Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
kamil92
- Nowicjusz

- Posty: 42
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 15:58
- Lokalizacja: łódzkie
-
Kontakt:
Post
autor: kamil92 » wt sie 01, 2006 22:28
Witam.
Mam silnik 1,6 AEE wielopunkt i zauważyłem niepokojące zjawisko. Po przekręceniu kluczyka słychac taki dziwny gwizd/świst z silniczka krokowego przy przepustnicy. Wydaje mi się że ten odgłos powinien ustać po kilku/kilkunastu sekundach ale słychać go cały czas, nawet podczas pracy silnika jak sie dobrze wsłuchac...Czy mam się szykować na wymiane tego cuda?? Czy ktoś mógłby sie wypowiedziec czy ma taki sam objaw?
Dzieki, pozdrawiam

-
mmksk
- Użytkownik

- Posty: 390
- Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
- Lokalizacja: Śląsk
-
Kontakt:
Post
autor: mmksk » śr sie 02, 2006 07:51
Z tego co wiem to silnik krokowy wykonuje minimalne ruchy, ustawiając przepustnice więc on chyba raczej nie powinien świszczeć, a co do wymiany to w AEE trzeba wymienić cały element tzn. silnik krokowy z przepustnicą
Pozdrawiam
-
kamil92
- Nowicjusz

- Posty: 42
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 15:58
- Lokalizacja: łódzkie
-
Kontakt:
Post
autor: kamil92 » śr sie 02, 2006 10:07
a jeszcze zapytam: wiesz może ile ten element cały kosztuje mniej więcej? oczywiscie używany bo nowy będzie pewnie bardzo drogi

-
mmksk
- Użytkownik

- Posty: 390
- Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
- Lokalizacja: Śląsk
-
Kontakt:
Post
autor: mmksk » śr sie 02, 2006 10:14
Mi mechanik oferował nowy od kolesia który również miał problem z obrotami i pospieszył sie i kupił silnik krokowy z przepustnica a jego usterka była zupełnie inna i chciał mi go sprzedac za 450zł ale nowy. Ja to olałem i po miesiącu obroty troszeczke się wyrównały, silnik krokowy sie ułożył. Napewno używki sa dużo tańsze ale cen nie znam.
-
kamil92
- Nowicjusz

- Posty: 42
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 15:58
- Lokalizacja: łódzkie
-
Kontakt:
Post
autor: kamil92 » śr sie 02, 2006 10:18
dobra to będę coś działał w tym temacie, dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi
Pozdrawiam
VW Golf MK5 1.9 TDI 2005r.
-
bambi
- Mały gagatek

- Posty: 81
- Rejestracja: czw kwie 07, 2005 17:51
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontakt:
Post
autor: bambi » czw sie 03, 2006 12:07
-
oka2003
- Nowicjusz

- Posty: 4
- Rejestracja: wt sty 17, 2006 18:47
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
Kontakt:
Post
autor: oka2003 » czw sie 03, 2006 18:12
Opanuj się z wymianą krokowca człowieku !!! Silniczek krokowy pracuje cały czas podczas pracy silnika na jałowym biegu - i tak ma być ! Pompuje powietrze do kolektora przy zamkniętej przepustnicy ( potrzebne do spalania paliwa ) - niczego nie przesuwa ! Mam nadzieję że jasno się wyraziłem. Poczytać rady na tym forum to można by wszystko w samochodzie powymieniać

-
kamil92
- Nowicjusz

- Posty: 42
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 15:58
- Lokalizacja: łódzkie
-
Kontakt:
Post
autor: kamil92 » czw sie 03, 2006 19:59
oka2003 pisze:Opanuj się z wymianą krokowca człowieku !!! Silniczek krokowy pracuje cały czas podczas pracy silnika na jałowym biegu - i tak ma być ! Pompuje powietrze do kolektora przy zamkniętej przepustnicy ( potrzebne do spalania paliwa ) - niczego nie przesuwa ! Mam nadzieję że jasno się wyraziłem. Poczytać rady na tym forum to można by wszystko w samochodzie powymieniać

