Czujnik ciśnienia oleju kontrolka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maciek.dom

Czujnik ciśnienia oleju kontrolka

Post autor: maciek.dom » sob sty 22, 2005 21:20

Mam problem z kontrolką oleju stan oleju jest dobry i przy rozgrzanym silniku mruga i brzeczy na forum poruszony był ten temat ale niebyło rozwiązania wiecej przypadkowosci w tym moze mi powiecie o co biega bo mnie to wykonczy ten brzenczyk <grrr> silnik 1,8 Golf III
Z góry dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony śr maja 30, 2007 12:46 przez maciek.dom, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » ndz sty 23, 2005 00:40

No tak bylo o tym i to duzo i kazdy opisywany przypadek moze miec miejsce. Dla pewnosci czy z silnikiem wszystko ok jedz do warsztatu niech ci zmiaza cisnienie. Poczytaj tamte tematy tam juz to wszystko bylo :bajer:



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz sty 23, 2005 01:45

Jako ciekawostkę mogę dodać że VAG w swoich autach tak to wymyslił, że brzęczyk odzywa sie tylko powyżej 2000rpm. Poniżej tych obrotów wogóle się nie włączy, niezaleznie czy w silniku jest oliwka czy nie. Dlatego nie powinno się lekceważyć głupiutkiego brzęczyka, tylko porządnie zdiagnozowac problem.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

79Adam79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob lis 20, 2004 16:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 79Adam79 » ndz sty 23, 2005 02:44

koleś mój kupił niedawno od swojego szwagra mk2 1,8 gti i od dziesięciu lat od kiedy to mk2 jest w Polsce to ten brzęczyk sie włącza na zakretach lu przy jeździe pod górę, i sam nie wie co zrobić-ciśnienie w garach dobre, ciśnieb\nie oleju też dobre-golfik super(miękka deska,komp pokładowy,kubły ala sport,ciemne lampy z tyłu,obniżana zawiecha,tłumik remusa pełna klapa z tyłu) i wogóle super ale ten brzęczyk do szału doprowadza, ale co zrobić skoro 10 lat brzęczy to może niech brzęczy najwyżej się silnika innego poszuka-tak mój koleś stwierdził :grin: w końcu i tak swoje przejeździł



Awatar użytkownika
Hi-Jack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 03, 2004 11:08
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Hi-Jack » ndz sty 23, 2005 15:50

dokładnie temat poruszany wielokrotnie i nic :grrr: Zrobilem już swoim mkIII 1.8 jakieś 3 tys. km i myślę że jakby się miało coś stać to już bym wykończył silnik a wcale go nie oszczędzam. Jak będzie kasa to silnik pojdzie do rozebrania, bo pompa oleju wykluczona. Przyczyna się znajdzie albo dzwonie do strefy 11 :grin:


Pełen sandał, gaz w podłodze...

Awatar użytkownika
Hi-Jack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 03, 2004 11:08
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Hi-Jack » ndz sty 23, 2005 15:50

dokładnie temat poruszany wielokrotnie i nic :grrr: Zrobilem już swoim mkIII 1.8 jakieś 3 tys. km i myślę że jakby się miało coś stać to już bym wykończył silnik a wcale go nie oszczędzam. Jak będzie kasa to silnik pojdzie do rozebrania, bo pompa oleju wykluczona. Przyczyna się znajdzie albo dzwonie do strefy 11 :grin:


Pełen sandał, gaz w podłodze...

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sty 23, 2005 16:51

brzeczyk sie wlaczy jezeli przez okolo3 sekundy pow. 2000 obr cisnienie oleju nie przekroczy wymaganego cisnienia czyli 2 bar. za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju. i tu mala informacja te czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2 bar z dokladnoscia plus minus 0,2 bar wiec kto posiada czujnik bialy a nie chce wymieniac panewek i pompy oleju moze zalozyc czarny i na jakis czas pomoze. co do tego silnika co pod gore brzeczy to sa dwa wyjscia albo sie przegrzewa olej ale nie ma plyty "anty spienacza" na smoku pompy oleju
wykonczyc silnika sie nie wykonczy od razu poniewaz cisnienie oleju jakies powinno zawsze byc. wiec tylko lekko sie go katuje
a na marginesie jezeli podczas przekroczenia 2 tys obrotow na czas wiekszy niz 3 sekundy cisnienie sie nie pojawi to brzeczyk bedzie krzyczal nawet na wolnych az do momentu gdy nie pojawi sie masa z czujnika wyzej opisanego
ostatecznie zawsze jest lotos 20w50


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Greq

Post autor: Greq » ndz sty 23, 2005 19:00

Tez mam ten problem.. silnik zimny jest okej.. jak juz sie rozgrzeje.. to w czasie jazdy zaczyna migac kontrolka oleju ( kiedys brzeczalo.. teraz juz nie ) .. jak dodam GAZU to przestaje migac.. po pewnej chwili znowu..

