Strona 1 z 2

LINIE K i L W OBD2 MK3

: sob sty 22, 2005 18:26
autor: Adamm
Witam

Chcialem sie podlaczyc i zdiagnozowac sobie auto ale caly czas wyskakiwalo mi ze auto nie jest kompatybilne z OBD 2. Sprawdzilem wtyczke i jest na niej + i -.
Zaczalem wiec rozbiorke deski i grzebanie w kablach. Okazalo sie ze linia K i L (zolty i szaro - nialy przewod) ida saobie i wchodza do kostki przy kolumnie kierwonicy.
Cos mnie tknelo i to sprawdzilem. Okazalo sie ze jest to pusta kostka prawdopodomnie tylko do trzymania kabli bo mozna ja swobodnie wyjac i nie jest ngdzie dalej podlaczona.

I teraz moje pytanie: gdzie prawidlowo powinny isc te kable?? Gdzie je podlaczyc?? Moze mi ktos wytlumaczyc to lopatologicznie lub umiescic foto??

Z gory dzieki za szybkie info.

: sob sty 22, 2005 20:16
autor: evolution
zobacz pod guma lewarka tam tez moze byc zlacze albo podaj symbol silnika podam piny na sterowniku jak bede wiedzial

: sob sty 22, 2005 20:21
autor: Adamm
Zlacze znalazlem bez problemu. Jest ono kolo popielniczki i z niego pod deska ida kable. dwa z nich to plus i masa i one sa ok.

Dwa pozostale z tego co sie orientuje to linie K i L ida one do takiej czarnej kostki przy kolumnie kierownicy. Sprawdzielm ja dokladnie i jednak ona jest kostka polaczeniowa ale poza tymi dwoma kablami ze zlacza to w tej kostce jest tylko jeden jeszcze. Tak jakby brakowalo jednego. Prawdopodobnie dlatego program mi wywala ze auto nie jest kompatybilne z OBD 2. A chyba powinno byc?? A moze sie myle??

: sob sty 22, 2005 20:25
autor: evolution
symbol silnika???
ten przewod laczy sie z drugim przy bezpiecznikach

: sob sty 22, 2005 20:32
autor: Adamm
szczerze mowiac nie mam pojcia jaki mam symbol silnika poczatek nr VIN to WVWZZZ1HZRB.........

a co do wychodzacego kabla to nie powinny wychodzic 2? powinno chyba byc 2 na 2 a nie 2 na 1

: sob sty 22, 2005 20:35
autor: evolution
moze to jeszcze migowe???:)
silnik pojemnosc?? i rok produkcji i system wtrysku?

: sob sty 22, 2005 20:48
autor: Adamm
silnik to 1.9 TDi 1994 rok a co systemu wtrysku nie mam pojecia.

raczej nie migowe hehe bo by nie bylo wtyku

wyslalem Ci wiadomosc na PW ale nie wiem czy doszla

: sob sty 22, 2005 22:17
autor: Corvax
To 1Z, ale coś musiało być dlubane, skoro się nie chce łączyć. Robisz to VAGiem, czy programem?

: sob sty 22, 2005 22:23
autor: evolution
to w ciemno mozesz wymieniac ten wtrysk bo on bledow nie wykarze a beda spadki mocy. sprawdz jescze male kolko na wale korbowym robilem kts 650

: sob sty 22, 2005 22:40
autor: Adamm
robilem to paroma programami
w VAG com robilem test kompatilnosci i pisalo ze jest niekompatybilny
w innych programach wogole nie wykrywalo polaczenia.

wydaje mi sie ze nie ma jakiegos kabla podlaczonego


podlaczenie wyglada mniej wiecej tak

Obrazek

: ndz sty 23, 2005 00:06
autor: abc
Mnie to nie wygląda na złacze diagnostyczne.

: ndz sty 23, 2005 00:13
autor: evolution
bo to prawie napewno nie jest zlacze poszukaj pod guma lewarka dwoch malych dwupinowqych kostek, lub obok stacyjki mozesz znalezc plastyk z blyskawica i pod nim jest wtyk obd

: ndz sty 23, 2005 00:59
autor: Adamm
wiem ze to nie jest zlacze OBD. To jst kostka o ktorej pisalem a ktora znalazlem nad bezpiecznikami kolo kolumny kierownicy.

Przwody idace z prawej strony ida wlasnie do wtyku OBD (pomijam mase i plus)

Natomiast z drugiej strony tej kostki wychodzi tylko jeden przewod.

I teraz nie wiem czy brakuje tam jedego przewodu czy poprostu mam zlacze nie z liniami K i L tylko mam polaczone obie te linie w jedna.

: ndz sty 23, 2005 01:04
autor: abc
Nie wiem jak w dieslach ale często przy braku komunikacji zalecane jest zwarcie linii K i L i to pomaga .