Ale chyba sie mylisz...on niczego nie pompuje tylko uchyla bądź domyka przepustnice - rozebrałem to i dokładnie obejrzałem. A ten objaw jest conajmniej dziwny u mnie bo dzisiaj widziałem (wsłuchałem sie) w odgłosy takiego silniczka u kumpla w polo z silnikiem 1.4 AEX i faktycznie po przekręceniu kluczyka słychać go i po około 10 sek milknie. Czyli już wiem że u mnie jest coś nie tak tylko jeszcze kwestia czy to wina silniczka czy komputera, który podaje mu napięcia do sterowania. Chyba bez zczytania kodów sie nie obejdzie
Pozdrawiam.
VW Golf MK5 1.9 TDI 2005r.
-
Jacenty85
- Forum Master

- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
-
Kontakt:
Post
autor: Jacenty85 » czw sie 03, 2006 23:54
Witam! Jeśli twojemu kumplowi coś stuka przez 10 sek. to niech se zaadoptuje przepustnice bo nastawnika przepustnicy nie powinno być wcale słychać. Założe sie ze mu się przydławia...Jeżeli Ci swistał moze coś jest nie tak z nim radziłbym zdjąć przeczyscić i zrobić adaptacje VaGiem kanał 001. Moze nie może się nastawić samoczynnie. Co do przepustnic cena jaką ci oferował jest bardzo dobra. Pewnie to podróbka na allegro masz takie po 420 zł ale z gwarancją. Za oryginalną używke cenią sobie około 500zł natomiast za oryginał 1400zł. Przepustnice pasują tez od silnika AEX do AEE. Tylko pamietaj samo przekręcenie przepustnicy nic nie da bez jej zaadoprtowania na kompie. I pod żadnym pozorem nie ściągaj klem z akumulatora bo to równa się równiez ponownej adaptacji. A chciałbym wiedziec czy masz jakieś niepokojące objawy pracy silnika tzn...przygasanie nierownie obroty czy drżenie????pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt sie 04, 2006 23:20 przez
Jacenty85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
kamil92
- Nowicjusz

- Posty: 42
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 15:58
- Lokalizacja: łódzkie
-
Kontakt:
Post
autor: kamil92 » pt sie 04, 2006 00:51
Widzisz dobrze że mi powiedziałes...klemy niestety zdejmowałem raz jak wymieniałem aku na nowy a drugi jak wymieniałem bendlix w rozruszniku. Czyli teraz mam podjechac na VAGa i mają zaadoptowac ustawienia przepustnicy tak? Co do Twojego pytania to raczej nic takiego nie zauważyłem...silnik pracuje równo bez zastrzeżeń.
VW Golf MK5 1.9 TDI 2005r.
-
Jacenty85
- Forum Master

- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
-
Kontakt:
Post
autor: Jacenty85 » pt sie 04, 2006 23:28
Tak masz podjechać na VaGa lub tez do jakiegoś czarodzieja co się zna. Tam z rozpedu podalem kod 098 u CIebie ponieważ masz system Magnetti Marelli należy do adaptacji użyć kodu 001. Dopilnuj żeby ten magik wykasował wszystkie błedy zanim przystąpi do adaptacji!Najpierw ma przegrac program, później zczytać i usunąć błędy i na końcu zaadoptować przepustnice lub wprowadzić nastawy podstawowe kanałem 001! Wylącz wszystkie odbiorniki i nie dotykaj pedału gazu!Napiecie na aku musi być minimum 11.5 volta. Mam jeszcze pytanie?czy dokładnie oczyśiłem przepustnice tzn:nie tylko sam komin i klapke ale także ten mniejszy kominnek co idzie z niego wężyk (patyk do uszu i benzyna ekstr)Dodam jeszcze że najważniejsze jest miejsce łączenia komina z klapką tam ma nie być zadnego brudu. Powodzenia! ps twój kolega tez niech se adaptacje zrobi bo u niego też coś nie gra!Chociaż powiem Ci osobiście coś co zaobserwowałem przez pare lat grzebania przy autach...jak chodzi to nie ma co się marwić i nie wymyślać sobie problemów bo staniesz się niewolnikiem samochodu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości