Strona 1 z 1

Benzyna w oleju (MKII 1,3i)

: pn lip 31, 2006 14:25
autor: Jurak
Witam

Wczoraj podczas cotygodniowego sprawdzenia zauważyłem że przybyło mi oleju w silniku. Sprawdziłem korek - brak białej mazi więc wydaje mi się że nadmiar oleju nie pochodzi z ukł chłodzenia. Powąchawszy bagnet wyczułem w oleju benzynę więc znalazłem przyczynę - do oleju dostaje się benzyna. W związku z powyższym mam pytanie czy ktoś może znać przyczynę przedostawania się oleju do silnika.

Pozdrawiam
Adam Jurak

: pn lip 31, 2006 14:42
autor: Al ca pono
Pewnie jakieś uszczelnienie puściło

: pn lip 31, 2006 17:42
autor: Paweł NPI
Jurak pisze:czy ktoś może znać przyczynę przedostawania się oleju do silnika.
??????????????????
Nie jestem pewien czy to nie pierścienie...

: pn lip 31, 2006 23:22
autor: TAZ
To raczej nie pierścienie ale jak jeździsz na małych trasach to one też się przyczyniły do przenikania benzyny. W silnikach 1,3 najczęstszą przyczyną przedostawania się benzyny do oleju jest uszkodzona pompa paliwa. Mowa oczywiście o mechanicznej pompie montowanej na głowicy.

: wt sie 01, 2006 09:41
autor: rafekde
w temacie
(MKII 1,3i)
takze to nie pompa bo w silniku z wtryskiem znajdje sie z tylu przy zbiorniku
TAZ pisze: jak jeździsz na małych trasach to one też się przyczyniły do przenikania benzyny
kiedy byl wymieniany olej, moze warto pomyslec o wymianie

_____________pozdrawiam

: wt sie 01, 2006 10:30
autor: emgrala
Witam. W NZ olej rosnie (najczesciej) przez uszkodzone wtryskiwacze - puszcza benzyne na postoju jak silnik wylaczony tak dlygo jak cisnienie spadnie na pompie niby niewiele ale po paru miesiacach troszke sie uzbiera (splywa paliwo do cylindrow a potem przez pierscienie do oleju) zobacz czy jak sciagniesz korek wlewu oleju cz smierdzi benzyna. Mi tak sie kiedy stalo

: wt sie 01, 2006 12:27
autor: TAZ
rafekde pisze:w temacie
(MKII 1,3i)
takze to nie pompa bo w silniku z wtryskiem znajdje sie z tylu przy zbiorniku
TAZ pisze: jak jeździsz na małych trasach to one też się przyczyniły do przenikania benzyny
kiedy byl wymieniany olej, moze warto pomyslec o wymianie

_____________pozdrawiam
A gaźnikowce ????

: wt sie 01, 2006 12:43
autor: Jurak
Uff to mnie ucieszyliście po rozmowach w pracy część osób twierdziła że jest to uszkodzona uszczelka pod głowicą. Tak a propo jak można wykluczyć padnętą uszczelkę ? Może ktoś zna sposób na sprawdzenie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi

: wt sie 01, 2006 21:51
autor: rafekde
TAZ pisze:A gaźnikowce ????
no a w goznikowacach przez pompe przymocowana do glowicy silnika :pub:

ja to napisalem bo zauwazylem 1.3i wiec to chyba raczej wtrysk:)
Jurak pisze:Uff to mnie ucieszyliście po rozmowach w pracy część osób twierdziła że jest to uszkodzona uszczelka pod głowicą. Tak a propo jak można wykluczyć padnętą uszczelkę ? Może ktoś zna sposób na sprawdzenie?
uszczelka to nie tragedia wymianialem przy 123 tkm, jak sprawdzic.. skoro benzol do oleju to rownie dobrze przez wadliwa uszczelke olej do benzolu, dymi na niebiesko?

_______________pozdrawiam

: śr sie 02, 2006 08:46
autor: emgrala
Jurak pisze:jak można wykluczyć padnętą uszczelkę ?
Objawow jest pare:
- bialy dymek z tlumika
- ubywa plynu w zbiorniczku wyrownawczym
- bardzo twarde weze w ukladzie chlodzenia
- babli sie w zbiorniczku wyrownawczym
- olej (taki karmel) w plynie w zbiorniczku
- woda w oleju (karmel) na bagnecie

: śr sie 02, 2006 17:26
autor: rafekde
emgrala napisal
Objawow jest pare:
te objawy dotycza przenikania plynu do komory spalania a uszczelka moze roznie sie rozpruc. tu akurat wydaje sie ewentualna mozliwosc paliwo-olej, plyn chlodzacy nie wchodzi w gre

______________pozdrawiam

: czw sie 03, 2006 09:31
autor: emgrala
rafekde pisze:te objawy dotycza przenikania plynu do komory spalania
wymienilem najczesciej wystepujace objawy jakie sa przy walnietej uszczelce pod glowica bo prosil o to Jurak
a sama uszczelka nic ma do problemu przedostawania sie benzyny do oleju
benza moze sie przedostawac w NZ do oleju jedyna droga przez wtryskiwacze
(brak im szczelnosci) tak jak to opisalem predzej