Strona 1 z 1

MK [III] - ZBIEŻNOŚĆ???

: śr sie 02, 2006 17:52
autor: h2o
Witam

Ostatnio wymieniałem oponki bo mi moje dokonały żywota. Facet w zakładzie powiedział jednak abym pojechał sprawdził sobie zbieżność kół. Okazuje sie bowiem, że bieżnik ścierał sie nierówno a koła stoją w kształcie litert "V". Podpowiedzcie proszę co się już zużyło i co trzeba będzie wymienić aby to naprawić. Dodam, że na początku posuwałem na sportowym zawieszeniu więc może coś sie wybiło albo zużyło?

Pozdrawiam iczekam na odpowiedzi

: śr sie 02, 2006 18:04
autor: misiek
do poprawnego ustawieniea zbieżniści musisz mieć sprawne (bez kuzów) końcówki kierownicze, sworznie wachaczy, tuleje wachaczy, bez sprawnych tych części żeden szanujacy sie mech, nie zrobi Ci geometri koła

: śr sie 02, 2006 18:06
autor: koonrad
jeśli koła widocznie ida w kształcie litery V to są złe kąty kół??
nie odkręcałęs może kolumn amortyzatorów?? Bo to właśnie na nich ustawiane sa kąty kół.

: śr sie 02, 2006 18:11
autor: misiek
zbiezność a katy koła to co innego, ja myslę ze chodziło mech. że ma zd dużą zbieżność lub rozbiezność - patrząć od góry na dwa koła to one się wtedy układają w literę V , przy duzej zbieżności to V jest odwrócone

: śr sie 02, 2006 22:17
autor: koonrad
misiek10111 pisze:zbiezność a katy koła to co innego
tak tak to wiem!! u mnie po zmianie amorów koła szły jak przy starym traktorze i były do ustawienia kąty bo koła szły właśnie w kształcie litery V (patrząc od frontu)
misiek10111 pisze:patrząć od góry na dwa koła to one się wtedy układają w literę V
- a jeśli z góry to wiadomo że zbierzność się skończyła

: śr sie 02, 2006 23:05
autor: h2o
Ostatnio miałem wymieniane amory ze springami na standardowe. Może to przez tą wymianę. Patrząc od frontu to koła ustawiają mi się w literę "V". Tak jak juz pisałem. Oczywiście jest to niewidoczne, ale bieżnik opony na tym cierpi. Ściera się najpierw od zewnątrz. Więc co to jest i comam z tym zrobić albo co wymienić?

pozdrawiam i czekam na kolejne odpowiedzi

: czw sie 03, 2006 00:30
autor: bambi
witam tak szczerze ale sie nie czepiajac musisz miec cala zawieche ok lacznie z felgami (proste) i cisnieniem jednakowym i 3/4 baku albo jakos tak w karzdym razie ja bylem w stacij obslugi VW audi oni zajeli sie autkiem co trzeba bylo zrobic to zrobili koszt 80.zl lacznie z ustawieniem (pelna geometria - katy, wyprzedzenie itp itd) i wydrukiem jak bylo przed a jak jest teraz koszt tylko 80zl

: czw sie 03, 2006 20:19
autor: piter38
bambi pisze:witam tak szczerze ale sie nie czepiajac musisz miec cala zawieche ok lacznie z felgami (proste) i cisnieniem jednakowym i 3/4 baku albo jakos tak w karzdym razie ja bylem w stacij obslugi VW audi oni zajeli sie autkiem co trzeba bylo zrobic to zrobili koszt 80.zl lacznie z ustawieniem (pelna geometria - katy, wyprzedzenie itp itd) i wydrukiem jak bylo przed a jak jest teraz koszt tylko 80zl
To taniocha to teraz wszyscy bedą walić do serwisów VW.

PS.
Ja robiłem miesiąc temu cała geometrię przodu i kosztowało 50 zeta ale nie w serwisie
a u sprawdzonego majstra .

: czw sie 03, 2006 20:33
autor: koonrad
h2o bierz auto na lewar najpier z jednej strony potem z drugiej, łap za koło i szarp nim na boki i w góre i w dół ile masz pary w łapach (tak by nie zwalić z lewarka), jak nic nie stuka i nie puka to obierz kierunek na jakiś punkt gdzie ci ustawia zbierzność i kąty, Imprezka taka kosztuje ok 50zł.
a jeśli choć nawet poruszyłeś śruby od mocowania kolumny do zwrotnicy to na 10000000% poszły kąty kół.
pozdrawiam

[ Dodano: 03 Sie 2006 20:37 ]
a może przy skręcaniu autem piszczą ci trochę oponu na ciepłym asfalcie??
oczywiście chodzi mi o w miare normalne wchodzenie w zakręty :bajer:
jeśli piszczą to potwierdza się teza o źle ustawionych kątach

: czw sie 03, 2006 21:50
autor: bambi
piter38 pisze:To taniocha to teraz wszyscy bedą walić do serwisów VW.

PS.
Ja robiłem miesiąc temu cała geometrię przodu i kosztowało 50 zeta ale nie w serwisie
a u sprawdzonego majstra .

witam

"Ja robiłem miesiąc temu cała geometrię przodu i kosztowało 50 zeta ale nie w serwisie
a u sprawdzonego majstra"

masz sprawdzonego to ok nie czepiaj sie ze dalem o 30zl wiecej i bylem stacji VW audi a nie w garazu u sasiada. jeszcze za czasow MK2 po wyjedzie od "tanszego" i tak zbijal jak wrocilem to tlumaczyl ze opony sa juz do wymiany ale moze zamienic z lewej na prawa(szkoda ze byly kierunkowe) potem sprzedalem kumplowi auto on z biegiem czasu tez pojechal na geometrie ale stacje VW audi i jak wsiadlem to nie wierzylem auto prosto wali a tamten skasowal mnie za 60 i chu... zrobil
ale masz racje sa tez tacy co nie wiele biora za mechanike

: pt sie 04, 2006 19:16
autor: Tomasz Żaguń
Odnośnie "V" to po każdej ingerencji w zawieszenie powinno sie jechać na geometrię zawieszenia aby pozbyć się póżniejszych kłopotów i wydatków.Poprostu regulacja i po problemach.

: pt sie 04, 2006 19:27
autor: ku_bi
najprawdopodobniej po wymianie amortyzatorów nie zrobili geometri albo źle ja zrobili, jedz to sprawdzic dokładniej