Strona 1 z 1

[mk2]nierowne obroty, brak mocy

: śr sie 02, 2006 15:57
autor: stefek000
witam
mam problem z silniczkiem. nierowno chodzi na jalowym, szarpie calym samochodem, ale gdy zwiekszam obroty szarpanie nie ustaje. pozatym nie ma mocy. pod obciazeniem dochodzi do 3tys obrotow i dalej juz tylko zamula. na jalowym ladnie wkreca sie na kazde obroty. lubi tez zgasnac, ale ma lepsze i gorsze chwile, czasem chodzi jak dawniej, czasem nie moge ruszc z miejsca. swiece wykluczam. uszczelka pod monowtryskiem jest cala, wiec chyba tez. czego jeszcze sie czepic, pomozcie
silnik zdaje sie ze rp 1.8, golf ii gt z 90 roku. powiedzcie jak to sprawdzic to podam na pewno

przepraszam za brak polskich znakow ale cos sie sypnelo w kompie

: śr sie 02, 2006 16:58
autor: kawowy19
sprawdz filtry paliwa i powietrza, moze być sonda, moze krokowiec
napisałeś ze nie chce Ci sie krecić powyżej 3 tys to moze prócz wyzej wymienionych rzeczy być róznież katalizator zapchany juz ale najpierw bym sprawdził sonde, filtry no i krokowca

: śr sie 02, 2006 18:01
autor: gosia
ja mialam identycznie tak jak napisal kawowy po wymianie filtra powietrza , paliwa i swiec wsjo jest ok :bajer:

: śr sie 02, 2006 18:51
autor: specWROC
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55364

odniose sie do mojego tematu założonego jakiś czas temu:D
miałem podobny problem jak ty :bigok:

: czw sie 03, 2006 12:42
autor: kawowy19
specWROC, pamietaj że stefek000, ma benzyniaka - to troszke inaczej
ale właśnie tez poszło u Ciebie o filtry i byc moze u stefek000, tez tak bedzie.
pozdrawiam!!

: czw sie 03, 2006 17:37
autor: specWROC
kawowy19 pisze:specWROC, pamietaj że stefek000, ma benzyniaka - to troszke inaczej
ale właśnie tez poszło u Ciebie o filtry i byc moze u stefek000, tez tak bedzie.
pozdrawiam!!

wcześniej miałem auto benzynowe i wystarczyło że zatankowałem jakieś gorsze paliwo i objawy dokładnie takie same jak w dieslu:D :satan:

: pt sie 04, 2006 10:24
autor: ppoll27
Ja bym jeszcze zwrocil uwage na przeplywomierz, pompe paliwa, kable, cewke i kopulke... A moze cos bylo ostatnio zmieniane w aucie ?? Moznaby tez zerknac na kody blyskowe http://vw2.info/vwforum/kody/ ... :bigok:

: pt sie 04, 2006 11:23
autor: emgrala
sprawdz najpierw to co latwo sprawdzic:
- odepnij leme z akumlatora na jakies 15 min (moze jakis blad)
- odepnij kabelek od sony lambda i odpal silnik (moze dostaje bardzo uboga mieszanke)
- sciagnij kopulke i zobacz na styki i szczotke (moze szczotka sie wiesza albo styli wypalone)
- zobacz tez palec rozdzielacza moze jest tuz popalony
a moze jakies dziwne paliwo albo zapczhny filterek od paliwa

: pt sie 04, 2006 12:22
autor: kawowy19
to moze jeszcze być jak napisał emgrala, komputer że źle steruje dawką paliwowo-powitrzną , i cewke i palec też spójrz

: ndz sie 06, 2006 21:45
autor: stefek000
dzieki za wszystkie rady. jeszcze nie opanowałem awarii, ale walcze.

