Strona 1 z 1

Jaki mam silnik?

: pt lip 28, 2006 22:39
autor: InspBober
Jestem swiezym posiadaczem Golfa, na początku zupełnie przypadkiem "dowiedzialem" sie ze silnik w aucie nosi oznaczenie PN(wywnioskowalem to ze zdjecia ktore gdzies znalazlem w necie bo moj wyglada tak samo). Jednak z biegiem czasu pojawiły sie watpliwości. W dowodzie mam napisane :moc 53kW taka moc ma RF, PN podobno 51kW. I dlaczego w dowodzie pojemność to 1576 a nie 1595cm3 jak w instrukcji? Zaczynam sie juz gubic. Mam też katalizator i sonde lambde. Czym silniki RF i PN sie różnią(poza mocą oczywiście;p)?

: pt lip 28, 2006 22:49
autor: Paweł Marek
Jeśli masz katalizator to jest to PN, z gaźnikiem 2EE tzw elektronicznym. A różnica w pojemności to najprawdopodobniej pomyłka. Jeśli auto jest już w Polsce dawno to jest to możliwe, w latach 90-tych często były wpisywane do papierów inne pojemności (omyłkowo lub na "specjalne zyczenie" żeby były niższe opłaty.

: pt lip 28, 2006 23:16
autor: karol450
zobacz jaki masz numer silnika pierwsze chyba dwie cyfry, litery oznaczja jaki jest to silnik

: sob lip 29, 2006 00:28
autor: cosmaty1986
A ja mam oznaczenie RF mam katalizator, sonde Lambda i gażnik Pierburg 2ee (elektroniczny)....

: sob lip 29, 2006 07:40
autor: InspBober
O numerach silnika wiem ale nie bardzo daja sie odczytać. Wydaje mi sie ze pierwsza litera to "R" ale to nie jest pewne. Teraz interesuja mnie przede wszystkim róznice miedzy tymi dwoma silnikami, moze po jakichs szczegółach dojde do typu mojego motoru.

: sob lip 29, 2006 08:22
autor: karol450
http://vw-scene.info/silniki.html

tu masz spis silnikow VW bardzo dobre opisy

: sob lip 29, 2006 10:10
autor: greg
InspBober, PN różni sie od RF gaźnikiem i mocą (2KW) - jeśli masz brief to i masz 51KW to PN jak 53KW to RF

: sob lip 29, 2006 10:46
autor: InspBober
greg pisze:InspBober, PN różni sie od RF gaźnikiem i mocą (2KW) - jeśli masz brief to i masz 51KW to PN jak 53KW to RF
A ta różnica w mocy nie bierze sie z tąd ze w PN jest katalizator który dlawi moc o te 2 konie? Jesli tak to mam RF z tym ze z katem. Zgodnie z tym co ustalilem to mam silnik RF ale z dołożonym katem i sonda L. Wiec moj silnik różni sie od PN tylko gaznikiem, troche jakby RF zrobiony na PN, tylko po co? Czy wszystjkie czesci ktore kupuje moge brac zarówno do RF jak i PN?

: sob lip 29, 2006 10:58
autor: greg
InspBober pisze:Czy wszystjkie czesci ktore kupuje moge brac zarówno do RF jak i PN
wg ETKA poza gaźnikiem tak