Strona 1 z 1
Problem z systemem ABS w golfie 2
: pn lip 31, 2006 23:06
autor: eidos
Witam wszystkich, mój problem jest następujący. Mam golfa 2 z 90r, który ma zamontowany oryginalnie system ABS. Od niedawna zauważyłem, że podczas hamowania tylko lewa strona hamuje. Oczywiście ABS nie pozwala blokować kół na tej właśnie stronie. Pedał hamulca robi się twardszy niż zwykle a lewa strona nie hamuje wogóle. Takie hamowanie zdarza się czasami. Większość czasu hamulec działa normalnie. Jeśli ktoś wie jak to naprawić, oczywiście nie wyłączając ABS to proszę o pomoc.
Dziękuję z góry.
: pn lip 31, 2006 23:13
autor: asdef2
Posprawdzaj czujniki z abs-u moze tylko wystarczy ze je dobrze wyczyscisz i bedzie ok. Ja w moim mialem przerwany kabel od czujnika ale nawet jak go polaczyle to kontrolka z abs-u dalej swieci i abs niestety nie dziala
: pn lip 31, 2006 23:20
autor: eidos
Oczywiście walnąłem gafę to prawa strona hamuje zawsze a lewa czasami nie. Zdarza się to czasami, ale ABS zawsze działa.
: wt sie 01, 2006 00:14
autor: Stroosiu
Skoro piszesz, że ABS zawsze działa to może przyczyna tkwi w hamulcach, że nie zawsze hamują jak trzeba. Co do ABS'u sprawdź czujniki(kontrolka ABS'u zawsze powinna się nie świecić) Możesz także zresetować kompa od ABS'u. Ale trzeba go odłączyć na dość długo, bo spece mi mówili, że ma podtrzymanie na pamięć. Pozdrawiam
: wt sie 01, 2006 00:29
autor: MaLiBU
jezeli jest fabryczny ABS to jest w okolicach hamulca recznego wyprowadzona kostka diagnostyczna. Za pomoca tzw kodu błyskowego mozna ondalesc usterke. Na ruskiej stronie (w dziale linki pewnie jest) jest po angielsku manual jak to sprawdzac, podpinac i odczytywac. Szukaj w dziale brakes, ABS tavres czy jakos tam... albo mk2 albo corrado(to samo generalnie)... i wszystko sie wyjasni.
A Kolega nizej - przewodow od czujnikow ABSu nie mozna lutowac, zmienia sie chyba opornosc i generalnie jest to juz do wymiany... ale profilatycznie bym sprawdzil kodami.
: wt sie 01, 2006 00:39
autor: eidos
Dzięki chłopaki. Jutro pobawie się w reset. Złączka faktycznie jest więc poszukam o tych kodach błyskowych w ABSach i może coś się wyjaśni.
Dzięki
: wt sie 01, 2006 07:28
autor: asdef2
No juz tak kiedys slyszalem ze tych przewodów nie mozna lutowac. ale co mam zrobic
nie orientujesz sie moze jaka ma długosc taki przewod?? to jest tylne lewe koło. I najwazniejsze ile on moze kosztowac??
: wt sie 01, 2006 09:59
autor: Gwiazdor
Kostka diagnostyczna jest pod mieszkiem dźwigni biegów.
Sprawdź jeszcze co się dzieje po odpieciu bezpiecznika ABSu. Jak wtedy hamuje czy wszystkie koła jednakowo.
Jakby była awaria ABSu to wtedy by przechodził w stan awarii i w ogóle by nie działał.A nie tak że jedna strona hamuje bez ABSu a druga z ABSem.
: wt sie 01, 2006 11:00
autor: eidos
Może faktycznie wyjme bezpiecznik od ABSów i pojeżdże troche. Zobaczymy czy wtedy będzie na wszystkie koła zawsze hamował. Na razie dzieki wszystkim
: wt sie 01, 2006 11:55
autor: inek01
Mozesz sprobowac sposobu opisanego w tym temacie. Nie praktykowalem osobiscie, ale podobno dziala...
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=1000