Strona 1 z 1

[mk3] RUDA zawansowana<< pod gumą od wlewu paliwa :/

: śr sie 02, 2006 16:27
autor: r5badkiller
Witam

otóż przed chwilą sprawdzałem pod korkiem wlewu paliwa pod gumą jak sie ruda ma no i sie okazało ze bardzo dobrze :panna: :panna: otóż jest strasznie przegnite szczególnie na dole pod tą gumową uszczelką. I moje pytanie czym najszybciej ją powstrzymac i jak ta gume wyciągnąć(próboałem i nie chciała wylesc hyba przez wężyk) jakies propozycje? bo jak na to pacze to mi sie serce kraja :panna: :(

: śr sie 02, 2006 17:24
autor: gitfunfel
Jak gumę ściągnąć w mk3 nie wiem. Ja w mk2 użyłem po prostu więcej siły i zlazła.
A zgniliznę całą wydrapałem, braki uzupełniłem żywicą epoksydową, potem hammerite (jako podkład :jezor: ) i na koniec pędzelek i farba do zaprawek.

: śr sie 02, 2006 17:31
autor: misiek
do powstrzymania rdzy po uprzednim jej wydrapaniu jest Cortanin lub podobny środek (dostępny w sklepach moto lub lakierniczych), malujesz tym środkiem rdzawe miejsca, zostawiasz na 3 dni (by dostało fioletowoczarnego koloru) i potem normalna droga trzeba zabezpieczyć miejsce zaatakowane farbą antykorozyjną i kolorkiem pokryć

Re: [mk3] RUDA zawansowana<< pod gumą od wlewu paliwa

: śr sie 02, 2006 19:37
autor: Cefaloid
r5badkiller pisze:Witam

otóż przed chwilą sprawdzałem pod korkiem wlewu paliwa pod gumą jak sie ruda ma no i sie okazało ze bardzo dobrze :panna: :panna: otóż jest strasznie przegnite szczególnie na dole pod tą gumową uszczelką. I moje pytanie czym najszybciej ją powstrzymac i jak ta gume wyciągnąć(próboałem i nie chciała wylesc hyba przez wężyk) jakies propozycje? bo jak na to pacze to mi sie serce kraja :panna: :(
1. Odkręć korek paliwa,
2. Wyjmij stalowy ring który jest wewnątrz gumy otaczającej korek i ma za zadanie powstrzymac wyjęcie gumy
3. Wyjąć gumę

PS. Nad korkiem wlewu i nad rurą do baku spodziewaj się ok. 1 kg błota i piachu. Zabezpiecz się przed wpadnięciem tego do baku.

: śr sie 02, 2006 19:42
autor: Paweł Marek
Ja w tym miejscu miałem pierwszą perforację w Vento, też u dołu, w miejscu zgrzewu i poszło oczywiście na wylot do nadkola. Było tak paskudnie że musiałem zrobić od strony koła łatę z żywicy, od zewnątrz wkleiłem taki półksiężyz z ocynkowanej blachy żeby odtworzyć okrągłość otworu, potem trochę szpachli elastycznej jakiejś do podwozia i jest git 3 lata.

: czw sie 03, 2006 12:14
autor: ck
wyczyść z rdzy ile się da,odtłuść i na to magiczny srodek do rdzy RC900 firmy pyrmo i po 6 godzinach na to minie lub druga warstwę RC900 i jeśli chcesz przejedź farbą.Ja teraz robiłem błotniki z przodu i zapodałem mu własnie RC900 które tworzy taką jakby warstwę ochronną i swieci sie jak szkło.Wcześniej bawiłem sie Cortaninem i efekt był taki,ze jak pomalowałem na nim farba to mi to wszystko zeszło, a po jakimś czasie wyszły wieksze bomble,czyli kicha.

: czw sie 03, 2006 13:03
autor: misiek
ck pisze:Wcześniej bawiłem sie Cortaninem i efekt był taki,ze jak pomalowałem na nim farba to mi to wszystko zeszło, a po jakimś czasie wyszły wieksze bomble,czyli kicha.
jezeli robiłeś to takim samym sposobem ja to opisałeś wyzej to normalne ze Ci kicha wyszła

: czw sie 03, 2006 13:15
autor: r5badkiller
witam

dzis sie za to zabrałem i wyczysciłem ale jak robiłem wykopaliska :panna: w tej zemi, piachu jaki tam był nad korkiem natknołem sie na jakis przewód oczywista przegnity i tak se dynda :panna: od czego on moze byc??

: czw sie 03, 2006 13:23
autor: misiek
r5badkiller pisze:sie na jakis przewód oczywista przegnity i tak se dynda od czego on moze byc??
to jest uziemienie wlewu - powoduje to odprowadzenie ładunków elektrostatycznych

: czw sie 03, 2006 13:24
autor: ck
misiek10111 pisze:jezeli robiłeś to takim samym sposobem ja to opisałeś wyzej to normalne ze Ci kicha wyszła
a niby jak to należało by zrobić?6 godzin wystarczy,żeby mozna było połozyć minię czy cokolwiek na RC900.Zanim połozyłem cos po Cortaninie odczekałem tydzień a bombowce wyszły po nim wieksze jak były

: czw sie 03, 2006 13:41
autor: misiek
ck pisze:Zanim połozyłem cos po Cortaninie odczekałem tydzień a bombowce wyszły po nim wieksze jak były
za długo czekałeś góra 3 dni, cortanin zostawiony na długo bez póżniejszego zabezpieczenie traci swoje właściwości i nawet jeżeli nie pada deszcz to blacha zacznie znowu rdzewieć (od wilgoci w powietrzu)

: czw sie 03, 2006 13:54
autor: ck
misiek10111 pisze:za długo czekałeś góra 3 dni, cortanin zostawiony na długo bez póżniejszego zabezpieczenie traci swoje właściwości i nawet jeżeli nie pada deszcz to blacha zacznie znowu rdzewieć (od wilgoci w powietrzu)
Natomiast z RC900 jest inaczej bo po nałozeniu można tak jeździć i nic sie temu nie dzieje,bo od razu widać jak reaguje z rdzą i tworzy ochronna warstwę.W moim przypadku połozyłem minie dopiero po ok.10dniach.Upłynęło troche czasu i jak narazie wszysto sie trzyma i nie bombelkuje.

: czw sie 03, 2006 14:07
autor: misiek
ck pisze:W moim przypadku połozyłem minie dopiero po ok.10dniach.Upłynęło troche czasu i jak narazie wszysto sie trzyma i nie bombelkuje.
ok zgodzę sie z tym, ale nie krytykuj czegoś czego nie umiałeś dobrze wykorzystać

: czw sie 03, 2006 14:16
autor: ck
misiek10111 pisze:ok zgodzę sie z tym, ale nie krytykuj czegoś czego nie umiałeś dobrze wykorzystać
Zastosowałem sie do "wyczerpującej" instrukcji obsługi widniejącej na obu produktach i jakoś RC900 podziałało lepiej.