Kiedy tak sie dzieje ? .. jade przykladowo 60-70 i jakas babcia postanowi przejsc na druga strone ulicy.. wiadomo hamuje .. sprzeglo wciskam i obroty automatycznie spadaja i jak wskaznik spada to dochodzi nawet do 0,3-0,4 ( 300 - 400 ) obrotow i lampka zaczyna migac , pozniej silnik tyrkocze.. i potrafi zgasnac.. CO TO MOZE BYC ? nie wiem :) moje wszelkie sugestie i sprawdzania zawodza

dla formalnosci GOLF II ( Silnik z Golfa III 1,4 )



Awatar użytkownika
bufu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt sie 31, 2004 15:23
Lokalizacja: zdolny śląsk

odp

Post autor: bufu » wt sty 25, 2005 21:10

też mi mrygało i brzęczało po przekroczeniu 2000 obrotów ale się znieczuliłem i po pewnym czasie ok 3 tygodni przestało samoistnie. dodam że od tamtej chwili tj od listopada zrobiłem jakieś 12 tyś kilometrów i się nie zaświeciło ani razu :jezor: silnik wykluczam jest w nim ciśnienie ok
pozdrawiam



mariusz_sor

Post autor: mariusz_sor » śr sty 26, 2005 01:14

(VW Vento 1,6 93r )A ja mam na odrwot, przy zimnym lampka caly czas miga, jak silnik lekko sie podgrzeje miga tylko powyzej 1000, jak chodzi na niskich obrotach przestaje migac, brzeczyk nie chalasuje, tylko sama kontrolka, moze to czujnik???



Greq

Post autor: Greq » pt sty 28, 2005 20:24

No i ja mialem to samo , wymienilem czujnik i jest OKEJ :) taki czujnik do golfa 2 -> 18 zl :P ( na 99% przestalo bo rozgrzalem go i wszystko ok) ale sprawdze na dluzszej trasie. Pozdrawiam



oaieuy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn sty 31, 2005 21:42
Kontakt:

Post autor: oaieuy » pn lut 14, 2005 19:59

brzeczyk sie wlaczy jezeli przez okolo3 sekundy pow. 2000 obr cisnienie oleju nie przekroczy wymaganego cisnienia czyli 2 bar. za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju. i tu mala informacja te czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2 bar z dokladnoscia plus minus 0,2 bar wiec kto posiada czujnik bialy a nie chce wymieniac panewek i pompy oleju moze zalozyc czarny i na jakis czas pomoze. co do tego silnika co pod gore brzeczy to sa dwa wyjscia albo sie przegrzewa olej ale nie ma plyty "anty spienacza" na smoku pompy oleju
wykonczyc silnika sie nie wykonczy od razu poniewaz cisnienie oleju jakies powinno zawsze byc. wiec tylko lekko sie go katuje
a na marginesie jezeli podczas przekroczenia 2 tys obrotow na czas wiekszy niz 3 sekundy cisnienie sie nie pojawi to brzeczyk bedzie krzyczal nawet na wolnych az do momentu gdy nie pojawi sie masa z czujnika wyzej opisanego
ostatecznie zawsze jest lotos 20w50
Wyczerpujące wyjaśnienie, mam jednak kilka uwag(pytań):
1.
za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju
- za włączenie brzęczyka odpowiada tylko czujnik biały
2.
czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2
- nie obydwa czujniki się zwierają po przekroczeniu ciśnienia, czarny(raczej brązowy) jest zwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np. wyłączony silnik), a otwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe, natomiast biały odwrotnie-jest otwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np.wyłączony silnik), a zwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe.
- nie jestem pewien czy te wartości ciśnienia są poprawne(w książce pisze że czujnik brązowy jest 0,3 bar, a biały 1,8 bar. Ale może to nie być tak do końca bo napisali tam też że w silniku z mk3 (ABS 1.8 GT) czujnik brązowy znajduje się w głowicy , co jest nie jest prawdą, gdyż obydwa znajdują się na wspornku filtra oleju.(przynajmniej w moim tak jest)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



mariusz_sor

Post autor: mariusz_sor » czw lut 17, 2005 00:13

Kurde, wymienilem obydwa czujniki, sprawdzilem cisnienie oleju, jest dobre, wymienilem olej z filtrem i dalej mam o samo (mryga kontrolka oleju), juz mi brak pomyslow co moze byc. pozdrawiam



maciek.dom

Post autor: maciek.dom » czw lut 17, 2005 11:30

I tak dalej niewiem z czego to sie wzieło brzeczało i chyba narazie brzeczec bedzie dzieki za odpowiedzi ale i tak nic niewiem jak to zrobic wszystko gra tylko ten <brzeczyk> :hmm: :grrr: co moze byc tego powodem i jak to zrobic dla mnie moze sie juz wiecej nie włączyc nawet jak oleju nie bede miał



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 322 gości