Strona 1 z 4

RPek i max predkosc - 4 tys obrotow i nie idzie wyzej

: ndz lip 30, 2006 19:35
autor: robal264
Witam, interesuje mnie glownie odpowiedz na pytanie jak dlugie przelozenia ma skrzynie o oznaczeniu 4T w mk2 GT a do tego co moze byc powodem ze kreci mi sie tylko do 4tys na 4 i 5 biegu, ogolnie na autostradzie do 160km/h bez zadnego problemu ale wyzej to juz trzeba powoli bujac czuc pod noga ze jak puszcze lekko gaz i dodam to auto przyspiesza ale to nie to zakladam ze zapchany jest tlumik albo katalizator i po prostu sie dlawi.


Normalnie nie ma z nim problemow smiga bardzo ladnie 1,2,3 do czerwonego pola a 5 i 6 tylko do 4tys ( no tam z groszami)



Ogolnie ile wyciagneliscie ze swojego RP ?? Moj z obecnym problemem prawie 180km/h sie bujnal

: ndz lip 30, 2006 19:48
autor: Al ca pono
Jest to skrzynia o oszczędnym piątym i czwarttym biegu ja mam skrzynie AUG i wyciągnąłem 200km/h

: ndz lip 30, 2006 19:52
autor: robal264
Al ca pono pisze:Jest to skrzynia o oszczędnym piątym i czwarttym biegu ja mam skrzynie AUG i wyciągnąłem 200km/h

nie mam jak wejsc chwilowo pod auto ale jeszcze sprawdze to swoje oznaczenie,

a jestes pewny swojej wypowiedzi ze akurat ostatnie dwa biegi sa krotkie w tej skrzyni ??

: ndz lip 30, 2006 20:45
autor: KUBEK
często przyczyną takiego objawu jest zajechany silnik. Pozdrawiam

: ndz lip 30, 2006 20:58
autor: homsky
Masz prawdopodobnie skrzynie 4T , a ona ma baaaardzo długie przełożenia. W sumie 5-bieg nadaje sie tylko do utrzymywania prędkości bo przyspieszac na nim jest ciężko, na tej skrzyni RP osiąga swoją prędkość max już na 4-tym biegu i na czwórce powinien sie dac silnik rozkręcić do czerwonego pola , na piatce juz go nie rozkręcisz do 5tys obr bo 90PS to troche za mało.

RP katalogowo wyciąga 175km/h , więc nie wymagaj od niego zbyt wiele.
Poniżej masz tabelke z róznymi skrzyniami i jaką prędkość można teoretycznie uzyskać przy 5500obr

: ndz lip 30, 2006 21:04
autor: Duber
moj rp na piatym biegu 4200 no czasami 4250 i ok max170km/h skrzynia 4t i kolegi rp identycznie.(bez katalizatora z dobrym wydechem)z tego co juz tu na forum walkowalem silnik 90KM nie uzyska na 5 biegu wiecej nigdy nie dojdzie na 5 biegu na czerwone pole,chyba ze z przepasci

[ Dodano: Nie Lip 30, 2006 21:07 ]
robal264 pisze:a 5 i 6 tylko do 4tys
masz 6 bieg :) ale predkosc maksymalna kazde auto przeklamuje i ja obliczam z obrotow silnika za pomoca tabeli bo kazdy predkosciomierz inaczej wskazuje,no i opony jakie

: ndz lip 30, 2006 22:41
autor: robal264
a 5 i 6 tylko do 4tys
masz 6 bieg :) ale predkosc maksymalna kazde auto przeklamuje i ja obliczam z obrotow silnika za pomoca tabeli bo kazdy predkosciomierz inaczej wskazuje,no i opony jakie
mialo byc 4 i 5 :)
często przyczyną takiego objawu jest zajechany silnik. Pozdrawiam
masz racje ale silnik to ja mam w bardzo dobrym stanie :)


no coz myslalem ze ze 190km/h wycisne ze swego bolida a tu widze ze lipa


dzieki chlopaki za pomoc :pub:

: ndz lip 30, 2006 23:01
autor: Duber
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp jak masz inne gumy tu sprawdz sobie w tabeli zmiany w predkosciach.dzieki za pkt.

: ndz lip 30, 2006 23:32
autor: Kand
Hej chlopaki a moje prędkości max na poszczególnych biegach w ogóle nie pasują do żadnej z danych skrzyń Czy jakiś swap czy co?

: pn lip 31, 2006 00:01
autor: Duber
Kand bo to jest podane przy 5500 a my nie osiagniemy tyla na 5 biegu.

: pn lip 31, 2006 00:55
autor: Howard
Ja swoim RP-ekiem w Polsce!!! jechalem 180km/h i to byl max, a u niemców na ich bajurce i na ich autobanie to poszedł prawie 200km/h. Nie wiem jaką mam skrzynie bo jeszcze nie sprawdzalem

: pn lip 31, 2006 10:50
autor: homsky
Kand pisze:Hej chlopaki a moje prędkości max na poszczególnych biegach w ogóle nie pasują do żadnej z danych skrzyń Czy jakiś swap czy co?
Predkości obliczone w tabelce odnoszą się tak jak pisze PIOTR2 do obrotów 5500 i opon 185/60R14 , także trzeba brać poprawke na te obliczenia jeżeli masz inny rozmiar opon i przede wszystkim na to , że licznik w aucie tez oszukuje troche. To sa prawdziwe prędkości wyliczone na podstawie przełożeń skrzyni oraz średnicy koła, czyli prostego przełożenia silnik-skrzynia-koło-asfalt
To że skrzynia 4T pozwala przy 5500obr na 5-biegu osiagnąć 220km/h nie znaczy że RP tyle poleci, poprostu 90 kucy to za mało żeby rozkręcić tyle silnik na 5-tce , do takiego wyczynu potrzeba około 120PS, albo długiej i stromej góry dla RPka :hmm:

: pn lip 31, 2006 12:05
autor: Al ca pono
Fakt jest faktem że RPeki dużo palą nie mają sportowych osiągów ale za to są najbardziej wytrzymałymi silnikami.

: pn lip 31, 2006 12:51
autor: homsky
Al ca pono pisze:Fakt jest faktem że RPeki dużo palą nie mają sportowych osiągów ale za to są najbardziej wytrzymałymi silnikami.
No coś w tym jest co piszesz. Faktem jest że RP to nie GTI , ale za to przebiegi naprawde robią niesamowite, mój ma 270tys km i nie kąsa ani grama oleju.