Szał i rozpacz - MK3 1.6 AEA wchodzi na wysokie obroty
: śr sie 02, 2006 21:21
Witam wszystkich.
Proszę o pomoc bo mój Golf doprowadza mnie do szału.
Na początku maja zdarzyło się to pierwszy raz. Dałem mu trochę gazu na biegu jałowym i obroty zostały na około 3200-3400. Dodatkowo podczas jazdy gdy się puści pedał gazu bez wciskania sprzęgła przy szybszej jeździe na 5 biegu to czuć jak ciągnie lekko do przodu. Może ważną wskazówką będzie to, że takie zatrzymania obrotów występują tylko na gazie. Jak tak trzyma te obroty i przełącze na benzynę to obroty od razu same spadają. Natomiast na benzynie obroty podskakują o około 400 w górę i od razu spadają. Zauważyłem też, że rzadziej, jeśli nie wcale, zdarza się to gdy silnik jest zimny. Więcej mi też pali o około 1.5 litra gazu.
Pierwszą diagnozą był silnik krokowy (6-pinowy). Po odłączeniu kostki silnika krokowego nie wchodził na obroty, ale za to na biegu jałowym obroty mocno spadały i czasami gasł. Jeden z pomocnych mechaników wziął ze sklepu nowy silnik krokowy i zamontował go. I to samo - wysokie obroty.
Kilka dni temu wymieniłem sondę lambda. Elektryk powiedział, że to może czujnik halla.
CZY KTOś Z KOLEGóW POMOżE ROZWIąZAć TEN PROBLEM ? Proszę
Proszę o pomoc bo mój Golf doprowadza mnie do szału.
Na początku maja zdarzyło się to pierwszy raz. Dałem mu trochę gazu na biegu jałowym i obroty zostały na około 3200-3400. Dodatkowo podczas jazdy gdy się puści pedał gazu bez wciskania sprzęgła przy szybszej jeździe na 5 biegu to czuć jak ciągnie lekko do przodu. Może ważną wskazówką będzie to, że takie zatrzymania obrotów występują tylko na gazie. Jak tak trzyma te obroty i przełącze na benzynę to obroty od razu same spadają. Natomiast na benzynie obroty podskakują o około 400 w górę i od razu spadają. Zauważyłem też, że rzadziej, jeśli nie wcale, zdarza się to gdy silnik jest zimny. Więcej mi też pali o około 1.5 litra gazu.
Pierwszą diagnozą był silnik krokowy (6-pinowy). Po odłączeniu kostki silnika krokowego nie wchodził na obroty, ale za to na biegu jałowym obroty mocno spadały i czasami gasł. Jeden z pomocnych mechaników wziął ze sklepu nowy silnik krokowy i zamontował go. I to samo - wysokie obroty.
Kilka dni temu wymieniłem sondę lambda. Elektryk powiedział, że to może czujnik halla.
CZY KTOś Z KOLEGóW POMOżE ROZWIąZAć TEN PROBLEM ? Proszę