-filtr paliwa, niestety nie wiem gdzie sie znajduje :/ ale poszukam na forum czegoś i jutro postaram sie sprawdzić
- filtr powietrza czysty, przedmuchałem go (jak wyjmuje rure od niego to nic sie nie zmienia)
- sonda: poprzedni wlasciciel zalazyl jakas trefna, na 4 kabelki i goscie w warsztacie mi ja odlaczyli i zrobili, jak to nazwali, tryb awaryjny, mowili ze mozna tak jezdzic, ale przy najblizszej okazji mam sie zaopatrzyc w jakas wlasciwa. powiem tylko ze usterka ta wystapila u mnie kiedys wczesniej, przed tym trybem awaryjnym , ale sama ustapila po paru dniach. jesli dobrze mysle to podlaczam ta sonde (taki okragly wtyk do okraglego gniazda, chyba jest tam jedna blaszka w srodku tylko) i nic sie nei zmienia
- krokowiec: slyszalem juz o tym, ale nie faluja mi obroty wiec racej to wykluczam, chociaz jesli uda mi sie wziasc skads jakis krokowiec na probe to na pewno to sprawdze
- katalizato nie sprawdzalem
- swiece sa nowe i ladnie wypalone, iskry sa rownomierne, badalem stroboskopem, rowniez po wyjeciu ich podczas pracy silnika na kazdej nastepuje "zawachanie" silnika wiec chyba to odpada
- paliwo: raczej nie, tankuje w statoilu najczesciej, jakis niepewnych paliw nie wlewalem
- przeplywomierz, pompa paliwa, cewka, kopulka, palec rozdzielacza - nie wiem jak to posprawdzac, ale sproboje sie czegos dowiedziec i podłubac
- kable posprawdzane, trzeba bylo zalutowac jeden i troche poizolowac, ale nie pomoglo
- zmian w aucie brak, odkad kupilem nie grzebalem w silniku
- kodyy bliskowe - probowalem, ale nie wiedziec czemu po przekreceniu zaplony dioda swieci sie caly czas, nic nie daje zwieranie do masy itp, nie wiecie co to moze byc?
- komputer resetowalem metoda z forum od bmw :) zdjecie klam, zwarcie ich na 10 minut, 5 minut na jałowym, przejechanie 3 razy przez pelne pasmo obrotow i pozwolenie na wytracenie obrotow do poziomu jalowego, pomoglo ale tylko na jakis czas, znowu wszystko zaczyna sie od poczatku :/ moze teraz jezdzi sie ciut lepiej, ale czuc co chwila jak minimalnie hamuje silnikiem, mimo ze gaz trzymam nieruchomo, czasem mocno i trzeba kombinowac zeby sie nie zatrzymal. da sie jezdzic, ale to nie te sam samochod :/ nie czuc wogole tego 1.8

mam nadzieje ze ktos to przeczyta i poradzi co dalej, jutro postaram sie posprawdzac co sie da z tego co nie sprawdzalem

: ndz sie 06, 2006 22:48
autor: kawowy19
kopułke ściągnij i zobacz czy wtyki nie są zaśniedziałe i czy palec nie przytopiony,brudny.
jednak na moje to bym z tą sonda powalczył i podłączył jak należy a wtedy mozna dalej szukać.

: ndz sie 06, 2006 23:09
autor: stefek000
tylko jak ją podlaczyc? nie wiem czy teraz jest dobrze podpieta. i czy ten tryb awaryjny to tylko wypieta sonda czy cos jeszcze. postaram sie zrobic jutro zdjecie tej sondy. ktoro to kopułka? bo jesli chodzi o obudowe wtrysku to tam wszystko wygladało ok, troche w oleju tylko skąpane

: pn sie 07, 2006 16:45
autor: kawowy19
kopułka to ta puszka do której sa podpiete przewody wysokiego napiecia

: pn sie 07, 2006 21:15
autor: stefek000
ok dzieki, a gdzie znajduje sie filtr paliwa i ten jego zaworek co to trzeba go odkrecic zeby oczyścić? sory za głupie pytania ale w mechanice stawiam pierwsze kroki :P