Strona 1 z 1

[mk3] ubywa płynu chłodzącego

: sob lip 29, 2006 18:06
autor: bartas_pn
mk3, 1.4 ABD 93 rok na wtrysku, inst. gazowa. ubywa płynu chłodzniczego, dzisiaj dolałem prawie litr, a ost. raz do pełna uzupelniałem 3 miesiące temu. Czyżby silnik się kończył? czy moze w jakis prosty sposob moge sprawdzic jakies przewody? na korku od oleju nie widze nic zaniepokajacego. w zasadzie nie mam żadnych problemów z silnikiem, może jedynie co to po samym odpaleniu bez wciskania gazu troche sie trzesie, ale czyatalem ze to normalne dla tych silnkow. przyspiesznie itp jak na 60KM to nie narzekam.
Co moze byc przyczyna?

: sob lip 29, 2006 18:20
autor: Paweł NPI
Sprawdź czy nigdzie nie ma śladów wycieku płynu. Najlepiej na pracującym silniku bo może już pompa do wymiany i puszcza płyn... Słyszałem o jakimś specyfiku który się leje do płynu i wtedy wychodzą wszystkie miejsca gdzie wycieka płyn. A oleju nie przybywa?? Jeśli nie to myślę że poprostu gdzieś jest nieszczelność...

: sob lip 29, 2006 18:48
autor: dziejo
więc tak ci powiem 1 .- kiedy wymieniałeś płyn? pytam się dlatego ponieważ stary płyn traci swe właściwości i szybko odparowuje zwłaszcza przy wysokich temperaturach pracy i na gazie wiadomo że stan musi być więkrzy czyli dolać płynu po założeniu instalacji gaz jeżeli poziom oleju masz w normie nie powiękrza się stan i kolor oleju nie zmienił się na jaśniejszy to w sumie nie ma powodów do zmartwień i jeszcze jedna żecz mianowicie może gdzies masz delikatny wyciek na łączeniu węży i właśnie w skutek temp ściekając gdzieś po bloku silnika odparowuje nie pozostawiając sladów aczkolwiek przyjzyj się tym miejscom i zwróć uwage na nalot coś w rodzaju śniedzi jeżeli zlokalizujesz takie miejsca to znak że tam masz wyciek

Re: [mk3] ubywa płynu chłodzącego

: sob lip 29, 2006 20:02
autor: krzychod
Witam. Jescze w zeszłym roku miałem Cinqusia.Ubywało mi płynu. Niestety okazało się, że to uszczelka pod głowicą. Byłem u mechanika i ciężko było dostrzec w którym miejscu jest przerwana i wycieka płyn. Dopiero przy załączonym silniku i ostrym "gazowaniu" wszystko się wyjaśniło. Dlatego może w pierwszej kolejności sprawdź czy to nie uszczelka. Pozdrawiam. Aha, może wyjaśnię czemu trzeba było dodawać gazu. Trzeba tak zrobić gdzyż wtedy płyn wycieka spod uszczelki pod większym ciśnieniem i łatwo to dostrzec.

: pt lis 10, 2006 12:12
autor: bartas_pn
okazuje sie ze jednak mialem jedna opaske od przewodu nie dokrecana