli kolega ma gaz powinno się go wyregulowac na komputerze. Mam nadzieje że intalacja posiada kontroler sondy lambda?Radziłbym zacząć od tego i sprawdzić jakie wartości podaje TPS. Aha i sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia-to bardzo ważne. Trzeba też sprawdzić czujnik temperatury - czy aby on nie daje błędnych danych.

: czw sie 03, 2006 11:35
autor: Julek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=32173
Skoro masz gaz to przypuszczam ze to on powoduje bledy w pracy silnika a dokladnie jego złe zamontowanie, zastanow sie czy twoje problemy nie zaczely sie w momecie zalorzenia instalki lpg. Sprawdz link powyrzej tam powinienes znalezc odpowiedz, u mnie oprocz objawow opisanych w tym linku zaraz po zamontowaniu gazu bylo dokladnie jak u ciebie w czasie jazdy obroty same wchodzily na 5000 i tak pozostawaly i takie tam inne cuda sie dzialy, sprawdzalem wszystko kombinowalem nawet krokowca wymienilem i nic, az okazalo sie ze to wina gazu i cud- pomoglo. Pozdro

: czw sie 03, 2006 13:53
autor: alos
Mialem tak samo zaraz po zalozeniu gazu. Na zimnym silniku po tym jak sie zaraz przelaczyl na gaz, to nie chcialy spadac obroty, halasowal ze az piesi na osiedlu od razu trawe nie ogladajac sie uciekali :) Pojechalem na pierwszy przzeglad po 1000km cos podregulowali i jest git :bigok:

: czw sie 03, 2006 18:51
autor: pietrz44
Witam ponownie.

Dzięki za pomoc. :kufel: sie należy. PPOL27 dzięki za link. Nie podałem jednej rzeczy na początku. Gdy zacząły się wysokie obroty mniej więcej w tym samym czasie częściej włącza mi się wentylator. Przejadę z 10 km wieczorem i on już chodzi. Czy to ma związek i jest jakąś wskazówką co do usterki.

Pozdrawiam i proszę o kolejne rady.

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 18:53 ]
I chciałem jeszcze wspomnieć, że gaz mam od ponad roku i nie było z nim żadnych problemów. Byłem u gazola i ten powiedział, że wszystko z gazem ok.

: czw sie 03, 2006 21:24
autor: promo211
Witam
sprubój zresetować kompa;a mianowicie
-odłącz +(plus)na akumulatorze po jeździe aż do ostygnięcia silnika.Następnie podłącz
(plusa)do akumulatora i uruchom silnik-NIECH PRACUJE NA WOLNYCH OBROTACH aż
do załączenia się wentylatora na chłodnicy,następnie spokojna jazda ok.10km i zostaw do
wystygnięcia.Powinno to pomóc, :hmm:
pozdrawiamPrzemek

: pt sie 04, 2006 10:17
autor: ppoll27
Moim zdaniem wentylator sie wlacza bo sie silnik grzeje, grzeje sie silnik bo jedzie sam z siebie na gazie, jedzie na gazie bo cos steruje przepustnica tak ze jest czesciowo otwarta i sie nie przymyka .... :bigok: