jeszcze raz o drążku kierowniczym MK2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzych79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lip 22, 2006 23:27
Lokalizacja: bieszczady

jeszcze raz o drążku kierowniczym MK2

Post autor: krzych79 » ndz lip 30, 2006 20:02

Podczas demontażu stacyjki zdjąłem razem z nią drążek kierowniczy (golf II) rodzielił się on w połowie długości gdyż jest łączony -wsuwany jeden w drugi, ze srodka wypadła jakaś blaszka. Przy składaniu ma ona jakieś znaczenie??? Pomóżcie zebym czegoś nie spier.... choć boję się ze już nieźle wtopiłem. Jak ktoś wie o co chodzi proszę o szybki odzew i instrukcje co zrobić



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » ndz lip 30, 2006 23:40

po pierwsze masz chyba na myśli wał kolumny kierowniczej a nie drążek kierowniczy( drążek kierowniczy to wg mnie element łączący przekładnię kierowniczą ze zwrotnicą).
a teraz moja myśl- blaszka ta moze miała kasować luz między jedną częścią wału a drugą(jakby pasowanie ciasne), a dla bezpieczeństwa to wg mnie(osobiste zdanie) chyba nie ma dużego znaczenia-jena część wału przykręcona jest na dole do krzyżaka, a na górze przykręcając kierownicę niepozwalasz aby wał chciał wpaść wgłąb obudowy kolumny kierowniczej, a uskok( zwiękrzenie śrebnicy wału pod stacyjką uniemożliwia wysunięcie się wału z kierownicą wgłąb kabiny
przeczytajcie to, spróbójcie zrozumieć to co napisałem, oceńcie i poddajcie krytyce aby się chop przezemnie niezabił
dodam tylko,że wczoraj też musiałem wyjąć wał kolumnu z mk2 i jakoś się nierozsunął to go na siłę nierozsuwałem


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Padre80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 12:18
Lokalizacja: Żagań
Kontakt:

Post autor: Padre80 » pn lip 31, 2006 08:21

Witam miałem ten sam problem, przy próbie demontażu stacyjnki wyrwałem tą część wału razem ze stacyjką. Musisz zrobić teraz tak, odkręcić na dole obok "pedałów" dolną część wału od krzyżaka (wystarczą 2 klucze 13) wyjąć całość ze środka uważając na łozysko które jest na dole. górna część to jakby spłaszczony pręt natomiast dolna to rura, zakładasz tą pofałdowaną blaszke na ten pręt i wkładasz w rure (wbijasz) do momentu aż w otworku rury zobaczysz otworek w blaszce, musisz dokładnie sie przyjżeć i odpowiednią stroną to złożyć, nie powinieneś mieć problemu bo pręt jest tylko z jednej strony ścięty. Po złożeniu cały wał będzie sie trzymał sztywno. Składasz wszystko spowrotem i po sprawie. Wał ten składa sie z dwóch części ponieważ golfki posiada bezpieczną kolumne kierowniczą tzn, w razie wypadku gdy człowiek uderza w kierownice to ona sie wsówa w stronę komory silnika, aby zamortyzować uderzenie. Pozdro owocnej naprawy życze. :D


[url=http://imageshack.us][img]http://img514.imageshack.us/img514/7067/lubuskamj2wr1.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 112 gości